• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Tycker den här bilden på min beater blev ganska bra.
Sjukt nöjd med klockan.

nLoyv8n.jpg

Trevlig bild! Vad är det för ref på den?
 

ArneF

Omega
Imponerande!
Vad är det för app och hur mäter den tiden / avvikelsen?
Appen heter Watch Tracker, som är kopplad till ett atomur. För varje dag man läser av klockan tar appen fram bl a offset- och spd-info, vilka visas som tabell och graf. Man kan följa flera klockors gångvärden samtidigt och under lång tid.
 

ArneF

Omega
OK, så du matar in tiden manuellt?
Det är väldigt enkelt: Först ställer du in din klocka mot atomuret, så att klockan går tämligen rätt. Sedan går du in på "Add data point"och då föreslår appen en tid som du ska mata in första tidsangivelsen genom att trycka med fingret på ytan som är markerad med "Tap here". Nästa dag går du också in på "Add data point" och gör den andra tidsangivelsen. Och vips har du fått svar på hur din klocka har gått det dygnet. Det låter lite komplicerat, men är busenkelt i verkligheten. Du kan kolla mer på Apple Store/Watch Tracker.
 

Geparden

Audemars
Det är väldigt enkelt: Först ställer du in din klocka mot atomuret, så att klockan går tämligen rätt. Sedan går du in på "Add data point"och då föreslår appen en tid som du ska mata in första tidsangivelsen genom att trycka med fingret på ytan som är markerad med "Tap here". Nästa dag går du också in på "Add data point" och gör den andra tidsangivelsen. Och vips har du fått svar på hur din klocka har gått det dygnet. Det låter lite komplicerat, men är busenkelt i verkligheten. Du kan kolla mer på Apple Store/Watch Tracker.
Tack för tips!
Skriver under på att den är enkel att använda.
 

martinib

Omega
Den är ju faktiskt riktigt läcker. Jag såg den inne på Ur&Penn Drottninggatan... trots att jag vet att dom är åf av Citizen blev jag förvånad att se den i en monter. Minns inte, men 18-20K var det väl?

:wideyed: Tanken att Ur & Penn skulle få in dessa har inte ens slagit mig. Måste undersökas.
Kostar typ från 25 + skatt i Japan

Jag köpt den från Tyskland - billigast jag hittade på den tid. Tror den var runt priset du såg på Ur&Penn.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Hej! Någon som kan kasta lite ljus på vad för modell detta är? :)
1948F7E7-CCED-43D3-8407-74FF51EB7665.jpeg

6BCA9B5F-0812-44EE-AD1D-18B35958D959.jpeg
Just denna tillhör Crystron-serien (CQ), borde vara från 81. Skulle väl säga att den tillhör mellansegmentet, inte budget eller high end som vissa av deras Crystron-modeller var. Svårt att säga mer om denna, finns inte så mycket info ute om Citizen på samma sätt som det finns för Seiko.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Just denna tillhör Crystron-serien (CQ), borde vara från 81. Skulle väl säga att den tillhör mellansegmentet, inte budget eller high end som vissa av deras Crystron-modeller var. Svårt att säga mer om denna, finns inte så mycket info ute om Citizen på samma sätt som det finns för Seiko.
Wow! Tack! Har jag fyndat årsklocka mån tro :)
Är det doublé eller gulfärgat stål tror du?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Wow! Tack! Har jag fyndat årsklocka mån tro :)
Är det doublé eller gulfärgat stål tror du?
SSG ska tydligen stå för "Stainless Steel with Gold Bezel", sen står det base metal men jag är inte helt säker om de då menar en såkallad fulmetall. Gissar på att det är en guldplättering och inte bara färgat.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Mycket riktigt fanns det två ex av E-D One hos Ur&Penn Drottninggatan (applåder och hurrarop till dem!)
IMG_0787.JPG


Gillade tavlan på AR5000-68A. Blev lite zonindelning av strukturskiftningarna.
IMG_0788.JPG

Tack för tipset @BarbaBaba !

IMG_0840.JPG Sorry för sopiga bilder
Sweet, blev det köp också eller provade du bara? Jag är själv inne på att skaffa en, men velar lite då den både saknar datum och sekundvisare. Det borde man kanske strunta i, men det är såna små saker som jag tycker gör klockan mer allround för mig...
 

Geparden

Audemars
Bara prov än så länge. Kom andra klockor emellan men den ligger där och retas fortfarande.
Tror utrymmet där inne är maximerat redan, man får vara glad att den kom med tim- och minvisare :)
 
Topp