• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När jag ändå fotograferade mina Seiko för "Seiko samling tråden" passade jag även på plåta mina Citizen.

Vintage Citizen.
CitizenSamling.jpg

Citizen Crystron.
CrystronSamling.jpg

Tjena
Fick denna Citizen av frugan för många år sedan, den var med på jobbet inom industrin i 5 år innan den bara slutade fungera, det står Eco-drive alltså inget batteri? Hur får jag liv i den? Har lagt den vid fönstret nån dag för att se om den "laddar" upp men fick bara igång kronografen.
IMG_3104.JPG

Tjena
Fick denna Citizen av frugan för många år sedan, den var med på jobbet inom industrin i 5 år innan den bara slutade fungera, det står Eco-drive alltså inget batteri? Hur får jag liv i den? Har lagt den vid fönstret nån dag för att se om den "laddar" upp men fick bara igång kronografen.
IMG_3104.JPG
När dom är helt tömda kan dom behöva laddas ordentligt, typ 48h under oavbrutet lampljus eller 24h i konstant solljus. Ta reda på referens numret och leta upp en handbok, det står säkert i den

• Like
Reactions: Bas
Nu har det kommit till denna punkt att jag har tre The Citizen klockor:

f0RmRmf.jpg

Men de där är för mycket för mig - jag har inte tid att använda alla tre! Försöker sälja vit-tavlade Chronomastern nu. Åtminstone min flickvän kommer att vara glad över det :(
Fantastiskt! Lite intressant att du väljer att behålla två som ändå ser så lika ut?

Länken med den champagne-tavlade Chronomastern är så speciell och annorlunda att jag vill behålla den. Plus, klockan ser absolut fantastisk ut på läder, och kurvade glasen är riktigt vacker.. Automatisk The Citizen passar perfekt som en vardagsklocka, och den vit-tavlade modellen skulle också vara bra för exakt samma situationer. Jag har också Speedy Pro och en gammal Seamaster - så om jag säljer vit-tavladen, kommer jag att ändå ha två dressare (Seamaster&Chronomaster) och två vardagsklockor (Speedy och The Citizen). Så har jag tänkt mig, i alla fall :)

Länken med den champagne-tavlade Chronomastern är så speciell och annorlunda att jag vill behålla den. Plus, klockan ser absolut fantastisk ut på läder, och kurvade glasen är riktigt vacker.. Automatisk The Citizen passar perfekt som en vardagsklocka, och den vit-tavlade modellen skulle också vara bra för exakt samma situationer. Jag har också Speedy Pro och en gammal Seamaster - så om jag säljer vit-tavladen, kommer jag att ändå ha två dressare (Seamaster&Chronomaster) och två vardagsklockor (Speedy och The Citizen). Så har jag tänkt mig, i alla fall :)
aaaaa då förstår jag :D

Nu har det kommit till denna punkt att jag har tre The Citizen klockor:

f0RmRmf.jpg

Men de där är för mycket för mig - jag har inte tid att använda alla tre! Försöker sälja vit-tavlade Chronomastern nu. Åtminstone min flickvän kommer att vara glad över det :(
Är det min gamla titanare (som är en av dom som får lämna)? Annars är det ju en trevlig trio med olika boetter och urverk :)

Nej, denna titanare kommer från Storbritannien. Köpte det därifrån cirka ett år sedan (och sålde den tidigare förrän jag kom på att köpa den igen). Jag såg din annons där vid säljes/köpes för några månader sen, och var lite överraskad - tänkte att min exemplar skulle vara den enda som finns i Europa ;)

Tillbaka
Topp