Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
52-0110 go for itJag har lite dålig koll på citizen. Men har de några snygga dykare på 40mm och neråt?
När dom är helt tömda kan dom behöva laddas ordentligt, typ 48h under oavbrutet lampljus eller 24h i konstant solljus. Ta reda på referens numret och leta upp en handbok, det står säkert i denTjena
Fick denna Citizen av frugan för många år sedan, den var med på jobbet inom industrin i 5 år innan den bara slutade fungera, det står Eco-drive alltså inget batteri? Hur får jag liv i den? Har lagt den vid fönstret nån dag för att se om den "laddar" upp men fick bara igång kronografen.
När dom är helt tömda kan dom behöva laddas ordentligt, typ 48h under oavbrutet lampljus eller 24h i konstant solljus. Ta reda på referens numret och leta upp en handbok, det står säkert i den
Jag tänkte samma sak när jag såg hur många timmar det skulle ta att ladda min Astron full ifrån noll... vart fan finns så mycket sol? Antar att lampa i fönstret är det bästaSydpolen?
Fantastiskt! Lite intressant att du väljer att behålla två som ändå ser så lika ut?Nu har det kommit till denna punkt att jag har tre The Citizen klockor:
Men de där är för mycket för mig - jag har inte tid att använda alla tre! Försöker sälja vit-tavlade Chronomastern nu. Åtminstone min flickvän kommer att vara glad över det
aaaaa då förstår jagLänken med den champagne-tavlade Chronomastern är så speciell och annorlunda att jag vill behålla den. Plus, klockan ser absolut fantastisk ut på läder, och kurvade glasen är riktigt vacker.. Automatisk The Citizen passar perfekt som en vardagsklocka, och den vit-tavlade modellen skulle också vara bra för exakt samma situationer. Jag har också Speedy Pro och en gammal Seamaster - så om jag säljer vit-tavladen, kommer jag att ändå ha två dressare (Seamaster&Chronomaster) och två vardagsklockor (Speedy och The Citizen). Så har jag tänkt mig, i alla fall
Är det min gamla titanare (som är en av dom som får lämna)? Annars är det ju en trevlig trio med olika boetter och urverkNu har det kommit till denna punkt att jag har tre The Citizen klockor:
Men de där är för mycket för mig - jag har inte tid att använda alla tre! Försöker sälja vit-tavlade Chronomastern nu. Åtminstone min flickvän kommer att vara glad över det
Här har du en bild på min Citizen "520110". En snygg dykare med samma mått och vikt som en Rolex Submariner date, men med symmetriska indexJag har lite dålig koll på citizen. Men har de några snygga dykare på 40mm och neråt?
Kaxig klocka.Den här 44-åringen fick följa med på promenad igår...