• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem denna för någon vecka sen. Även om jag älskar mina SKX så måste jag ändå säga att denna på något sätt har mer personlighet. Vet inte riktigt vad det är som gör det. Kul med kinesisk dagskiva också!
PSX_20180305_104506.jpg
 

dicken

Omega
2-Faktor
Fick hem denna för någon vecka sen. Även om jag älskar mina SKX så måste jag ändå säga att denna på något sätt har mer personlighet. Vet inte riktigt vad det är som gör det. Kul med kinesisk dagskiva också!
PSX_20180305_104506.jpg

Riktigt fin! Tycker även att dessa med Pepsi ser fina ut, har ej fått möjligheten att känna på någon IRL men hade gärna testat en vid tillfälle :)
OBS lånad bild
e7939dcc2a0017d8a9394bb8c9ee29c4.jpg
 

dicken

Omega
2-Faktor
Ser fina ut! :) Vad är det för referens på dem?
Ref. NY2300-09L resp NY2300-09G. Små skillnader, bland annat tavlan som är mörkblå på 09L och svart på 09G.
Jag har både 007:a och 009:a från Seiko och är därför nyfiken på hur dessa står sig :D Vad är det för årgång på din?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ref. NY2300-09L resp NY2300-09G. Små skillnader, bland annat tavlan som är mörkblå på 09L och svart på 09G.
Jag har både 007:a och 009:a från Seiko och är därför nyfiken på hur dessa står sig :D Vad är det för årgång på din?
Samma här, har också både 007 och 009. Intressant, ska kolla upp dem! Jag vet faktiskt inte men serienumret börjar med 7 så sannolikt -97 eller -07. Har dålig koll på när dessa började tillverkas.
 

dicken

Omega
2-Faktor
Samma här, har också både 007 och 009. Intressant, ska kolla upp dem! Jag vet faktiskt inte men serienumret börjar med 7 så sannolikt -97 eller -07. Har dålig koll på när dessa började tillverkas.
Okej :)
Som sagt, intresserad av att känna och klämma lite på Citizen's version också. Har några dykare från dom sedan tidigare som jag uppskattar mycket även om dom inte får alls lika mycket handledstid som SKX:arna.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Köpte denna här på forumet för några dagar sen och jag verkligen älskar utseendet och hur den bärs. Riktigt blekt och härjad insert men i övrigt i gott skick. Fick hem den på en AM-länk men eftersom jag inte är en länk-kille så hamnade den snabbt på ett vintageinspirerat blått Bonetto-gummi som matchar den blåa, strukturerade tavlan.

Det verkar vara en väldigt ovanlig modell och jag har svårt att hitta information om den, t.ex. tillverkningsår och vad "Oxy Diver's" innebär. Är det någon som sitter inne med denna och annan info om modellen information så får ni gärna dela med er. :) Kronan ser inte ut att vara original om man tittar på liknande modeller och jag tycker inte att den passar klockan Är det någon som vet var man kan få tag på en krona som liknar originalet (se lånade bilder nedan) så tar jag tacksamt emot tips.
PSX_20180309_120212.jpg

PSX_20180309_120138.jpg

Liknande men inte riktigt samma markeringar på tavlan:
1jeqom.jpg

Lånade bilder, de enda jag hittar på exakt samma modell:
Screenshot_20180305-112033.png Screenshot_20180305-112016.png
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Köpte denna här på forumet för några dagar sen och jag verkligen älskar utseendet och hur den bärs. Riktigt blekt och härjad insert men i övrigt i gott skick. Fick hem den på en AM-länk men eftersom jag inte är en länk-kille så hamnade den snabbt på ett vintageinspirerat blått Bonetto-gummi som matchar den blåa, strukturerade tavlan.

Det verkar vara en väldigt ovanlig modell och jag har svårt att hitta information om den, t.ex. tillverkningsår och vad "Oxy Diver's" innebär. Är det någon som sitter inne med denna och annan info om modellen information så får ni gärna dela med er. :) Kronan ser inte ut att vara original om man tittar på liknande modeller och jag tycker inte att den passar klockan Är det någon som vet var man kan få tag på en krona som liknar originalet (se lånade bilder nedan) så tar jag tacksamt emot tips.
PSX_20180309_120212.jpg

PSX_20180309_120138.jpg

Liknande men inte riktigt samma markeringar på tavlan:
1jeqom.jpg

Lånade bilder, de enda jag hittar på exakt samma modell:
Screenshot_20180305-112033.png Screenshot_20180305-112016.png
Riktigt fin! Det blekta insertet lyfter verkligen klockan. Citizen har många härliga modeller!
Den här budade jag hem från tradera för en mindre summa;
AB7BB1E9-5A20-4B73-84DD-494B2E339665.jpeg

Påminner lite om varandra. Hur som helst så får man mycket pang för pengen när man kollar Citizen och deras lite äldre modeller, men även deras top-linje som The Citizen tex.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt fin! Det blekta insertet lyfter verkligen klockan. Citizen har många härliga modeller!
Den här budade jag hem från tradera för en mindre summa;
AB7BB1E9-5A20-4B73-84DD-494B2E339665.jpeg

Påminner lite om varandra. Hur som helst så får man mycket pang för pengen när man kollar Citizen och deras lite äldre modeller, men även deras top-linje som The Citizen tex.
Riktigt fin GTM det där! Har sett att du har den till salu och jag har varit lite sugen på den men jag satsar vidare på mina skräpiga dykare istället. Kul klocka i alla fall! :)

Jag tycker också att Citizen är prisvärda men det är väl för att de inte är lika eftertraktade som t.ex. Seiko samt att de flesta Citizen inte håller riktigt samma klass när det gäller verk och finish som Seiko även om de kan vara riktigt fina. De har en hel del häftiga vintagedykare som jag är sugen på att lägga till i samlingen.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Riktigt fin GTM det där! Har sett att du har den till salu och jag har varit lite sugen på den men jag satsar vidare på mina skräpiga dykare istället. Kul klocka i alla fall! :)

Jag tycker också att Citizen är prisvärda men det är väl för att de inte är lika eftertraktade som t.ex. Seiko samt att de flesta Citizen inte håller riktigt samma klass när det gäller verk och finish som Seiko även om de kan vara riktigt fina. De har en hel del häftiga vintagedykare som jag är sugen på att lägga till i samlingen.
Det stämmer, fick ett ryck att lägga ut den till försäljning. Men bestämde mig att behålla den, klockan är för cool för att släppa för den lilla summan :)

Precis, Citizen har kommit lite i skymundan gentemot tex Seiko. och som du säger kanske Seiko har lite schystare finish osv som det säkert kan bero på.
 

kuma-kun

Audemars
Det stämmer, fick ett ryck att lägga ut den till försäljning. Men bestämde mig att behålla den, klockan är för cool för att släppa för den lilla summan :)

Precis, Citizen har kommit lite i skymundan gentemot tex Seiko. och som du säger kanske Seiko har lite schystare finish osv som det säkert kan bero på.


Nu tänker jag mest 60 och 70-tal som jag har mest erfarenhet av.
Håller inte med att Seiko håller bättre finish än Citizen om man jämnför i samma prisklass.
Chrono Master låg ju ungefär som KS och fick verkligen inte pisk.
Lite modernare så vill många gärna jämföra The CTZ med GS och där är ju GS betydligt dyrare och kanske har något bättre finish.
Men tekniskt på kvartsarna...
 

spersson88

Breitling
953F44CB-59F2-4FF6-9DC1-15B1101AE265.jpeg


Fick hem denna igår, köpt på tradera. Vet inte mycket om den men tyckte den var snygg. Står 0560 R11407 på baksidan, har googlat lite och hittat manualen till 0560, men inte mycket mer. Nån kunnig som vet något mer? :)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Har en 51-2273 på ingång. Kommer på en lite för fräsch bezel. Även visarna nyare. Någon som vet var man kan hitta mögligare delar?
 
Topp