• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick den här idag! Har velat ha just den här modellen ett antal år, så när den dök upp för ett bra pris så var det ingen tvekan:)
Sjukt nöjd!
5913DDE7-6347-4771-98BD-8CAEE143DBAF.jpeg

Citizen Promaster Sky AS4020-52E
Jag förstår den känslan :)
Grattis!
 
Känner att jag måste komentera länken oxå, jag tycker den är riktigt bra. Gedigen, inget rassel, borstat och polerat, väldigt följsam och bekväm! 5 atomur av 5 möjliga!
Håller med. Riktigt bra länk. Designad så att länkarna inte ligger och skaver mot varandra. Slutar direkt vid bandhornen istället för att fortsätta några mm och göra klockan längre.
 
Vad tror panelen om denna?
CF62D71D-D282-4761-BCA6-B1B9A20404BC.jpeg

BN0200-81E En promaster i supertitanium. Den är beskriven som att den har mineralglas? Den ligger på ca 350€ Befinner mig i Spanien och tänkte vara owg med Casio gmw-5000, men en ”billig” beater kan väl inte vara fel? Jag har inte sett modellen i Sverige, någon som har någon input?
799352C9-930C-46A2-AACE-BFF40B017AB7.jpeg

Den har lite look av Certina Action Diver med bezel och visare, personligen gillar jag både Eco-drive och supertitanium, sen ska man förstås ha realistiska förväntningar med tanke på priset. Köpa eller passa?
 
Vad tror panelen om denna?
CF62D71D-D282-4761-BCA6-B1B9A20404BC.jpeg

BN0200-81E En promaster i supertitanium. Den är beskriven som att den har mineralglas? Den ligger på ca 350€ Befinner mig i Spanien och tänkte vara owg med Casio gmw-5000, men en ”billig” beater kan väl inte vara fel? Jag har inte sett modellen i Sverige, någon som har någon input?
799352C9-930C-46A2-AACE-BFF40B017AB7.jpeg

Den har lite look av Certina Action Diver med bezel och visare, personligen gillar jag både Eco-drive och supertitanium, sen ska man förstås ha realistiska förväntningar med tanke på priset. Köpa eller passa?
Bilderna ser ju väldigt lovande ut. Men som du själv skrev så tror jag tyvärr kvalitén kanske inte riktigt matchar. Å andra sidan kostade den ju ingen förmögenhet. Kör! :)

Hur stor är den?
 
Bilderna ser ju väldigt lovande ut. Men som du själv skrev så tror jag tyvärr kvalitén kanske inte riktigt matchar. Å andra sidan kostade den ju ingen förmögenhet. Kör! :)

Hur stor är den?
43x12 ungefär. Helt ok på en dykare, och Citizen brukar sitta bra även om måtten är stora. Mest skeptisk till mineralglas på en promaster...
 
43x12 ungefär. Helt ok på en dykare, och Citizen brukar sitta bra även om måtten är stora. Mest skeptisk till mineralglas på en promaster...
Rätt normala mått ja men inget för mig då. Spelar glaset så stor roll tycker du? Visst är de tråkigt om man råkar repa det direkt men känns ändå som en klocka som skulle kunna bära sina ärr rätt bra. Titanet lär väl patineras i ungefär samma takt
 
Vad tror panelen om denna?
CF62D71D-D282-4761-BCA6-B1B9A20404BC.jpeg

BN0200-81E En promaster i supertitanium. Den är beskriven som att den har mineralglas? Den ligger på ca 350€ Befinner mig i Spanien och tänkte vara owg med Casio gmw-5000, men en ”billig” beater kan väl inte vara fel? Jag har inte sett modellen i Sverige, någon som har någon input?
799352C9-930C-46A2-AACE-BFF40B017AB7.jpeg

Den har lite look av Certina Action Diver med bezel och visare, personligen gillar jag både Eco-drive och supertitanium, sen ska man förstås ha realistiska förväntningar med tanke på priset. Köpa eller passa?
Jag säger köp. Snygg!
 
Vad är det som du vill veta? Urverket är miyota/citizen cal.2500. Ett enkelt kvartsverk utan juveler och inte servicebart. Kostar väl ca 500kr för ett nytt, som borde vara enkelt att komma över. Hela modellen är ganska enkel, länk utan solida ändlänkar, mineralglas, en basklocka helt enkelt. Det finns betydligt bättre Promaster modeller ifrån samma år för liknande pengar att satsa på om du är spekulant.

Vad heter dom betydligt bättre och var hittar jag dom? ☺️
 
Eftersom jag refererade till Promaster ifrån 1997 så kan du googla och sedan leta efter den modell du fastnat för på ebay. Nya finns ju på Ur&Penn...

Föredrar vintage över nytt. Tänkte mest om det fanns olika referenser i dom äldre varianter där någon är mer påkostad än den ”basvarianten” du kommentera några sidor tillbaka.
 
Ingen som har någon åsikt om klockan jag postade på förra sidan? Är den ful eller snygg? Kan fan inte bestämma mig. Kanske har den till kostym men det har jag nästan aldrig, tänkte nog ha den på polarens bröllop (sjukt att jag tänker mer på vilken klocka jag ska ha än vilken kostym jag ska ha) och kanske kanske nån fest. Den känns lite överflödig i min samling på nåt sätt.

Lägger in som miniatyrbild för er som inte orkar kolla förra sidan.
 

Bilagor

  • Screenshot_20180514-234004.png
    Screenshot_20180514-234004.png
    167.7 KB · Visningar: 4
Ingen som har någon åsikt om klockan jag postade på förra sidan? Är den ful eller snygg? Kan fan inte bestämma mig. Kanske har den till kostym men det har jag nästan aldrig, tänkte nog ha den på polarens bröllop (sjukt att jag tänker mer på vilken klocka jag ska ha än vilken kostym jag ska ha) och kanske kanske nån fest. Den känns lite överflödig i min samling på nåt sätt.

Lägger in som miniatyrbild för er som inte orkar kolla förra sidan.

Jag tycker den är rätt snygg. Gillar de smala visarna. Men är det en klocka du typ nästan aldrig kommer att använda skulle jag iaf inte lägga några pengar på den.
 
Vad tror panelen om denna?
CF62D71D-D282-4761-BCA6-B1B9A20404BC.jpeg

BN0200-81E En promaster i supertitanium. Den är beskriven som att den har mineralglas? Den ligger på ca 350€ Befinner mig i Spanien och tänkte vara owg med Casio gmw-5000, men en ”billig” beater kan väl inte vara fel? Jag har inte sett modellen i Sverige, någon som har någon input?
799352C9-930C-46A2-AACE-BFF40B017AB7.jpeg

Den har lite look av Certina Action Diver med bezel och visare, personligen gillar jag både Eco-drive och supertitanium, sen ska man förstås ha realistiska förväntningar med tanke på priset. Köpa eller passa?

I överlag snygg men jag gillar inte timvisaren.
 
Jag tycker den är rätt snygg. Gillar de smala visarna. Men är det en klocka du typ nästan aldrig kommer att använda skulle jag iaf inte lägga några pengar på den.
Tack för svar :)

Äger den redan. Det var första "riktiga" (som i typ respekterat märke eller hur man ska förklara) klockan jag köpte. Av den anledningen kan det ju vara lite coolt att ha kvar den iofs. precis som att jag använder min regal (ur och penns billiga klockor) som jag fick i julklapp som jag då önskade mig men nu inte gillar men var ändå den som skapade detta intresse för klockor.

Ångrar ju lite i efterhand att jag inte sparade ihop någon hundralapp till istället och köpte någon annan istället. Typ Seikon eller min Orient som får mycket mycket mer armbandstid.

Men man ska ju börja någonstans. Ångrar tom. att jag köpte en Casio (har flera) som kostade typ 350kr haha, inget värt att sälja ens. Har 8 "billigare" men prisvärda klockor men borde lagt fokus på 2-3 istället såhär i efterhand. Älskar Seikon och Orienten som sagt men resten hade jag kunnat skita i och köpa den Tissot eller Seiko presage jag är sugen på ist. Blir så för mig i början när jag startar ett intresse, kvantitét istället för kvalitét

Men om en person (du) tycker den är snygg så är det ju bättre än ingen :)

Förlåt för lite off topic, jag svävar iväg när jag skriver om klockor.
 
Tack för svar :)

Äger den redan. Det var första "riktiga" (som i typ respekterat märke eller hur man ska förklara) klockan jag köpte. Av den anledningen kan det ju vara lite coolt att ha kvar den iofs. precis som att jag använder min regal (ur och penns billiga klockor) som jag fick i julklapp som jag då önskade mig men nu inte gillar men var ändå den som skapade detta intresse för klockor.

Ångrar ju lite i efterhand att jag inte sparade ihop någon hundralapp till istället och köpte någon annan istället. Typ Seikon eller min Orient som får mycket mycket mer armbandstid.

Men man ska ju börja någonstans. Ångrar tom. att jag köpte en Casio (har flera) som kostade typ 350kr haha, inget värt att sälja ens. Har 8 "billigare" men prisvärda klockor men borde lagt fokus på 2-3 istället såhär i efterhand. Älskar Seikon och Orienten som sagt men resten hade jag kunnat skita i och köpa den Tissot eller Seiko presage jag är sugen på ist. Blir så för mig i början när jag startar ett intresse, kvantitét istället för kvalitét

Men om en person (du) tycker den är snygg så är det ju bättre än ingen :)

Förlåt för lite off topic, jag svävar iväg när jag skriver om klockor.

Kul med en diskussion.
Jag skulle nog säga som så att man kan bära dressur till vilka kläder somhelst. Jeans och t-shirt exempelvis.
 
Tillbaka
Topp