• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ingen som har någon åsikt om klockan jag postade på förra sidan? Är den ful eller snygg? Kan fan inte bestämma mig. Kanske har den till kostym men det har jag nästan aldrig, tänkte nog ha den på polarens bröllop (sjukt att jag tänker mer på vilken klocka jag ska ha än vilken kostym jag ska ha) och kanske kanske nån fest. Den känns lite överflödig i min samling på nåt sätt.

Lägger in som miniatyrbild för er som inte orkar kolla förra sidan.
Är det stiletto serien? Jag tycker dom är coola, men skulle själv välja någon cleanare...
 

Kessler

Rolex
Kul med en diskussion.
Jag skulle nog säga som så att man kan bära dressur till vilka kläder somhelst. Jeans och t-shirt exempelvis.
Haha kul att du skriver det. Drog på mig min Orient Mako som är favoritklockan som får mest tid (förutom Casio-klockorna när jag tränar) och tänkte dra ut med den.

Men hade ju skrivit här i tråden om min Citizen så bytte till den. Jeans och svart serietidnings t-shirt och svarta skor för att matcha lite. Bär inte svart särskilt ofta, blir mest blått.

Alltid gillat läderbandet, det är bra kvalitét.

Ska börja bära den mer "casual" Minst lika snyggt som till skjorta. Gillade det och klockan växte som fan på mig. :)
Är det stiletto serien? Jag tycker dom är coola, men skulle själv välja någon cleanare...
Stiletto är tunna va? Den är ganska tunn men tror inte det är stiletto-serien men väldigt lik stil. Urtavlan är ju likadan design som vissa stiletto.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Två nya "The Citizen Chronomaster" modeller med "paper dial".
Svart tavla:
http://citizen.jp/product/the-citizen/lineup/detail/index.html?seihin_no=AQ4030-51E
Vit:
http://citizen.jp/product/the-citizen/lineup/detail/index.html?seihin_no=AQ4030-51A

AQ4030-51E.jpg

pc_AQ4030-51E_3l.jpg

pc_AQ4030-51E_4l.jpg

:hungry:
Hittar du en pålitlig källa till var man kan beställa den svarta så får du hojta. Den har ju alla rätt den där :woot:
 

Benny_ben

Omega
2-Faktor
Hallå alla citizen!
Första inlägget blir en liten paketöppning!
IMG_20180622_103305.jpg
IMG_20180622_103453.jpg
IMG_20180622_103537.jpg IMG_20180622_103623.jpg Screenshot_20180623-045444.jpg
Än så länge så lever den, fick sig ett bad igår också.

Jämfört med seikos snzf17k1 och snzh55k1 som jag tidigare haft så ligger denna väldigt mycket bättre på handleden.

Fick lite inspiration av en klocka jag sett på köp och sälj så tänkte slänga på ett oranget armband i gummi!

Väl mött!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hallå alla citizen!
Första inlägget blir en liten paketöppning!
IMG_20180622_103305.jpg
IMG_20180622_103453.jpg
IMG_20180622_103537.jpg IMG_20180622_103623.jpg Screenshot_20180623-045444.jpg
Än så länge så lever den, fick sig ett bad igår också.

Jämfört med seikos snzf17k1 och snzh55k1 som jag tidigare haft så ligger denna väldigt mycket bättre på handleden.

Fick lite inspiration av en klocka jag sett på köp och sälj så tänkte slänga på ett oranget armband i gummi!

Väl mött!
Gött och välkommen till forumet :)
 

Pontus M

Omega
A5D1E7BF-697D-4EA9-83B6-33265DECE1D6.jpeg

Jag måste bara lägga ut en bild på mina tre varianter av ”Zillas”.

Vad som är gemensamt för de olika versionerna är att de är otroligt välbyggda och enligt min mening väldigt vackra.

På bilden syns, från vänster:
Citizen ”EcoZilla” BJ8050-08E
Citizen ”EcoZilla” Titanium BJ8040-01E
Citizen ”AutoZilla” NH6930-09F 1000m
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
A5D1E7BF-697D-4EA9-83B6-33265DECE1D6.jpeg

Jag måste bara lägga ut en bild på mina tre varianter av ”Zillas”.

Vad som är gemensamt för de olika versionerna är att de är otroligt välbyggda och enligt min mening väldigt vackra.

På bilden syns, från vänster:
Citizen ”EcoZilla” BJ8050-08E
Citizen ”EcoZilla” Titanium BJ8040-01E
Citizen ”AutoZilla” NH6930-09F 1000m
Det där är nördigt! Och nördigt är bra :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
A5D1E7BF-697D-4EA9-83B6-33265DECE1D6.jpeg

Jag måste bara lägga ut en bild på mina tre varianter av ”Zillas”.

Vad som är gemensamt för de olika versionerna är att de är otroligt välbyggda och enligt min mening väldigt vackra.

På bilden syns, från vänster:
Citizen ”EcoZilla” BJ8050-08E
Citizen ”EcoZilla” Titanium BJ8040-01E
Citizen ”AutoZilla” NH6930-09F 1000m

Vilken är din favorit? Fin samling!
 

jmalmsjo

Cartier
Efter att passivt ha tagit del av oräkneliga sidor på detta eminenta forum är det här dags för mitt första bidrag; låt mig presentera min Citizen-trio:
0D241D6A-71B5-4C29-8BFD-1F54819DF458.jpeg

Från vänster:
Aqualand C022
Aquamount JP3020-56e Titanium
Aqualand JP1098-17e

Den äldre Aqualandern är en gammal trotjänare, Aquamount en examensgåva efter dykarskolan (tyvärr går inte det analoga verket) och den nyare Aqualandern ett nyförvärv då jag är i behov av en klocka med djupmätare men inte vill dyka med de två äldre.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fick hem en helt ny NY0040-17LE igår. Vilken underbar sunburst-tavla det är! Fick den dessutom i den übercoola dyktuben vilket var ett extra plus i kanten. :D
PSX_20180627_115507.jpg
Den där såg riktigt härlig ut! Har flera gånger tänkt att jag måste prova den då många upplever det som Citizens motsvarighet till skx. Då blir man ju nyfiken själv :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Den där såg riktigt härlig ut! Har flera gånger tänkt att jag måste prova den då många upplever det som Citizens motsvarighet till skx. Då blir man ju nyfiken själv :)
Gör det! :D Jag har en äldre NY0040-08E (svart urtavla) sedan innan så själva klockan är ingen nyhet för mig. Den är helt klart jämförbar med SKX när det gäller urverk, finish och hur den sitter på armen. Däremot så måste jag säga att NY0040 har "det" som jag känner att SKX saknar. Missförstå mig inte, jag älskar mina SKX men de är också lite tråkiga jämfört med Citizens variant som känns lite mer speciell. Den känns lite också lite hårdare än SKX med den taggiga bezeln och kronan på den "taktiska" sidan (tänk Sinn UX GSG9 fast nere). :borg: Sen tycker jag att det är extra kul att den gamla har daghjul på hanzi och den nya på tyska. :bookworm:

Sorry för allt babblande men kontentan är att gillar man SKX så bör man absolut testa NY0040! :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Gör det! :D Jag har en äldre NY0040-08E (svart urtavla) sedan innan så själva klockan är ingen nyhet för mig. Den är helt klart jämförbar med SKX när det gäller urverk, finish och hur den sitter på armen. Däremot så måste jag säga att NY0040 har "det" som jag känner att SKX saknar. Missförstå mig inte, jag älskar mina SKX men de är också lite tråkiga jämfört med Citizens variant som känns lite mer speciell. Den känns lite också lite hårdare än SKX med den taggiga bezeln och kronan på den "taktiska" sidan (tänk Sinn UX GSG9 fast nere). :borg: Sen tycker jag att det är extra kul att den gamla har daghjul på hanzi och den nya på tyska. :bookworm:

Sorry för allt babblande men kontentan är att gillar man SKX så bör man absolut testa NY0040! :)
Jag uppskattade babblet :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Gör det! :D Jag har en äldre NY0040-08E (svart urtavla) sedan innan så själva klockan är ingen nyhet för mig. Den är helt klart jämförbar med SKX när det gäller urverk, finish och hur den sitter på armen. Däremot så måste jag säga att NY0040 har "det" som jag känner att SKX saknar. Missförstå mig inte, jag älskar mina SKX men de är också lite tråkiga jämfört med Citizens variant som känns lite mer speciell. Den känns lite också lite hårdare än SKX med den taggiga bezeln och kronan på den "taktiska" sidan (tänk Sinn UX GSG9 fast nere). :borg: Sen tycker jag att det är extra kul att den gamla har daghjul på hanzi och den nya på tyska. :bookworm:

Sorry för allt babblande men kontentan är att gillar man SKX så bör man absolut testa NY0040! :)
Jag har faktiskt alltid velat testa en ny0040 men det verkar ju vara svårt att få tag i dom nuförtiden. Tips på vart dom hittas till skx priser?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har faktiskt alltid velat testa en ny0040 men det verkar ju vara svårt att få tag i dom nuförtiden. Tips på vart dom hittas till skx priser?
Jag har haft galen tur när jag hittat mina. Den svarta köpte jag på Tradera för 800kr på ett "köp nu"-pris (använd men bra skick) och den blåa hittade jag helt ny inklusive dyktubslådan på Blocket för 1100kr.

Det ligger en blå på Blocket nu om du är sugen och den är prissatt ungefär som en begagnad SKX. Fullset med garanti kvar dessutom. PMar länken.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har haft galen tur när jag hittat mina. Den svarta köpte jag på Tradera för 800kr på ett "köp nu"-pris (använd men bra skick) och den blåa hittade jag helt ny inklusive dyktubslådan på Blocket för 1100kr.

Det ligger en blå på Blocket nu om du är sugen och den är prissatt ungefär som en begagnad SKX. Fullset med garanti kvar dessutom. PMar länken.
Tack så mkt. Jag fortsätter dock leta efter några "fynd* :)
 

Tally-ho

Omega
Citizen Promaster BN0100; här på NATO.
4CF578B7-BA8C-4D99-8503-01AB7457A724.jpeg


Gillar att den förhoppningsvis kommer att vara underhållsfri. Eco-Drive är vad jag förstår beprövat.
Fick jag önska något hade det varit att skruvboetten hade varit lite högre, tror att den hade suttit bättre då, men NATO höjer den ju lite så det är en lösning. Hade även klarat mig utan datumet, men men, jag är nöjd :)
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Jag har faktiskt alltid velat testa en ny0040 men det verkar ju vara svårt att få tag i dom nuförtiden. Tips på vart dom hittas till skx priser?

Finns drösvis på Ebay om man är inne i den svängen, oftast för strax över 1000-lappen. Köpte själv min NY0040-08E där och är supernöjd, fast man blir ju onekligen sugen på den blå urtavlan också efter de senaste inläggen.
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Jag har haft galen tur när jag hittat mina. Den svarta köpte jag på Tradera för 800kr på ett "köp nu"-pris (använd men bra skick) och den blåa hittade jag helt ny inklusive dyktubslådan på Blocket för 1100kr.

Det ligger en blå på Blocket nu om du är sugen och den är prissatt ungefär som en begagnad SKX. Fullset med garanti kvar dessutom. PMar länken.

Har också kikat på Blocket-annonsen, undrar om den första prissättningen var en felskrivning eller något slags försök till bondfångeri...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har också kikat på Blocket-annonsen, undrar om den första prissättningen var en felskrivning eller något slags försök till bondfångeri...
Verkar konstigt om det skulle vara det senare. Okej om man satt typ 5' och sen sänkt till 2' men från 11'... Känns lite väl korkat kan jag tycka.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det förresten någon som ser en med hel-lume eller den gula till salu så får ni gärna pm:a (om ni inte vill ha dem själv såklart). Den gula verkar dock väldigt svår att få tag på och har en tendens att dra iväg i pris.
 
Topp