• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Geparden

Audemars
Är det någon annan som har bytt länken till något annat på The Citizen? Jag satte på ett svart sailcloth-Cousteau och blev väldigt nöjd!
IMG_2688-1w.jpg
På sommaren brukar min åka på ett perlon.
43FCC5DC-0B54-41E2-A087-9DA438B6AC8B.jpeg

Behagligt att bära minst sagt.
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Trevlig tråd, jag flikar in med min nighthawk som är nyligen omsvidad med Bond-Nato.
B0B1EB92-F74D-401C-BE04-590D02831B66.jpeg

Har tyvärr fått lite repor i glaset, någon som vet något bra sätt att få bort dem eller är det byta glas som gäller?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Trevlig tråd, jag flikar in med min nighthawk som är nyligen omsvidad med Bond-Nato.
B0B1EB92-F74D-401C-BE04-590D02831B66.jpeg

Har tyvärr fått lite repor i glaset, någon som vet något bra sätt att få bort dem eller är det byta glas som gäller?
Äh, det ska väl synas att den är använd? Är ju ingen dressklocka precis så det gör inget om den har lite battlescars. :) Sök annars efter tråden om att polera mineralglas här på forumet.
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Äh, det ska väl synas att den är använd? Är ju ingen dressklocka precis så det gör inget om den har lite battlescars. :) Sök annars efter tråden om att polera mineralglas här på forumet.

Hehe förstår vad du menar, lite dings på metalldelarna stör mig inte det minsta men ogillar märken på glaset av någon anledning.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hehe förstår vad du menar, lite dings på metalldelarna stör mig inte det minsta men ogillar märken på glaset av någon anledning.
Ja, det kan vara lite störigt men med mineralglas så kommer du alltid att få märken. Kolla om du kan hitta ett safirglas till den, det är ju extremt mycket svårare att repa. :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Trevlig tråd, jag flikar in med min nighthawk som är nyligen omsvidad med Bond-Nato.
B0B1EB92-F74D-401C-BE04-590D02831B66.jpeg

Har tyvärr fått lite repor i glaset, någon som vet något bra sätt att få bort dem eller är det byta glas som gäller?
Om du bor i Sthlm så gå till Ur o Penn vid Sergels Torg (samma hus som H&M). Där finns en urmakare som tar hand om Citizen.
Jag spräckte mitt glas och han fixade nytt och trycktestade. Allt klart på 1 vecka (om jag kommer ihåg rätt) och det kostade inte skjortan
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Om du bor i Sthlm så gå till Ur o Penn vid Sergels Torg (samma hus som H&M). Där finns en urmakare som tar hand om Citizen.
Jag spräckte mitt glas och han fixade nytt och trycktestade. Allt klart på 1 vecka (om jag kommer ihåg rätt) och det kostade inte skjortan

Nja, Linköping, men har vägarna förbi ibland så det går nog att lösa. Tack för tipset :)
 

nem

Breitling
Då ska jag ta en titt på serienumret. Kul att veta exakt årgång :)
Tycker också att den vore värd en service. Vet bara inte riktigt vart jag ska vända mig. Har sökt lite här i forumet, men inte hittat något. Var förbi vid Farfars klocka här i Sthlm. De var inte alls sugna på att serva den och fick inte direkt nåt tips vart jag skulle vända mig heller.
Har också en Super Crystal Date som behöver servas, och framförallt få glaset bytt. Lyckades du hitta någon som kunde ta sig an den till slut? Eller har någon annan tips på var man kan vända sig? De är så snygga att det är synd att låta dem ligga oanvända. :)
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Gör't, du kommer inte att bli besviken. Riktigt trevlig klocka för en billig peng. Kolla på den på den blåa också innan du bestämmer dig, snyggare sunburst har jag aldrig sett! Ångrar att jag sålde min blåa ibland... :sorry:
Se posten innan din:angel:. Tänkte MN-bandet, klockan i sig tycker jag gör sig bäst med svarta tavlan, sånt skönt djup! :rolleyes:
 

DavidF

Breitling
Topp