På sommaren brukar min åka på ett perlon.Är det någon annan som har bytt länken till något annat på The Citizen? Jag satte på ett svart sailcloth-Cousteau och blev väldigt nöjd!
Behagligt att bära minst sagt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På sommaren brukar min åka på ett perlon.Är det någon annan som har bytt länken till något annat på The Citizen? Jag satte på ett svart sailcloth-Cousteau och blev väldigt nöjd!
Äh, det ska väl synas att den är använd? Är ju ingen dressklocka precis så det gör inget om den har lite battlescars. Sök annars efter tråden om att polera mineralglas här på forumet.Trevlig tråd, jag flikar in med min nighthawk som är nyligen omsvidad med Bond-Nato.
Har tyvärr fått lite repor i glaset, någon som vet något bra sätt att få bort dem eller är det byta glas som gäller?
Äh, det ska väl synas att den är använd? Är ju ingen dressklocka precis så det gör inget om den har lite battlescars. Sök annars efter tråden om att polera mineralglas här på forumet.
Ja, det kan vara lite störigt men med mineralglas så kommer du alltid att få märken. Kolla om du kan hitta ett safirglas till den, det är ju extremt mycket svårare att repa.Hehe förstår vad du menar, lite dings på metalldelarna stör mig inte det minsta men ogillar märken på glaset av någon anledning.
Om du bor i Sthlm så gå till Ur o Penn vid Sergels Torg (samma hus som H&M). Där finns en urmakare som tar hand om Citizen.Trevlig tråd, jag flikar in med min nighthawk som är nyligen omsvidad med Bond-Nato.
Har tyvärr fått lite repor i glaset, någon som vet något bra sätt att få bort dem eller är det byta glas som gäller?
Om du bor i Sthlm så gå till Ur o Penn vid Sergels Torg (samma hus som H&M). Där finns en urmakare som tar hand om Citizen.
Jag spräckte mitt glas och han fixade nytt och trycktestade. Allt klart på 1 vecka (om jag kommer ihåg rätt) och det kostade inte skjortan
Har också en Super Crystal Date som behöver servas, och framförallt få glaset bytt. Lyckades du hitta någon som kunde ta sig an den till slut? Eller har någon annan tips på var man kan vända sig? De är så snygga att det är synd att låta dem ligga oanvända.Då ska jag ta en titt på serienumret. Kul att veta exakt årgång
Tycker också att den vore värd en service. Vet bara inte riktigt vart jag ska vända mig. Har sökt lite här i forumet, men inte hittat något. Var förbi vid Farfars klocka här i Sthlm. De var inte alls sugna på att serva den och fick inte direkt nåt tips vart jag skulle vända mig heller.
Fler bilder! Låset såg spännande ut på denna, och boetten, och tavlan, och baksidan, och visarna, och index...
Kika här vettja --› https://klocksnack.se/threads/Örnen-har-landat-›-paketöppning.106642/Fler bilder! Låset såg spännande ut på denna, och boetten, och tavlan, och baksidan, och visarna, och index...
Det där är ju riktigt bra! Måste införskaffa något liknande!Tycker fortfarande att den är så sjukt bra. Nu har den fått sig lite nya kläder i form av ett MN från Erika's Originals också.
Gör't, du kommer inte att bli besviken. Riktigt trevlig klocka för en billig peng. Kolla på den på den blåa också innan du bestämmer dig, snyggare sunburst har jag aldrig sett! Ångrar att jag sålde min blåa ibland...Det där är ju riktigt bra! Måste införskaffa något liknande!
Se posten innan din. Tänkte MN-bandet, klockan i sig tycker jag gör sig bäst med svarta tavlan, sånt skönt djup!Gör't, du kommer inte att bli besviken. Riktigt trevlig klocka för en billig peng. Kolla på den på den blåa också innan du bestämmer dig, snyggare sunburst har jag aldrig sett! Ångrar att jag sålde min blåa ibland...
Finns två till salu på K&S nu...Det där är ju riktigt bra! Måste införskaffa något liknande!
Haha, jag är ute och cyklar! Skaffa ett MN-band då, det kommer du inte heller att bli besviken på.Se posten innan din. Tänkte MN-bandet, klockan i sig tycker jag gör sig bäst med svarta tavlan, sånt skönt djup!
Haha, det får man vara emellanåt! Jaa, riktigt fin kombo!Haha, jag är ute och cyklar! Skaffa ett MN-band då, det kommer du inte heller att bli besviken på.
Löjligt skönt också!Haha, det får man vara emellanåt! Jaa, riktigt fin kombo!
Min första eco-drive tror jag har tickat problemfritt i 21-22 år nu, har kvar den som ett experiment hur länge verket fungerar.Köööööp. Svincoool!!
Gillar Eco drive. Hur länge håller de? Är väl bra att byta batteri ibland eller behövs det verkligen aldrig med Eco drive?
Min enda:
Snyggt där, gillar den orangea visaren. Antar att jag saknar min padiSaknar möjligheten till microjustering på länken till min BN0150. Någon som kan tipsa om nytt spänne i bra kvalitet som har detta?
Bild nedan på orange gummi
På sommaren brukar min åka på ett perlon.
Behagligt att bära minst sagt.
Svagt intresse här än så länge. Finns dock ett par ex. som cirkulerar. Eyes open!Väldigt fin kombination måste jag medge Har själv blivit lite insnöad på att köpa en Chronomaster, däremot verkar tillgängligheten här i Sverige vara väldigt begränsad..
Personligen har jag ett starkt intresse att köpa en Chronomaster AQ 4030-51E. https://www.sakurawatches.com/watches/citizen-watches/filter/19-collection,the-citizenSvagt intresse här än så länge.