• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Geparden

Audemars
Personligen har jag ett starkt intresse att köpa en Chronomaster AQ 4030-51E. https://www.sakurawatches.com/watches/citizen-watches/filter/19-collection,the-citizen
och https://www.seiyajapan.com/collections/citizen-orient verkar ha de bästa priserna. Seiya verkar vara beprövad och väl vitsordad, men finns inte så mycket om Sakura Watches. Ngn som har erfarenhet av dem?
Ingen koll på Sakura alls förutom lite mailkontakt. Sen finns Higuchi och Chino som alternativ också.
 

42Hz

Breitling
Törs man posta om sin billiga Citizen? =)
Blev lite av ett 'panikköp' när min Seiko Monster klappade ihop. Har inte kollat på sekunden hur den håller tiden men blev rejält imponerad när jag hittade klockan i en flyttkartong där den legat över 6 månader i mörker och den gick fortfarande rätt!

Tråkigt att armbandet i gummi är så speciellt format men nu sitter det ett "NATO" band där istället. Gick precis att trä emellan klockan och 'pinnen'. Givetvis lyckades jag dra en repa i glaset när den var bara månader gammal, verkar vara en förbannelse som förföljer mig och mina klockor. :(
Tyvärr har jag den rätt sällan då kronan, som är rätt vass och kantig, slår i handen, synd att den inte sitter mer klockan 4 som på Seiko:n...
Citizen EcoDrive Scuba Fin (BN0097-11E)

citi03.jpg
citi2.jpg


 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Törs man posta om sin billiga Citizen? =)
Blev lite av ett 'panikköp' när min Seiko Monster klappade ihop. Har inte kollat på sekunden hur den håller tiden men blev rejält imponerad när jag hittade klockan i en flyttkartong där den legat över 6 månader i mörker och den gick fortfarande rätt!

Tråkigt att armbandet i gummi är så speciellt format men nu sitter det ett "NATO" band där istället. Gick precis att trä emellan klockan och 'pinnen'. Givetvis lyckades jag dra en repa i glaset när den var bara månader gammal, verkar vara en förbannelse som förföljer mig och mina klockor. :(
Tyvärr har jag den rätt sällan då kronan, som är rätt vass och kantig, slår i handen, synd att den inte sitter mer klockan 4 som på Seiko:n...
Citizen EcoDrive Scuba Fin (BN0097-11E)

citi03.jpg
citi2.jpg

Tycker den ser tuff ut. Du har ingen bild efter bandbytet? Nyfiken hur det blev utan gummit (som inte var jättesnyggt).
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

jmalmsjo

Cartier
Precis hemkommen från service:
Aquamount JP3020-56e Titanium
9D43016A-A259-4369-BFD4-E9C04F294575.jpeg


Klockan har legat oanvänd en längre tid pga strul med den analoga delen samt att den varit otät. Då modellen är utgången sedan ca 10år tillbaka så kunde inte svenska Citizen göra något åt den. Lyckades luska fram att den norska ADn däremot hade reservdelar kvar och hörde av mig till dem. Nu är alla knappar och kronan utbytta och verket har fått sig en genomgång. Mycket tillfredsställande att de även tagit sig tid att synka sekundvisaren med den analoga tiden.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Precis hemkommen från service:
Aquamount JP3020-56e Titanium
9D43016A-A259-4369-BFD4-E9C04F294575.jpeg


Klockan har legat oanvänd en längre tid pga strul med den analoga delen samt att den varit otät. Då modellen är utgången sedan ca 10år tillbaka så kunde inte svenska Citizen göra något åt den. Lyckades luska fram att den norska ADn däremot hade reservdelar kvar och hörde av mig till dem. Nu är alla knappar och kronan utbytta och verket har fått sig en genomgång. Mycket tillfredsställande att de även tagit sig tid att synka sekundvisaren med den analoga tiden.

Så ruggigt rå modell, kul den gick igång :)
 

Geparden

Audemars
Det har ju spekulerats en del om att den skulle hamna i en lite köttigare sportboett pgra 0100:ans storlek men det verkar det ju inte vara.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
93F1F36D-362E-4978-8174-79A1C94E9E04.jpeg

Another teaser on Instagram. Best I can pull from the video in a couple of seconds.

The crown must be inspired by the AT cut crystal.
I don´t know, men jag tycker mig se vissa likheter med Chronomaster ifrån 1969...
P4080104.jpg

Speciell vinkel på luggarna, får man en krona till den boetten så kanske...
P4080110.jpg

Stolen pics
 

Jpg

Cartier
2-Faktor
Såg den här på Instagram och tyckte den var lite fräck. Kan dock inte hitta mer info. Är det nån av er som vet nåt?
Screenshot_20190319-072925_Chrome.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Såg den här på Instagram och tyckte den var lite fräck. Kan dock inte hitta mer info. Är det nån av er som vet nåt?
Screenshot_20190319-072925_Chrome.jpg
Läser man texten under bilden så får du väl den info som behövs för att leta vidare...eller som man kan tolka det: vänta tills modellen släpps
B4789E16-A9D9-4E8C-B50E-80A6AAD20224.jpeg
 
Topp