Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett problem med de flesta japanska tillverkarna faktisktcitizen har ett imponerande utbud men jag hittar inga mid-size divers i sortimentet? (36-40mm)
Skulle jag köpa en Citizen-dykare skulle jag köpa denna:Jag lurar på att köpa en Citizen då jag inte äger någon. Det ska vara en dykare. Jag har tittat NY0040 men känner att jag skulle vilja ha ngt bättre. 42-48mm.
Efter mitt Tokyobesök i april kan jag slå hål på myten att Japaner är kortväxta. Jag som är straxt över 180cm mötte många (en majoritet) i samma eller högre längd som jag. Däremot fanns det en del småväxta också...ja, man skulle kunna tro att japanerna är ett riktigt storvuxet folkslag.
Efter mitt Tokyobesök i april kan jag slå hål på myten att Japaner är kortväxta. Jag som är straxt över 180cm mötte många (en majoritet) i samma eller högre längd som jag. Däremot fanns det en del småväxta också...
Olika stadsdelar kanske?märkligt, jag med mina 186 kan känna mig som en jätte på gatan. nästan alltid huvudet högre än andra.
nåväl, fakta är att dom har en meddellängd som ligger ca 10cm under svenskar. sen hur det relaterar till vriststorlek är nog höjt i dunkel. jag har ju blott 16.5cm...
nåja, nu ska jag banne mig hitta en lagom citizen, saknar en eco-drive i samlingen.
När jag snabbgooglade (wikipedia) medellängd hittade jag en tabell som sa att Svenska män är 181,5cm i åldern 20-29år eller 177,9cm i åldern 20-74år.Olika stadsdelar kanske?
Ja, det verkar som att dina iakttagelser stämmerEfter mitt Tokyobesök i april kan jag slå hål på myten att Japaner är kortväxta. Jag som är straxt över 180cm mötte många (en majoritet) i samma eller högre längd som jag. Däremot fanns det en del småväxta också...
Just dykare i de storlekar du eftersöker är svårt att hitta oavsett märke, tyvärr. 36mm dammodeller finns lite av, men 38-40 not so manyden där artikeln var från 1993... det jag har hört är att dom numera minskar och inte längre ökar i längd.
https://www.japantimes.co.jp/news/2...panese-born-1980-later-declining-study-finds/
men tillbaks till topic, jag vill se citizen ur i denna tråd!
Kör Citisdag ocksåTisdagsmedborgaren
Måndagens Japan togs på med vädret och övriga aktiviteter i åtanke...
Började bra, kom till jobbet torrskodd, hemvägen vart desto blötare...
Men med sunburst ifrån Nippon, solensrike, kan det väl bara bli bättre Trevlig tisdag alla medborgare
Grattis och välkommenNy på forumet, så mycket kul att läsa. Fick en ny kompis idag väldigt nöjd.
Jag är löjligt nöjd med min bn0151 (i blå). Aldrig sett dom på länk. Vart köpte du den på länk ifrån?Ny på forumet, så mycket kul att läsa. Fick en ny kompis idag väldigt nöjd.
Edit: En bn0150-61e stoltserar jag med på bilden.
Kanske jag har fått fel med numret men min är svart, inte blå. Den blå finns tydligen inte på länk, bara den svarta och det är den jag har. Heter den något annat än bn0151?Jag är löjligt nöjd med min bn0151 (i blå). Aldrig sett dom på länk. Vart köpte du den på länk ifrån?
Jag menade att min var blåKanske jag har fått fel med numret men min är svart, inte blå. Den blå finns tydligen inte på länk, bara den svarta och det är den jag har. Heter den något annat än bn0151?
Jag köpte i alla fall min via amazon.es, fashion star Italy. FedEx på två dagar, redigt snabbt.
38/10ojoj, skulle inte ha något emot den. men vad är storleken?
"CTQ57-1201. What can be said about the watch? It's the finest quartz watch in the world - accurate to 5 seconds per year - with a perpetual calendar and independently adjustable hour hand."