Har du sparat en iskall julmust till högsommarvädretSitter i en Grythyttan A2 och gungar under markisen, en kall Zeunerts och god bok väntar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du sparat en iskall julmust till högsommarvädretSitter i en Grythyttan A2 och gungar under markisen, en kall Zeunerts och god bok väntar...
Jag antar att dom små 33cl burkarna med pilsner kan få gå som JulmustHar du sparat en iskall julmust till högsommarvädret
He he, jag misstänkte det men hoppades på julmust. Jag blev sugen självJag antar att dom små 33cl burkarna med pilsner kan få gå som Julmust
Efter lite förhandlande landade vi på ca 1200£ Det är säkert helt rimligt för en NOS som kostade runt 25k när den såldes, men det var en smärtgräns...perfekt m.a.o.
vill du avslöja vad du betalade?
I och med att det är ett samarbete med Disney och verkade vara ett begränsat släpp just då (i mars?) borde du kolla med en Citizen återförsäljare. Antingen Ur&Penn eller Citizen JapanEn liten fråga ang. Citizens serie med Marvelsklockor. Någon som vet var man kan köpa dessa samt refnr på dem?
Jag kan inte hitta någon åf på nätet som säljer dem men citizens officiella instagram lägger ju fortfarande ut bilder så tänkte att de var aktuella fortfarande. Tänkte att min son ev skulle få en av dem när han fyller 10 i november.I och med att det är ett samarbete med Disney och verkade vara ett begränsat släpp just då (i mars?) borde du kolla med en Citizen återförsäljare. Antingen Ur&Penn eller Citizen Japan
Rätt feta klockor för en 10-åring, 44-45 mmJag kan inte hitta någon åf på nätet som säljer dem men citizens officiella instagram lägger ju fortfarande ut bilder så tänkte att de var aktuella fortfarande. Tänkte att min son ev skulle få en av dem när han fyller 10 i november.
Håller med. Hade inte hittat någon info alls om dem så hoppades väl lite på att de skulle vara aningens mindre.Rätt feta klockor för en 10-åring, 44-45 mm
Dom där växer inte på träd, var den inte limiterad till typ 1000ex av var färg? Den ser väldigt fin ut i titanet också, bara att gratulera
Blev en sommardinka till, PMX56-2602 Mission Antarctica.
Tack! Stämmer ang antalet, 1000 svarta och 1000 blå.Dom där växer inte på träd, var den inte limiterad till typ 1000ex av var färg? Den ser väldigt fin ut i titanet också, bara att gratulera
Riktigt snyggt, väcker stort habegär. Har jag förstått det rätt att du har flera The Citizen? Vilken är favoritmodellen?En liten uppdatering som tidigare utlovades, nu när den landat
De speciella små detaljerna som just CTQ57-1201 innehar som jag sammantaget inte sett någon annan modell med. Böjd sekund och minutvisare som sveper över och speglas i de kälkbacksformade indexen.
Precis som GS oftast har helpolerade index till ljusa tavlor och borstade till mörka så följer The Citizen samma tema. Detta för att en blank yta reflekterar även skuggor, vilket förbättrar läsbarheten mot ljus tavla. En borstad yta behåller sin stålglans och kontrasterar bra mot mörk tavla.
Sekundindex är även dom applicerade, och toppen av centrum på sekundvisaren är täckt. En larvigt liten men ack så trevlig detalj tycker jag.
Att ha ett litet applicerat index bredvid datumfönstret istället för ett målat är också en detalj jag uppskattar.
Hela designen är retroinspirerad. Rund boett med mjuka former, ”fat luggs” och ett lätt kupat safirglas. Allt är polerat förutom ovansidan av luggarna. Citizen creme färgade sunburst bidrar också perfekt till retrokänslan.
Länken den kommer på är designmässigt perfekt till stilen. Den är inte ”äkta” 7 delad utan endast ledad mellan varje rad. Spelar ingen roll varken för utseendet eller komfort och funktion, Länken till Citizen One är äkta 9 delad och riktigt välarbetad och ger förstås ett ”premium” intryck vid närmare granskning. Att denna modell är så förbisedd är ett frågetecken för mig.
Nu är ett helsvart alligatorband beställt som jag tänkt den ska bäras med. Mycket text och många bilder blev det, hoppas det förnöjer någon
Svårt att ha en favorit då dom har lite olika "egenskaper" i brist på bättre ord. Titan, ecodrive och papperstavla är ju riktigt trevlig och känns speciell och lite högtidlig att bära. Gamlingen ifrån 2001 med integrerad länk är en favorit just för att det är så smakfullt utfört, man vill liksom inte se den på något annat än länken. Den svarta i stål är "vardagsfavoriten" med sina perfekta mått och den enkla designen. Tanken är väl att denna nya retro designade ska få varvas med den svarta till vardags, lite efter humör och klädsel. Vart barn har liksom sin egenskap och får Babas kärlek ändåRiktigt snyggt, väcker stort habegär. Har jag förstått det rätt att du har flera The Citizen? Vilken är favoritmodellen?
Nice! Älskar de där timindexen! Även länk är grym. Stort grattis till den.En liten uppdatering som tidigare utlovades, nu när den landat
De speciella små detaljerna som just CTQ57-1201 innehar som jag sammantaget inte sett någon annan modell med. Böjd sekund och minutvisare som sveper över och speglas i de kälkbacksformade indexen.
Precis som GS oftast har helpolerade index till ljusa tavlor och borstade till mörka så följer The Citizen samma tema. Detta för att en blank yta reflekterar även skuggor, vilket förbättrar läsbarheten mot ljus tavla. En borstad yta behåller sin stålglans och kontrasterar bra mot mörk tavla.
Sekundindex är även dom applicerade, och toppen av centrum på sekundvisaren är täckt. En larvigt liten men ack så trevlig detalj tycker jag.
Att ha ett litet applicerat index bredvid datumfönstret istället för ett målat är också en detalj jag uppskattar.
Hela designen är retroinspirerad. Rund boett med mjuka former, ”fat luggs” och ett lätt kupat safirglas. Allt är polerat förutom ovansidan av luggarna. Citizen creme färgade sunburst bidrar också perfekt till retrokänslan.
Länken den kommer på är designmässigt perfekt till stilen. Den är inte ”äkta” 7 delad utan endast ledad mellan varje rad. Spelar ingen roll varken för utseendet eller komfort och funktion, Länken till Citizen One är äkta 9 delad och riktigt välarbetad och ger förstås ett ”premium” intryck vid närmare granskning. Att denna modell är så förbisedd är ett frågetecken för mig.
Nu är ett helsvart alligatorband beställt som jag tänkt den ska bäras med. Mycket text och många bilder blev det, hoppas det förnöjer någon
* Glömde ju det viktigaste... Var klockan NOS som säljaren sa?
Enligt cert utplockad 2017 och enligt serienummer tillverkad november 2015. Plast både på länk, lås, glas och baksida kvar utan luftbubblor. Granskad under lupp och felfri, så ja, antagligen
Färgerna och kompressor-designen påminner om Bulovas snorkel. Jag tycker den var cool, och för de pengarna...Vet helt ärligt inte varför jag köpte denna men jag var på semester uppe i Luleå där morsan är ifrån. Första visiten på länge och så råkade jag hamna på Ur & Penn, tyckte denna rackare var ganska cool så jag köpte den hehe.
Aldrig sett den innan men det är någon Eco-Drive Kronograf med 100m WR. Ganska trevligt ändå. Kostade 1900kr. Finishen på case:et är oväntat bra, länken är typisk för klockor i detta prissegment, inget speciellt alltså. Kanske ska köpa ett svart sailcloth med orangea sömmar eller något gummiband.
Lite cool är den iallafall
Enligt reglerna får man endast äga två chronomastrar, så frågan är vilka du tänker sälja?Svårt att ha en favorit då dom har lite olika "egenskaper" i brist på bättre ord. Titan, ecodrive och papperstavla är ju riktigt trevlig och känns speciell och lite högtidlig att bära. Gamlingen ifrån 2001 med integrerad länk är en favorit just för att det är så smakfullt utfört, man vill liksom inte se den på något annat än länken. Den svarta i stål är "vardagsfavoriten" med sina perfekta mått och den enkla designen. Tanken är väl att denna nya retro designade ska få varvas med den svarta till vardags, lite efter humör och klädsel. Vart barn har liksom sin egenskap och får Babas kärlek ändå
Det har alltså ingenting med tidshållning eller kvalitet att göra såsom stjärnan indikerar på Seikos modeller?Brukar betyda limiterat. I detta fall 200st av vardera färg.
Nix, alla chronomasters är +-5spyDet har alltså ingenting med tidshållning eller kvalitet att göra såsom stjärnan indikerar på Seikos modeller?
På samma sätt som Junghans Max Bill MEGA får en att dra på smilbanden, retrodesign och plexi kombinerat med radiosynk, är det svårt att hålla leendet tillbaka med denna. Nu på alligator...
19/14 förstärker verkligen vintage känslan tycker jag.
Att boetten har en högglanspolerad livboj som luggarna bryter av är bara en sån sjukt skön design detalj som gör den unik.
Önskar alla medborgare en trevlig fredag
"Gulf-färger" är ju motorsport men bevisligen fungerar det utmärkt även på en dykareMin först Citizen! Inga märkvärdigheter, men jag gillar den än så länge...
Gummit åkte dock av direkt, bara stelt och hemskt imho.
Så grymt snygg!På samma sätt som Junghans Max Bill MEGA får en att dra på smilbanden, retrodesign och plexi kombinerat med radiosynk, är det svårt att hålla leendet tillbaka med denna. Nu på alligator...
19/14 förstärker verkligen vintage känslan tycker jag.
Att boetten har en högglanspolerad livboj som luggarna bryter av är bara en sån sjukt skön design detalj som gör den unik.
Önskar alla medborgare en trevlig fredag