• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tycker att det är synd att de inte har länk på titanvarianten. Men det kraftiga gummit så lär bandet väga mer än klockan. Tyckte du att den var bekväm?
På ecodriven finns både gummi eller länk. Den var riktigt bekväm och snygg. Tyvärr bromsade min OCD ett köp när sekundvisaren missade index lite för ofta och mycket :(

På ecodriven finns både gummi eller länk. Den var riktigt bekväm och snygg. Tyvärr bromsade min OCD ett köp när sekundvisaren missade index lite för ofta och mycket :(
Sån kan ta bort hela charmen för mig. Har inga problem med gamla vintagekvartsare som är lite halvt off men är det nytt så ska det träffa någorlunda rätt.

Idag får jag vara med och skriva på denna sidan:)
Kom en riktigt fet dykare med posten idag.
Ska bli kul att testa djup funktionen till helgens fridykning.

A02E4871-9737-4860-9F5C-FF565D158748.jpeg

Hej!
En god vän köpte just den här. Han har ett gäng vintage-Citizen 8110, men har aldrig stött på just den här modellen tidigare. Är det någon av er som har mer kunskap om den? Tackar på förhand!
upload_2019-8-19_14-7-39.png

Hade missat att det här var guldvarianten och satte i halsen lite när jag konverterade priset till kronor. Stålvarianterna verkar ju "bara" kosta 800000 yen dock :rolleyes:

Screenshot_20190825-003209~2.png
Jag testade den på armen när jag och frun besökte deras butik i Ginza, nu visste jag ju vad jag testade och vad den kostade, men hade jag inte gjort det så avslöjade absolut tyngden att det var ädelmetall (och då menar jag inte titan :p) Den gjordes i 3 varianter. Jag klämde även på den den svarta i titan och jag tror faktiskt den med MOP tavla är det också, så kontrasterna i tyngd är ganska markanta ;)

Jag testade den på armen när jag och frun besökte deras butik i Ginza, nu visste jag ju vad jag testade och vad den kostade, men hade jag inte gjort det så avslöjade absolut tyngden att det var ädelmetall (och då menar jag inte titan :p) Den gjordes i 3 varianter. Jag klämde även på den den svarta i titan och jag tror faktiskt den med MOP tavla är det också, så kontrasterna i tyngd är ganska markanta ;)
Mhm, svårt att se vikten på bild bara, särskilt med japansk text. Vi som inte har vägarna förbi Japan får nöja oss med bilder och konstiga automatiska översättningar från japanska till engelska. :)

Tillbaka
Topp