• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eternalis

Cartier
Bjuder på lite Medborgar-godis
2110971F-D76E-47F8-AFCA-A6DEF63FA204.jpeg

Var i en outlet-galleria stor som Täby-Centrum och hittade en Citizen outlet. Resans vintageköp fick bli en Exceed ;)
B7521E7F-FDBB-42A0-890B-199B186E2A37.jpeg

Gott om radiokontrollerade modeller...
8F99B232-9E61-4AAD-9E99-2D5ACC409BBF.jpeg

Även ett par Eco-Drive Chronomasters fanns att ”fynda” ;)
135CC2BE-6484-4CBA-AF85-EBEC3927D905.jpeg

Testade att pruta på Exceeds flaggskeppsmodell som är 4,5mm tunn, men med frun som ankare blev det middag med ett antal Asahi istället .
5879BBDF-491D-4964-A716-D4FA87523C38.jpeg
Åhh där vill jag vara :)
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
1468D914-52D9-49F4-AED3-B9BB88670931.jpeg
2E412ED5-AA66-44E1-B524-8D9971D2A090.jpeg
Är det ur&penn man vänder sig till för att köpa länkbitar? Fick hem en klocka med kort länk idag.
 

Geparden

Audemars
A0C1FDE2-3F46-4620-ADE1-38B073B480E7.jpeg
@BarbaBaba
Om du inte kommer hem med en AQ4021-51W blir jag fan lite besviken.
AQ4020-62Y kan ju ha varit snäppet vassare med sin blånerade sekund men med de raka index dessa två modeller har är de ju överlägsna standardversionen.
Go for it, please..!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
A0C1FDE2-3F46-4620-ADE1-38B073B480E7.jpeg
@BarbaBaba
Om du inte kommer hem med en AQ4021-51W blir jag fan lite besviken.
AQ4020-62Y kan ju ha varit snäppet vassare med sin blånerade sekund men med de raka index dessa två modeller har är de ju överlägsna standardversionen.
Go for it, please..!
Dom hade EN i Citizen butiken, men den var redan såld. Den gick att boka hos dom, men han kunde inte säga hur lång tid det skulle ta att få en till butiken så jag hoppade :bag:. Men både jag och frun fick klämma med vita bomullshandskar i butiken, även på cal.0100 i vitguld :hungry: och jag har en ”standard” jag hjälpt JohnB av med som väntar hemma. Du skulle gå bananas i butiken i Ginza:p
 

Geparden

Audemars
Dom hade EN i Citizen butiken, men den var redan såld. Den gick att boka hos dom, men han kunde inte säga hur lång tid det skulle ta att få en till butiken så jag hoppade :bag:. Men både jag och frun fick klämma med vita bomullshandskar i butiken, även på cal.0100 i vitguld :hungry: och jag har en ”standard” jag hjälpt JohnB av med som väntar hemma. Du skulle gå bananas i butiken i Ginza:p
Mums! Hur var 0100 guldar’n i handen då?

Kommer förresten skylla på dig om jag nu måste beställa en AQ4021-51W själv.. :p
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
A0C1FDE2-3F46-4620-ADE1-38B073B480E7.jpeg
@BarbaBaba
Om du inte kommer hem med en AQ4021-51W blir jag fan lite besviken.
AQ4020-62Y kan ju ha varit snäppet vassare med sin blånerade sekund men med de raka index dessa två modeller har är de ju överlägsna standardversionen.
Go for it, please..!

Dom hade EN i Citizen butiken, men den var redan såld. Den gick att boka hos dom, men han kunde inte säga hur lång tid det skulle ta att få en till butiken så jag hoppade :bag:. Men både jag och frun fick klämma med vita bomullshandskar i butiken, även på cal.0100 i vitguld :hungry: och jag har en ”standard” jag hjälpt JohnB av med som väntar hemma. Du skulle gå bananas i butiken i Ginza:p

Jag upptäckte den idag. Jag vill ha den, så jäkla typiskt att den är limiterad och jag vettefasen vart man får tag i en online. :(
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
A272226B-F2E5-424A-A039-CD79FF645A13.jpeg

Lite värdelöst vetande... Sekundvisaren som påminner om en florett är en stilisering av en radiomottagare. En disk med antennen som sticker upp. Den visaren återfinns alltså bara på deras RC modeller, ett snabbt sätt att se vad som finns under huven om ingen text på tavlan avslöjar :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vet att namnet nämnts i förbifarten... Sakura Watches. Frågan dök upp även på wus, någon med erfarenhet? Dom svarar på mail och vad jag kunde läsa på wus var de få erfarenheter som fanns goda. Någon här som beställt via dom? Kollar efter en enkel A660 Chronomaster som skiljer 2-300€ mellan Sakura och andra kända Japanska handlare.
 

Geparden

Audemars
Vet att namnet nämnts i förbifarten... Sakura Watches. Frågan dök upp även på wus, någon med erfarenhet? Dom svarar på mail och vad jag kunde läsa på wus var de få erfarenheter som fanns goda. Någon här som beställt via dom? Kollar efter en enkel A660 Chronomaster som skiljer 2-300€ mellan Sakura och andra kända Japanska handlare.
Jag var i kontakt med dem iom mitt senaste Citizenköp. Blev lovad ett ex. medan de skulle ta reda på kompatibilitet med länk. Tog lång tid att få svar på den frågan, som senare dessutom visade sig vara ett felaktigt sådant, och när det väl kom så fanns det ingen klocka kvar att sälja. Inte världens bästa upplevelse för en nykund men jag tror de kan bättre egentligen.
Har en rabattkod som fortfarande kanske funkar om du bestämmer dig för att köra.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag var i kontakt med dem iom mitt senaste Citizenköp. Blev lovad ett ex. medan de skulle ta reda på kompatibilitet med länk. Tog lång tid att få svar på den frågan, som senare dessutom visade sig vara ett felaktigt sådant, och när det väl kom så fanns det ingen klocka kvar att sälja. Inte världens bästa upplevelse för en nykund men jag tror de kan bättre egentligen.
Har en rabattkod som fortfarande kanske funkar om du bestämmer dig för att köra.
Jag mailade för att kolla tillgängligheten av en ab9000-61e. Drar snart iväg till Spanien och ville veta vilken adress jag ska välja. Dom svarade snabbt och verkade uppdaterade på lagersaldo och lev. tid. Dom är bara ”lite” billigare än Seiya så jag vacklar lite. Kan väl få dra ett PM om jag väljer dom, ang koden?
Är kontentan av det hela att du gick någon annan stans, eller blev det affär med länken?
 

Geparden

Audemars
Jag mailade för att kolla tillgängligheten av en ab9000-61e. Drar snart iväg till Spanien och ville veta vilken adress jag ska välja. Dom svarade snabbt och verkade uppdaterade på lagersaldo och lev. tid. Dom är bara ”lite” billigare än Seiya så jag vacklar lite. Kan väl få dra ett PM om jag väljer dom, ang koden?
Är kontentan av det hela att du gick någon annan stans, eller blev det affär med länken?
Sorry, missade i notiser.
Jag var så illa tvungen då de sa att de inte kunde få tag på ett ex. till mig.
Köpte av en trygg och beprövad Japan istället. Blev nog billigare totalt sett.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack för svar!

Sjukt sugen på en gs eller chronomaster. Har chronomastern också 100m wr?
Ja, tror dom alla har 10atm. Jag har ju en ”gammal” ifrån 2001 med 20atm också ;). Man kan ju inte gå fel varken med GS eller Chronomaster. Citizen är lite bättre i pris och lite mer användarvänlig med sina funktioner, men dom presterar ganska lika. Nu har jag ju både och, så inget bekymmer så, men ska man bara ha en av dom skulle jag gå på Chronomaster med a060 verket.
 

wotan

Rolex
Ja, tror dom alla har 10atm. Jag har ju en ”gammal” ifrån 2001 med 20atm också ;). Man kan ju inte gå fel varken med GS eller Chronomaster. Citizen är lite bättre i pris och lite mer användarvänlig med sina funktioner, men dom presterar ganska lika. Nu har jag ju både och, så inget bekymmer så, men ska man bara ha en av dom skulle jag gå på Chronomaster med a060 verket.
Tack för tipset:)
 
Topp