• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Rör sig nog framför allt om importpriser och vinstmarginal. Sen ligger väl Optura liiiite väl högt generellt om man jämför med vissa andra marknader, typ USA.
USA har väl samma påslag i moms+tull+frakt som Japan till Sverige? Jag tror Opturas pris är vad GS dikterat+import+moms... (säkert inklusive något eget påslag i vinst också).
Samma sbgx263 listar 2200$ på GS amerikanska sida och är alltså billigare i USA än i Sverige. Men då har dom ju handelsavtal med Japan och bara 4-6% moms i USA... Slutsatsen är väl i alla fall att det är billigare utanför Sverige, hur mycket det blir i slutändan varierar :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack för svar @BarbaBaba
Det är ju ändå en hel del, handlar de om att de i hemlandet inte är lika "hypade" utan mer folkliga för att det just är en klocka som tillverkas i det egna landet. Eller är det bara rena påslag om de tex säljs här i EU? På KS är ju priserna annars vettiga många ggr på begagnat
Mest det sista skulle jag tro. Begagnatpriserna på KS är ibland helt galna tycker jag. Visserligen bra för köpare, men många gånger helt galet för säljare. Och i vissa fall devalverande för märket.
Jag ska inte utveckla det resonemanget i tråden, lite för OT ;)
 

phille87

Cartier
cb0220-85l.jpg


Tittat på en lite mer dressad och sportig citizen på länk och bara fastnade för denna! Radiokontrollerad och ecodrive lockade dessutom :)

Ska bli riktigt spännande när den kommer nästa v :)
 

Code

AKA Vincent B
Vad är det där för megafet asball snorkool jävla LE-variant? Edit: Visste att de släppt en massa färger utöver gamla blå och svarta men vad fan så fet. Ge mig mer info. Nu. Tack.
Det är en Citizen promaster ref:ny0080-21z godzilla. Dvs Citizen gjorde ett samarbete med nya Godzilla serien som kommer/finns på Netflix. Limited edition till 500st I världen 😁
 
  • Like
Reactions: NRE

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag hade en dykare under nittiotalet men kan inte för bövelen minnas vilket märke. Är den från nittiotalet?
Den jag hade lossnade vridringen ganska lätt om den råkade få en kyss av en dörrkam.
Enligt annonsen här på KS ska den eventuellt vara från -97?

Jag har bara haft den i ett par dagar så kan inte uttala mig om vridringen. Men den är charmigt sladdrig iallafall.
 

phille87

Cartier
Efter @Scaramanga postade bild om denna var jag bara tvungen att försöka hitta mer info.
PRM_NY0125-83E_02_EC.png
PRM_NY0125-83E_01_EC.png
PRM_NY0125-83E_00_EC.png


Släpps den 10e juni. 41mm bred, 20 bandbredd. Höjden står inget om. Kupat safirglas. Omvandlat till sek blir priset ungefär 3700 kr.
Länken ser väl ut sådär, men tänk er denna på ett tropic gummi:)
Ursäkta mina Photoshop skills, men försökte i sista bilden få två bilder i en för att jämföra den med Citizens gamla 62-6198. Ser den inte väldigt lik ut den gamla? Kan det vara en reissue?
Grymt snygg! Sitter på knappen och bara väntar på att den ska släppas. Det är ju 10:e i Japan nu. Men kanske får vänta tills arbetsdagen börjar 😅.
 

phille87

Cartier
Beställde hem denna precis. Ny modell som släpptes idag (endast i Japan). Kanji datum, 41mm bred, 13.7mm tjock, nya 8204 urverk med "hack"..Riktigt snygg skindiver 😁👌
Screenshot_20210610-230137_Gallery.jpg
Screenshot_20210610-230142_Gallery.jpg
Samma här. Var beställde du ifrån? Jag beställde från Sakurawatches och efter att beställningen gått igenom så har status på hemsidan ändrats från ”in stock” till ”send request”. Vilket gör mig fundersam. Slutsåld eller har dem inte fått in den än?
 

Code

AKA Vincent B
Samma här. Var beställde du ifrån? Jag beställde från Sakurawatches och efter att beställningen gått igenom så har status på hemsidan ändrats från ”in stock” till ”send request”. Vilket gör mig fundersam. Slutsåld eller har dem inte fått in den än?
Tror dom släpptes 10/6 men osäker...beställde från Japan-select..
 
Topp