• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

City

Pictor

Audemars
Dom blå är rätt ovanliga.
Här är min, och jag blir glad av blåa urtavlor..
0BA362D7-311C-4162-9F24-EAB7ABF63DD8.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20221219_101938.jpg

Jag tog över vårdnaden av denna snyggingen men har inte vågat posta förrän jag fått på ett Tropic Sport, official strap of the City tråden.

(Min smutsiga lilla hemlighet är att jag nog tycker original tropic ser ännu bättre ut. Särskilt när jag får skakat fram ett 19mm.)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
IMG_20221219_101938.jpg

Jag tog över vårdnaden av denna snyggingen men har inte vågat posta förrän jag fått på ett Tropic Sport, official strap of the City tråden.

(Min smutsiga lilla hemlighet är att jag nog tycker original tropic ser ännu bättre ut. Särskilt när jag får skakat fram ett 19mm.)
Supertrevlig! Väldigt lik en annan klocka jag var framme och nosade intensivt på under fjolåret. Wittnauer 4000. Högg aldrig någon tyvärr 😬

1671444967115.jpeg
 

Kojan

Omega
För sisådär 8 år sedan hitta jag denna city på en loppis för en spottstyver. Då med slitet glass och lös krona. Klockan glömdes bort i samlingen fram till för ungefär ett år sedan då den fick lite TLC och nytt orginalglass. Nu har den seglat upp till en riktig favorit i samlingen
 

Bilagor

  • 20221219_210656.jpg
    20221219_210656.jpg
    570.2 KB · Visningar: 17

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Fotade min Professional Automatic inför försäljning och upptäckte att det finns en ristning på insidan av ett bandhorn: "33267 748". Någon som har minst aning om vad det kommer från eller refererar till?
city6.jpeg
 

acue

Cartier
Fotade min Professional Automatic inför försäljning och upptäckte att det finns en ristning på insidan av ett bandhorn: "33267 748". Någon som har minst aning om vad det kommer från eller refererar till?
city6.jpeg
Sån som urmakare ibland brukar kludda på efter att de varit där och pillat. Ofta svårtydda, åtminstone för mig. Antar dom innehåller någon slags signatur och/eller datering för utfört fix..
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Sån som urmakare ibland brukar kludda på efter att de varit där och pillat. Ofta svårtydda, åtminstone för mig. Antar dom innehåller någon slags signatur och/eller datering för utfört fix..

Sk "ristnummer" som gjordes av butiken där den såldes. Gjordrs för butikens egna inventering o bokföring.
Tack! Konstigt att föreställa sig att en uris idag skulle rista signaturer på folks baklock, även om jag tycker det är charmigt både i det här fallet och på gamla Seikos.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
4-5k typ, sålde min som var i mycket bättre skick och servad för 5k. Riktigt fina klockor det där👌
Alltså den är ju trevlig. Samtidigt finns de andra klockor i samlingen som tar upp mer tid så håller på och ser över vad ska ska få gå vidare. Men då vet jag på ett ungefär var jag bör lägga mig på denna :)
 
Topp