Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig Longines! Jag har en likadan fast på länk, brukar byta till lite färggladare band under somrarnaKul att lyssna idag men @Margarinkungen, du kan sluta bjuda upp mig på scen. Jag är alldles för blyg. Och den enda militärklockerelaterade anekdoten jag har att berätta är när jag hängde med Sveriges överbefälhavare och förevigade det hela med ett klockfoto. Han bar Breitling. Jag bar Longines. Det hade varit snyggare om även jag burit någon av mina Breitlingar.
Jag har även tagit ett klockfoto med Leif Mannerström. Nästa avsnitt kanske ska handla om kockar och klockor i köket?
Och just det ja. Vi drack bubbel. Av samma sort och märke.
Men oj, vad snygg den är på länk! Kanske ska testa bandbyte på den. Jag tycker mycket om den men just orginalläderbandet är jag inte helt kompis med.Trevlig Longines! Jag har en likadan fast på länk, brukar byta till lite färggladare band under somrarna
https://www.tapatalk.com/groups/vin...rate-nowadays-5517-5513-inserts--t248410.html .Bra snack igår! Roligt tema, också roligt att höra om vridringarna. Blev aldrig länkat igår? Eller är jag blind? Är jag full?
Nemas problemas .Thanks man!
Mycket intressant igår! Tack! Historien om vridringarna till Rolex fick Antikrundan att blekna. Vilken story!
Kul också att höra av er med militär bakgrund hur man använder klockorna.
Det var nån som nämnde att provflygarna på Saab använder enbart Breitling. Det vore intressant att veta anledningen till det?
Intressant tack! Minns än idag vrålet från RM8-orna från två startande viggen på dåvarande F15 i Söderhamn under en övning. Mäktigt! Nu känns min nytillkomna Endurance Pro extra värdelfulBreitling och SAAB har mig veterligen ett samarbete sedan länge. Under ett tag i början av flygsystemet JAS 39 Gripen fick alla piloter som TIS:ade in sig på 39:an en Breitling Emergency att använda som flygklocka. Det var inget som Försvarsmakten stod för. Gissar att kollegorna på SAAB flyger med Breitling som en del i ett gemensamt marknadsföringskoncept, en win-win grej helt enkelt. Bilden nedan tog jag vid ett besök på Time Promotion i Täby häromåret.
Exakt så @Fliegerchronograph🚁 Dok verkar det vara striktare hos oss. Där är det endast Breitlingen på bild som är godkänd för att flygas med då Saab tillsammans med Breitling gjort diverse tester. Har hört historier om klockor som gott sönder under flygning och man varit tvungen att nödlanda.Breitling och SAAB har mig veterligen ett samarbete sedan länge. Under ett tag i början av flygsystemet JAS 39 Gripen fick alla piloter som TIS:ade in sig på 39:an en Breitling Emergency att använda som flygklocka. Det var inget som Försvarsmakten stod för. Gissar att kollegorna på SAAB flyger med Breitling som en del i ett gemensamt marknadsföringskoncept, en win-win grej helt enkelt. Bilden nedan tog jag vid ett besök på Time Promotion i Täby häromåret.
Check Coolt skapar ju viss ’autentiskhet’(kan man säga så?) för Breitling som märke. Att de faktiskt används och föredras av flygproffs. Vet vi nåt annat märke ex dykare eller liknande där det förekommer? James Bond föredrar ju Omega SMP men det är ju lite annat...Exakt så @Fliegerchronograph🚁 Dok verkar det vara striktare hos oss. Där är det endast Breitlingen på bild som är godkänd för att flygas med då Saab tillsammans med Breitling gjort diverse tester. Har hört historier om klockor som gott sönder under flygning och man varit tvungen att nödlanda.
Man loggar in, lyssnar/pratar och loggar ut.
Som ett teamsmöte utan video. Fast ett roligt teamsmöte. Om klockor, iallafall om du loggar in på Veckans klockhändelser.
Ganska härlig onsdagsaktivitet.
@Staafen summerade ganska bra men skulle vilja lägga till en grej.
Man loggar in, öppnar en öl, lyssnar/pratar och loggar ut.
Det är direktör @Berns som avgör ämne för veckan men man kan självklart vara med och påverka. Hittills har det varit blandat och väldigt intressanta ämnen.Låter som en helt okej tidsfördriv.
Väljer man vilka ämnen man vill lyssna på eller är det slumpen som avgör?
Det är direktör @Berns som avgör ämne för veckan men man kan självklart vara med och påverka. Hittills har det varit blandat och väldigt intressanta ämnen.
Ja precis, det finns massor att lyssna på och allt är live.Alright. Men då tänker du specifikt på veckans klockhändelser va?
Jag tänker ämnen i övrigt. Om man nu skulle få för sig att vilja lyssna på något annat än klocksnack from time to time?
Ja precis, det finns massor att lyssna på och allt är live.
Samma här men jag hänger bara på Clubhouse när det är Veckans Klockhändelser. På tal om att vara sen så skaffade jag Instagram för ett par månader sedan.Cool!
Då kanske jag får göra ett test och se what the fuzz is all about. #Riktigtsenpåbollen
Samma här men jag hänger bara på Clubhouse när det är Veckans Klockhändelser. På tal om att vara sen så ska fundera jag Instagram för ett par månader sedan.
Hade missat! Tack! Hörs ikvällLuften är fri!
Inte Ok.
Jag vet. Du får hålla ställningarna för "övriga Sverige"Inte Ok.