Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du ser, hade inte så mycket att komma medTack @Compiss
PS skam den som ger sig, 751 inbjudningar senare DS
Jo, du hade ju alla svaren! Repris om det passar nästa vecka!Du ser, hade inte så mycket att komma med
vilken pjäs
Jo, du hade ju alla svaren! Repris om det passar nästa vecka!
håller på och tjatar på Kung @Affe också
Jag tänker som så att om skurken vet att man har nåt hemma så spelar det ingen roll om man gömmer, har i kassaskåp eller inte.Eftersom jag missade första halvan igår vet jag inte om det togs upp som alternativ att ha ett kassaskåp hemma. Gissar att största risken är att under hot bli tvungen att öppna skåpet vid oönskad påhälsning.
Jag fick påhälsning i en hyreslägenhet för 10 år sedan (inget av större värde försvann; pass/seikos/hörlurar/bärbar dator). Det var i det fallet väldigt uppenbart att tekniken var öppna alla lådor, ta allt litet och stick inom 10 minuter.Intressanta men lite läskiga diskussioner igår. UrsusRex förslag hur man säkrar är min spaning också. Finns ju lite olika möjligheter beroende på hur man bor. Nåt som till ytan ser ut som ett paket toarullar kan ju innehålla en klocka eller fler.
Glömde svara på din egentliga fråga @burner, jo det togs upp lite kring det.Jag tänker som så att om skurken vet att man har nåt hemma så spelar det ingen roll om man gömmer, har i kassaskåp eller inte.
Vet de inte om det vid själva inbrottet så är det troligen bättre att inte ha ett skåp. Får de se under själva inbrottet att ett skåp finns kan de ju hypotetiskt komma tillbaks och ”be en öppna”. Har man värdeprylarna gömda finns ju ingen anledning att återkomma.
Vem som helst blir ju sugen att få reda på vad ett kassaskåp innehåller, det bevöer man inte vara tjyv för
Sant. Tänkte inte på risken för återbesök. Tråkigt att man ska behöva tänka på detta.Jag tänker som så att om skurken vet att man har nåt hemma så spelar det ingen roll om man gömmer, har i kassaskåp eller inte.
Vet de inte om det vid själva inbrottet så är det troligen bättre att inte ha ett skåp. Får de se under själva inbrottet att ett skåp finns kan de ju hypotetiskt komma tillbaks och ”be en öppna”. Har man värdeprylarna gömda finns ju ingen anledning att återkomma.
Vem som helst blir ju sugen att få reda på vad ett kassaskåp innehåller, det bevöer man inte vara tjyv för
En optimistisk pessimist skulle köpa en färdig lösning, så inte ens respektive (ovetande) slänger ena hemmabyggda falllucke-beprydda-köksfläktsventilations-skapelse på återbruket.Sant. Tänkte inte på risken för återbesök. Tråkigt att man ska behöva tänka på detta.
Bästa är kanske att ha ett gömt skåp som är ”brandsäkert”. Kanske en stor tavla på en häst där ögat är en knapp som ger tillgång till skåpet. Varför inte en fallucka för säkerhets skull.
#äntligenSnart dags! in och lyssna
https://www.clubhouse.com/join/veckans-klockhändelser/WQjcl9Hx/PbgVNKgB
klockan 21.00 kör vi