• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Clubhouse

Tack för ikväll. Missade tyvärr första halvan. Ser fram emot nästa vecka då jag precis börjat snegla på Panerai. Måste börja jobba på barnens läggningstid så jag inte missar det.

Valentins panerai
0543DDE7-6F35-4495-A163-0677113607C3.jpeg

ping @Palenkovich

Intressanta men lite läskiga diskussioner igår. UrsusRex förslag hur man säkrar är min spaning också. Finns ju lite olika möjligheter beroende på hur man bor. Nåt som till ytan ser ut som ett paket toarullar kan ju innehålla en klocka eller fler.

Eftersom jag missade första halvan igår vet jag inte om det togs upp som alternativ att ha ett kassaskåp hemma. Gissar att största risken är att under hot bli tvungen att öppna skåpet vid oönskad påhälsning.

Eftersom jag missade första halvan igår vet jag inte om det togs upp som alternativ att ha ett kassaskåp hemma. Gissar att största risken är att under hot bli tvungen att öppna skåpet vid oönskad påhälsning.
Jag tänker som så att om skurken vet att man har nåt hemma så spelar det ingen roll om man gömmer, har i kassaskåp eller inte.
Vet de inte om det vid själva inbrottet så är det troligen bättre att inte ha ett skåp. Får de se under själva inbrottet att ett skåp finns kan de ju hypotetiskt komma tillbaks och ”be en öppna”. Har man värdeprylarna gömda finns ju ingen anledning att återkomma.

Vem som helst blir ju sugen att få reda på vad ett kassaskåp innehåller, det bevöer man inte vara tjyv för😊

Intressanta men lite läskiga diskussioner igår. UrsusRex förslag hur man säkrar är min spaning också. Finns ju lite olika möjligheter beroende på hur man bor. Nåt som till ytan ser ut som ett paket toarullar kan ju innehålla en klocka eller fler.
Jag fick påhälsning i en hyreslägenhet för 10 år sedan (inget av större värde försvann; pass/seikos/hörlurar/bärbar dator). Det var i det fallet väldigt uppenbart att tekniken var öppna alla lådor, ta allt litet och stick inom 10 minuter.

Jag kan personligen säga att jag semestrarna därpå hängde ner allt av värde in i köksfläktens ventilationstrumma med en fiskelina diskret förankrad. Tror på sådana metoder bra mycket mer än ”kassaskåpsvägen” oavsett om man har en sådan med tidslås i hemmet eller på annan plats.

Dock ska man inte underskatta placebo-effekten vad gäller ro i själen. För att förstärka dess effekt kan man även starta Dobbermann-kennel i sin innerstadslägenhet…. ”Just in case”. 😏

Jag tänker som så att om skurken vet att man har nåt hemma så spelar det ingen roll om man gömmer, har i kassaskåp eller inte.
Vet de inte om det vid själva inbrottet så är det troligen bättre att inte ha ett skåp. Får de se under själva inbrottet att ett skåp finns kan de ju hypotetiskt komma tillbaks och ”be en öppna”. Har man värdeprylarna gömda finns ju ingen anledning att återkomma.

Vem som helst blir ju sugen att få reda på vad ett kassaskåp innehåller, det bevöer man inte vara tjyv för😊
Glömde svara på din egentliga fråga @burner, jo det togs upp lite kring det.

Sant. Tänkte inte på risken för återbesök. Tråkigt att man ska behöva tänka på detta.

Bästa är kanske att ha ett gömt skåp som är ”brandsäkert”. Kanske en stor tavla på en häst där ögat är en knapp som ger tillgång till skåpet. Varför inte en fallucka för säkerhets skull.

Sant. Tänkte inte på risken för återbesök. Tråkigt att man ska behöva tänka på detta.

Bästa är kanske att ha ett gömt skåp som är ”brandsäkert”. Kanske en stor tavla på en häst där ögat är en knapp som ger tillgång till skåpet. Varför inte en fallucka för säkerhets skull.
En optimistisk pessimist skulle köpa en färdig lösning, så inte ens respektive (ovetande) slänger ena hemmabyggda falllucke-beprydda-köksfläktsventilations-skapelse på återbruket.

Tvivlar att någon kommer beställa från USA direkt..

Hur jag gör när jag reser bort länge. Well det är mitt, men jag har framfört min alternativa åsikt nog nu .

Trevligt…här kommer lite stoff för den som vill förkovra sig innan med en aptitretare. Från en artikel jag läste i en marketing-kurs ”för 100 år sen”😊. Då ägde Richemont Group Panerai, osäker på om så är fallet nu?

Bilagor

• C52DF543-C586-41C7-B094-6B6EF7819B59.jpeg
    C52DF543-C586-41C7-B094-6B6EF7819B59.jpeg
    710.6 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp