Vi håller ihop!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi håller ihop!
Får vi upp dig på scen nästa onsdag?Tack för igår grabbar. Härligt snack.
Kanske kan säga hej i alla fall.Får vi upp dig på scen nästa onsdag?
Nu går det utför Skämt åsido, kul med större tillgänglighet!Lite mer om det stundande Androidssläppet, saxat från TT:
Clubhouse, appen som skapat en ljud- och samtalstrend på sociala medier, kommer nu till Android-telefoner. Det meddelar utvecklarna på sin hemsida. Hittills har endast Apple-användare kunnat ladda ned och bli inbjudna till appen, men med start i veckan ska alltså Android-användare i fler och fler regioner kunna delta i samtalen.
Clubhouse, som nyligen värderats till motsvarande 33 miljarder kronor, kommer fortsätta med upplägget att endast inbjudna kommer åt appen. Den utan invit kan sätta upp sig på en väntelista.
Missade förra veckan och det kanske diskuterades då men det skulle vara intressant att höra diskussioner om följande:Imorgon onsdag kl 21:00 släpper vi lös Vintage-gänget igen. @Gummo @Zacke och @Fadershan
Skriv gärna frågor och ämnen vi ska ta upp.
Kul! "räck upp handen" så ser jag till att du kommer upp bland talarna.Har kommit in i Clubhouse nu så jag ska försöka vara med ikväll.
Det togs inte upp och även jag är nyfiken på det.Minns inte om det togs upp förra veckan, men annars så är väl ”superfrågan”: Hur definieras vintage? Dvs. vad är kriterierna för att en klocka är vintage? Utgår ifrån att det finns olika uppfattningar om det
Intressant fråga. Tycker nog devisen äldre än 25 år stämmer rätt bra även om jag har svårt att se vissa 90-tals klockor som vintage. Men vi får väl se vad panelen tycker ikvällMinns inte om det togs upp förra veckan, men annars så är väl ”superfrågan”: Hur definieras vintage? Dvs. vad är kriterierna för att en klocka är vintage? Utgår ifrån att det finns olika uppfattningar om det
Intressant fråga. Tycker nog devisen äldre än 25 år stämmer rätt bra även om jag har svårt att se vissa 90-tals klockor som vintage. Men vi får väl se vad panelen tycker ikväll
Ja, de där kvalar in i min bok. Åtminstone semivintage. Fina klockor!Skulle ni säga att dessa är vintage? 1991 och 1992.
Tack! Jag skulle nog också säga semivintage. Det ska bli intressant att höra var de andra drar gränsen ikväll.Ja, de där kvalar in i min bok. Åtminstone semivintage. Fina klockor!
Ja, där kom ”semi-vintage”, nu börjar det bli riktigt intressantTack! Jag skulle nog också säga semivintage. Det ska bli intressant att höra var de andra drar gränsen ikväll.
Har i någonstans i huvudet för mig att vintage definieras som ”äldre än 30 år” så då är din från 1991 vintage men inte den från 1992 Så enkelt det kan vara…Skulle ni säga att dessa är vintage? 1991 och 1992.
Vi får inte glömma halvsemi.Ja, där kom ”semi-vintage”, nu börjar det bli riktigt intressant
Halv-semi = kvartsVi får inte glömma halvsemi.
Vad finns det för klockor i bollhavet?
Nu är jag lost, är inte 2998-3 en Speedy referens? Och där avslöjade jag min totala brist på kunskap om Seamaster 300Mötesklockan CK 2998-3
Fin klocka hur som helstNu är jag lost, är inte 2998-3 en Speedy referens? Och där avslöjade jag min totala brist på kunskap om Seamaster 300