Haha är väl så Speedy bränd så jag skrev fel . Rättade till i min postNu är jag lost, är inte 2998-3 en Speedy referens? Och där avslöjade jag min totala brist på kunskap om Seamaster 300
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha är väl så Speedy bränd så jag skrev fel . Rättade till i min postNu är jag lost, är inte 2998-3 en Speedy referens? Och där avslöjade jag min totala brist på kunskap om Seamaster 300
Absolut inte i mina ögon, gillar både nytt och vintage (vad det nu det kan definieras som), så länge jag tycker klockan är fin. Ja, jag vill kalla mig entusiastEn liten fråga!
Behöver man gilla vintage för att kunna kalla sig entusiast?
Ändå bra line-up för att vara viking line
Håller med, riktigt bra som vanligt!Riktigt intressanta diskussioner idag! Tack @Berns !
#PremiumÄndå bra line-up för att vara viking line
Kommer bli spännande att lyssna på Georgios.På onsdag får vi besök av Georgios från Kaplans auktioner för att diskutera allt om deras kommande Klockkvalitet. Ställ frågor redan nu här i tråden så tar vi med oss dem på onsdag kl 21.00. Det går även bra att ställa frågorna live i rummet också.
Här är en länk till rummet som också innehåller invites till Clubhouse för er som inte hunnit skaffa det ännu.
https://klocksnack.se/threads/clubhouse.147466/
Precis det har jag undrat över också.Ja, det ska bli kul att höra vad Georgios har att säga Det jag undrar över allra mest är en varas "Skick" kontra "Expertens bedömning", ta den här som exempel:
Omega, Klockor - Varunummer 1 723 527
OMEGA, Constellation, Chronometer, s.k. "Pie-Pan", Cal 551, Serie nr. 20641460, Ref nr. BA 167.0005, Boett nr. 167.005-6, herrur, 34 mm, 18K guld, automatisk, plexiglas, gravyr, läderband, ca 1963.www.kaplans.se
Urverk: 8/10
Urtavla: 9/10
Boett: 8/10
Expertens bedömning: 7/10
Förstår att det måste vara andra kriterier än genomsnittet av "Skick" rundat uppåt eller nedåt, det rationella i mig skulle få "Expertens bedömning" till 8/10 eller 9/10, men så enkelt är det tydligen inte
Här är en annan variant med:Ja, det ska bli kul att höra vad Georgios har att säga Det jag undrar över allra mest är en varas "Skick" kontra "Expertens bedömning", ta den här som exempel:
Omega, Klockor - Varunummer 1 723 527
OMEGA, Constellation, Chronometer, s.k. "Pie-Pan", Cal 551, Serie nr. 20641460, Ref nr. BA 167.0005, Boett nr. 167.005-6, herrur, 34 mm, 18K guld, automatisk, plexiglas, gravyr, läderband, ca 1963.www.kaplans.se
Urverk: 8/10
Urtavla: 9/10
Boett: 8/10
Expertens bedömning: 7/10
Förstår att det måste vara andra kriterier än genomsnittet av "Skick" rundat uppåt eller nedåt, det rationella i mig skulle få "Expertens bedömning" till 8/10 eller 9/10, men så enkelt är det tydligen inte
Vad är temat för kvällen?
På onsdag får vi besök av Georgios från Kaplans auktioner för att diskutera allt om deras kommande Klockkvalitet. Ställ frågor redan nu här i tråden så tar vi med oss dem på onsdag kl 21.00. Det går även bra att ställa frågorna live i rummet också.
Här är en länk till rummet som också innehåller invites till Clubhouse för er som inte hunnit skaffa det ännu.
https://www.joinclubhouse.com/join/veckans-klockhändelser/Izemt9Sk/m2YZGKpM
Hmmm var också där någon timma i dag och snackade med GeorgiosJag var inne och klämde på massor av fina klockor från Klockkvaliten.
Passa på att ställa fler frågor till Georgios inför kvällens Clubhouse kl 21:00
Jag var inne och klämde på massor av fina klockor från Klockkvaliten.
Passa på att ställa fler frågor till Georgios inför kvällens Clubhouse kl 21:00