Haha det är bara vi nördar som kan zooma in och anmärka på en liten mm
Förresten, är den blank i kanten på borstade biten i mitten där, eller är det bara bilden som spökar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha det är bara vi nördar som kan zooma in och anmärka på en liten mm
Förresten, är den blank i kanten på borstade biten i mitten där, eller är det bara bilden som spökar?
Nja, det där syns rätt bra när ljusel ligger på bra. Slarvigt.Haha det är bara vi nördar som kan zooma in och anmärka på en liten mm
Absolut men gemene man hade inte märkt det. Speciellt inte på länken.Nja, det där syns rätt bra när ljusel ligger på bra. Slarvigt.
Tror jag nog. Är ju ändå 200’+Absolut men gemene man hade inte märkt det. Speciellt inte på länken.
Folk köper ju vintage utan att veta vad för mk det är så på modernt är det nog värre.Tror jag nog. Är ju ändå 200’+
Jag har inte koll på generationer, men detta är en ny dyr Rolex.Folk köper ju vintage utan att veta vad för mk det är så på modernt är det nog värre.
Vad är det för klocka? Det är relevant för att få tips om ställe.Vad brukar en polering kosta?
Kan man göra det hos alla återförsäljare?
Någon ni kan rekommendera i Malmö?
Här kan du kika och bilda dig en ungefärlig uppfattning: https://www.nymansur.com/service-prislistaVad brukar en polering kosta?
Kan man göra det hos alla återförsäljare?
Någon ni kan rekommendera i Malmö?
Man hade önskat högre upplösning, men blir dåligt när man fulpolerar med mjuka slipdon.Den här dök upp i Instaflödet. Intressant att se hur pass mycket gravyren har påverkats av poleringen.
Känns inte som bra reklam för polering. Om jag bara bedömmer utifrån bilden hade jag aldrig valt att polera, ser ju bara ut att vara normalt slitage.Man hade önskat högre upplösning, men blir dåligt när man fulpolerar med mjuka slipdon.
Har man inte slip och poleringsskivor/band är det omöjligt att hålla plana ytor helt plana. Sedan kan det i många fall bli helt ok ändå, men man måste vara beredd på att tappa lite av skärpan.Känns inte som bra reklam för polering. Om jag bara bedömmer utifrån bilden hade jag aldrig valt att polera, ser ju bara ut att vara normalt slitage.
Rob har aldrig haft koll på vinklarna.En notering jag har gjort är att man bytt vinkling på borstingen på Rolex bandhorn, något vissa som polerar verkar missa. Kan det vara så att man borstar maxi case rakt (i armbandets riktning) medan det tidigare boetten borstades i 45 graders vinkel? Jag har sett några femsiffriga Subar och Dwellers med rak polering, vilket i mina ögon ser knasigt ut.
Jag har servat Rolex på Rob, med uppmaningen att vara snäll vid poleringen och är supernöjd. Skarpa kanter och ordning på vinklarna.
Japp, alldeles för markanta bevels.Visst har denna fått sig en liten polering? Om än en bra sådan
Kan inte modellen men ser riktigt bra ut.Visst har denna fått sig en liten polering? Typ inga repor på claspen, mjuk vridring, borstningen på bandhornen. Ser väl ut att vara en bra polering isf
Japp, alldeles för markanta bevels.
Reagerar lite på den polerade delen av vridringen och riktningen på borstningen på ovansida bandhorn. De kanske inte var bättre från fabrik? Hm.Kan inte modellen men ser riktigt bra ut.
Ser ut som lapping på boett och lätt polering av vridring. Fin men förmodligen inte orörd.Reagerar lite på den polerade delen av vridringen och riktningen på borstningen på ovansida bandhorn. De kanske inte var bättre från fabrik? Hm.
Tackar för input!Ser ut som lapping på boett och lätt polering av vridring. Fin men förmodligen inte orörd.
Ska du köpa/sälja eller bara för lärningssyfte?Visst har denna fått sig en liten polering? Typ inga repor på claspen, mjuk vridring, borstningen på bandhornen. Ser väl ut att vara en rätt hyfsad polering isåfall?
Den är garanterat nyskuren. Det börjar bli ett ganska vanligt förekommande fenomen att personer utrustade med lapping machine 'försöker lite för mkt' när de ska polera fasningarna på femsiffriga Rolex utan lugghål.Reagerar lite på den polerade delen av vridringen och riktningen på borstningen på ovansida bandhorn. De kanske inte var bättre från fabrik? Hm.
Dock ett utmärkt sätt att rädda metall genom att lägga en fasning. Sedan kan det säkert överanvändas också.Den är garanterat nyskuren. Det börjar bli ett ganska vanligt förekommande fenomen att personer utrustade med lapping machine försöker 'lite för mkt' när de ska polera fasningarna på femsiffriga Rolex utan lugghål.
Ja och ja.Dock ett utmärkt sätt att rädda metall genom att lägga en fasning. Sedan kan det säkert överanvändas också.
Kan väl på det stora hela hålla med, dock blir det mer uppenbart i verkligheten än på bild om en polering känns bra eller inte. Man vet liksom vad man får om den bedöms som opolerad. Men nu ser den ju överlag väldigt bra ut även om det är så som @Sivlia skriver att den är nyskuren så visst, det spelar väl ingen större roll. Det är en bekant till mig som är sugen så försöker hjälpa honom det lilla jag kanSka du köpa/sälja eller bara för lärningssyfte?
Kan tycka att det är lite spliting hairs när klockan är så här pass fin, om den inte beskrivs som NOS spelar det väl egentligen ingen roll om den är polerad eller inte?
Bra att veta! Tack för input!Den är garanterat nyskuren. Det börjar bli ett ganska vanligt förekommande fenomen att personer utrustade med lapping machine 'försöker lite för mkt' när de ska polera fasningarna på femsiffriga Rolex utan lugghål.
Det @Sivlia är inne på och som kan vara bra att veta är att fasningarna på bandhornen inte är så skarpa på femsiffriga utan lugghål (F-serie och framåt?) som de med lugghål. Den du postade har väldigt skarpa och breda bevels och även om det är snyggt så är det inte korrekt för årsmodellen. Därav nyhyvlad.Kan väl på det stora hela hålla med, dock blir det mer uppenbart i verkligheten än på bild om en polering känns bra eller inte. Man vet liksom vad man får om den bedöms som opolerad. Men nu ser den ju överlag väldigt bra ut även om det är så som @Sivlia skriver att den är nyskuren så visst, det spelar väl ingen större roll. Det är en bekant till mig som är sugen så försöker hjälpa honom det lilla jag kan
Bra att veta! Tack för input!
Hänger med! Tack. Antog att de ändå var ok/eller att de såg lite överdrivna ut på bildDet @Sivlia är inne på och som kan vara bra att veta är att fasningarna på bandhornen inte är så skarpa på femsiffriga utan lugghål (F-serie och framåt?) som de med lugghål. Den du postade har väldigt skarpa och breda bevels och även om det är snyggt så är det inte korrekt för årsmodellen. Därav nyhyvlad.