Jag tycker den ser fin ut men det är lite väl breda bevels bara. (som det ser ut på bilden)Hänger med! Tack. Antog att de ändå var ok/eller att de såg lite överdrivna ut på bild
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker den ser fin ut men det är lite väl breda bevels bara. (som det ser ut på bilden)Hänger med! Tack. Antog att de ändå var ok/eller att de såg lite överdrivna ut på bild
Bra
Bra/Dålig polering?
Kan posta en före-bild lite senare
Ser lite amatörmässig ut och hade böjt tillbaka första länkbiten innan jag polerade. Kräver dock en före-bild också.
Bra/Dålig polering?
Ser lite amatörmässig ut och hade böjt tillbaka första länkbiten innan jag polerade. Kräver dock en före-bild också.
Ser okej ut. Gillar boetten mer än länken dock
Bra/Dålig polering?
Svårt att avgöra på denna bild. Ser däremot ut som någon polerat glasringen, där tappade den mycket skärpa.
Verkar ha varit så sedan innan. Länken på ovansidan ser rakare ut än den nertill dock. Vore ju hyggligt om dem riktat länken lite, men men.
Jag är lättad över att ha blivit av med 30 års skjortärmsgnugg med hyfsat bibehållen skärpa iallafall.
Utveckla. Jag tycker inte inte den ser sönderpolerad ut, dock har den levt ett hårt livDagens mord! Går att buda hem på Pantbanken för den som tycker om runda klockor.
Daytona från 2008(!). Måste polerats hemma vid snickarbänken
Skulle snarare gissa att den är opolerad?Dagens mord! Går att buda hem på Pantbanken för den som tycker om runda klockor.
Daytona från 2008(!). Måste polerats hemma vid snickarbänken
Utveckla. Jag tycker inte inte den ser sönderpolerad ut, dock har den levt ett hårt liv
Den är ju rund! En klocka blir väl inte rund av ett hårt liv?Skulle snarare gissa att den är opolerad?
Lite, men Daytonan är rund från fabrik.Den är ju rund! En klocka blir väl inte rund av ett hårt liv?
Daytona har en rundare boett än tex gmt och sub.Den är ju rund! En klocka blir väl inte rund av ett hårt liv?
Den är barnsäkrad, inga vassa kanter som man råkar skära sitt barnDenna då. Ser ut som att Rolex loggan har smält i solen
Kan inte avgöra om klockan är polerad, men det är klart den blir lite rundad av hårt liv... Testa att gnugga en sten mot din egen klocka så får du seDen är ju rund! En klocka blir väl inte rund av ett hårt liv?
Utveckla. Jag tycker inte inte den ser sönderpolerad ut, dock har den levt ett hårt liv
Ett tips är att bidra lite till forumet istället för att spamma upp till 20 inlägg.Bra skulle jag säga
Är inte den vänstra en dassig kopia? Datumsiffran ser lite svajig ut exempelvis.
Min favorit! Det är så sjukt dåligt att man blir på gott humör av någon konstig anledning
Svårt att tänka mig att de nånsin blivit polerade.Vad säger vi om dessa bandhorn på en 16660?
Polerade eller inte?
I bought a 2534.50 SMP GMT recently, looked like it hadn't been polished since it was new in 99. Here's my attempt at the bracelet.
Before:
After:
Thoughts? Steps were as follows:
1. Sand to remove deep scratches
2. Buff to remove deep sand marks
3. Polish for the intermediate links
4. Mask off with electrical tape and brush with green scotchbrite
5. Clean in ultrasonic cleaner with acetone and dish soap in water.
I'll fix that when I get home I finished it this morning before work and didn't have access to where I took the first picture, so that's why it's different.I dont want to be all negative. But if you want your work to be judged correctly, then at least take the photos in the same light and angle
I dont want to be all negative. But if you want your work to be judged correctly, then at least take the photos in the same light and angle
Looks like the Omega logo took a hit but otherwise it looks pretty OK for doing it at home
The omega logo was actually sealed off with nail polish. Due to it being gold, I didn't want to touch it. The way it looks now is exactly how it looked before I got to itLooks like the Omega logo took a hit but otherwise it looks pretty OK for doing it at home
Ok. Then it must be how the light hits it in that picture but as I said. For doing it at home it looks goodThe omega logo was actually sealed off with nail polish. Due to it being gold, I didn't want to touch it. The way it looks now is exactly how it looked before I got to it
Thank you I had never done this on a watch before, but the links were in such a condition that if it would have been hard to make them noticably worse, so I figured why not try. I'm happy with the way they turned out, and I guess that's the important part, right?Very nice job there