• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dålig/bra polering tråden

IMG_8932.PNG
IMG_8933.PNG
Jag skickar alltid mina klockor hit:

https://www.instagram.com/urmakergulbrandsen/

Bra exempel på urmakare med talang för polering och service.
Vad har du fått betala för en service och polering av AP?

Polerad då förmodar jag? Finns några repor du stör dig på? Tyvärr lätt att den blir sämre efter polering. Hade förmodligen inte nöjt mig med annat än AP själva. Är de dyrare än tex Nymans för polering?
Nix, har aldrig blivit polerad. Va mint när jag köpte den men har kört den hårt. Mycket repor å skit jag stör mig på, börjar se lite trött ut kan jag tycka!

Har ingen koll på priserna men antar såklart att AP bör kunna utföra det absolut bäst
Menade opolerad, tappade bort O:et. Då kan väl det bästa vara att kolla vad AP tar för polering. Vet inte om man kan skicka direkt till AP, hos vissa kan man det. Betalade tex halva priset mot Nymans när jag skickade direkt till Cartier.

Menade opolerad, tappade bort O:et. Då kan väl det bästa vara att kolla vad AP tar för polering. Vet inte om man kan skicka direkt till AP, hos vissa kan man det. Betalade tex halva priset mot Nymans när jag skickade direkt till Cartier.
Åfan! Ja då kan det verkligen vara värt att kika på.

Jo men vad tillförde du tråden nu är frågan?
Tillför:

”Hej!

Man kan lämna in en AP till Nymans och be dem skicka klockan till AP:s servicecenter i Europa och få ett kostnadsförslag på polering och eventuella åtgärder. Täthetsservice görs alltid i samband med polering.”

Vi är här för att lära av varandra, ha en trevlig ton och jobba på KS-andan Bas<3

Tillbaka
Topp