Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har du fått betala för en service och polering av AP?Jag skickar alltid mina klockor hit:
https://www.instagram.com/urmakergulbrandsen/
Bra exempel på urmakare med talang för polering och service.
Min gamla 15300 var polerad där och den poleringen var sådärNågon som har polerat AP via Nymans och vill visa upp lite bilder?
Har du något tips på vem som kan utföra en bra polering på AP?Min gamla 15300 var polerad där och den poleringen var sådär
Inte på rak armHar du något tips på vem som kan utföra en bra polering på AP?
Extra känsligt med AP. Nymans känns inte aktuellt iallafall.Inte på rak arm
Finns det så många val idag? Serviceställen har väl dragits tillbaka?Har du något tips på vem som kan utföra en bra polering på AP?
I have now idea! Dock verkar inte poleringen på AP via nymans vara svinbra.Finns det så många val idag? Serviceställen har väl dragits tillbaka?
Nej, den har inte imponerat. Vad vill du polera?I have now idea! Dock verkar inte poleringen på AP via nymans vara svinbra.
Hela klockan? Vet folk som polerat AP själva och fått det bra. Rätt korn och noggrannhet kan man komma långt med om man bara vågar och tar sig tiden.
Ouff.. det ger jag mig inte på!Hela klockan? Vet folk som polerat AP själva och fått det bra. Rätt korn och noggrannhet kan man komma långt med om man bara vågar och tar sig tiden.
Har du lust att visa bilder på klockan du vill polera?
Helst inte, för det är ingen som kommer hålla med mig. Den är från mitten 2015Har du lust att visa bilder på klockan du vill polera?
Helst inte, för det är ingen som kommer hålla med mig. Den är från mitten 2015
Polerad då förmodar jag? Finns några repor du stör dig på? Tyvärr lätt att den blir sämre efter polering. Hade förmodligen inte nöjt mig med annat än AP själva. Är de dyrare än tex Nymans för polering?
Ska hela klockan poleras eller bara ringen? Ringen går ju att byta ut senare mot en ”liten” slant.Helst inte, för det är ingen som kommer hålla med mig. Den är från mitten 2015
Hela klockan vill jag poleraSka hela klockan poleras eller bara ringen? Ringen går ju att byta ut senare mot en ”liten” slant.
Nix, har aldrig blivit polerad. Va mint när jag köpte den men har kört den hårt. Mycket repor å skit jag stör mig på, börjar se lite trött ut kan jag tycka!Polerad då förmodar jag? Finns några repor du stör dig på? Tyvärr lätt att den blir sämre efter polering. Hade förmodligen inte nöjt mig med annat än AP själva. Är de dyrare än tex Nymans för polering?
Har ingen koll på priserna men antar såklart att AP bör kunna utföra det absolut bästNix, har aldrig blivit polerad. Va mint när jag köpte den men har kört den hårt. Mycket repor å skit jag stör mig på, börjar se lite trött ut kan jag tycka!
Menade opolerad, tappade bort O:et. Då kan väl det bästa vara att kolla vad AP tar för polering. Vet inte om man kan skicka direkt till AP, hos vissa kan man det. Betalade tex halva priset mot Nymans när jag skickade direkt till Cartier.Har ingen koll på priserna men antar såklart att AP bör kunna utföra det absolut bäst
Åfan! Ja då kan det verkligen vara värt att kika på.Menade opolerad, tappade bort O:et. Då kan väl det bästa vara att kolla vad AP tar för polering. Vet inte om man kan skicka direkt till AP, hos vissa kan man det. Betalade tex halva priset mot Nymans när jag skickade direkt till Cartier.
Har för mig att AP kommer vilja serva den samtidigt. Men kan ha felÅfan! Ja då kan det verkligen vara värt att kika på.
Mycket antar och lite fakta här.Har för mig att AP kommer vilja serva den samtidigt. Men kan ha fel
Fick det svaret själv av en telefonist. Men som många gånger förr har dom inte 100% koll. Slappna avMycket antar och lite fakta här.
Det är bättre att svara konkret eller inte alls än att fylla KS med gissningar och spekulationer - då lär ingen sig något vettigtFick det svaret själv av en telefonist. Men som många gånger förr har dom inte 100% koll. Slappna av
Jo men vad tillförde du tråden nu är frågan?Det är bättre att svara konkret eller inte alls än att fylla KS med gissningar och spekulationer - då lär ingen sig något vettigt
Tillför:Jo men vad tillförde du tråden nu är frågan?