Tyvärr, hade bara en hel kvar. Och den får stanna.Finns någon kvar till försäljning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr, hade bara en hel kvar. Och den får stanna.Finns någon kvar till försäljning?
Förstår det, tack ändå!Tyvärr, hade bara en hel kvar. Och den får stanna.
Låter som du tryckt lite för hårt ner . Tyvärr är nog enda alternativet att lossa tavlan och visare. Och svar ja det har jag gjort ett antal gånger. En bild på verket kan ju vara till hjälp. Så vi ser vad det är för klocka.Kanske kan det vara här jag ställer frågan istället.
När jag skulle sätta i Kronan på min Tissot så trycktes "skruven/spärren" ned och vill inte komma upp.
Någon som stött på det tidigare? Måste man plocka isär hela urverket för att få till det?
Jag är HELT novis....
Det är ett Tissot 782 verk. Tyvärr finns det nog inget annat än att lyfta på tavla och visare för att lägga delarna rätt igen.Här kommer en bild
Den har ju ingen sekundvisare det brukar väl 781 verken ha lr? 791 har ingen, men tycker det står 78* nånting.Det är ett Tissot 782 verk. Tyvärr finns det nog inget annat än att lyfta på tavla och visare för att lägga delarna rätt igen.
Har inte sett nån bild på tavelsidan? Hur vet du att den inte har sekund?Den har ju ingen sekundvisare det brukar väl 781 verken ha lr? 791 har ingen, men tycker det står 78* nånting.
Har den datum? Isåfall är det en 782 annars en 781.menar du liten sekundvisare, så är svaret nej. Den har en sekundvsare som sitter i centrum
Har inte sett nån bild på tavelsidan? Hur vet du att den inte har sekund?
menar du liten sekundvisare, så är svaret nej. Den har en sekundvsare som sitter i centrum
Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med en Enicar som jag ska hämta i helgen?
Jag skulle vilja justera ringen som ligger lite över kalendern och se om dom bruna fläckarna är smuts. Glaset kan jag nog hantera själv.
Efter att ha övat på min Arsenal
(Dragit ut kronan och blottade urtavlan bara för att se att jag kunde), så har den blivit jätteseg nu när man ska ställa in tiden! Så det vågar jag mig inte på igen.
Man kan få Arsenalen som betalning om det skulle vara intressant.
Vet faktiskt inte då jag ropade in den på Kaplans. Men att boetten är misshandlad förstod jag. Hoppas att den inte är ifrån Indien iaf.Vet inte om jag missuppfattar men tveksamt om ringen är lös? Jag har en snarlik och på den sitter ringen fast.
Kanske ett AR 167 i det där? Fina verk.
Edit: fick större bild och ser ju helt klart ut som det är en ring som ligger över. Boetten ser kraftigt polerad ut. Är den från Indien?
Vet inte om jag missuppfattar men tveksamt om ringen är lös? Jag har en snarlik och på den sitter ringen fast.
Kanske ett AR 167 i det där? Fina verk.
Edit: fick större bild och ser ju helt klart ut som det är en ring som ligger över. Boetten ser kraftigt polerad ut. Är den från Indien?
Svensk dagvisning, så nån Indienklocka är det nog inte. Tycker den ser rätt okej ut om man jämför med denna som ser ut att vara nära NOS.Vet faktiskt inte då jag ropade in den på Kaplans. Men att boetten är misshandlad förstod jag. Hoppas att den inte är ifrån Indien iaf.
Hitta ett runt verk i en låda med samma konstruktion på regelfjädern. Hajade till när jag såg den . Tyvärr står inget på verket annat än en 8 instansat i plattan. Kan lossa den och ta en bild om du vill? Kan ju vara samma. Hitta denna oxå men står inget på den heller. http://www.millsys-watch.co.uk/watch-parts-12-c.asp
Tyvärr står det inget på den andra sidan heller, finns en spricka i regelfjädern så en ny sådan hade varit bra att hitta. Just regelfjädern kan vara ett sätt att hitta tillverkaren då de ofta är unika för en tillverkar och samma typ användes ofta på flera urverk och modeller.
Svensk dagvisning, så nån Indienklocka är det nog inte. Tycker den ser rätt okej ut om man jämför med denna som ser ut att vara nära NOS.
Jag har ett oarmerat nos 34.2 men verklig storlek 34.15!Glas till denna, 34,1 mm, någon kanske har ett liggande?
Och nej har inte hittat visare, bara Photoshop men det borde väl va något liknande.
Låter intressant, vi kan ju ta det i PM.Jag har ett oarmerat nos 34.2 men verklig storlek 34.15!
Är väll att lossa spiralen, sedan är det två små skruvar från den sidan som lossar ruckarn och juveler! Har pillat på nåt liknande för ett bra tag sedan!Hur kmr man åt för att olja juvelen på dessa??
Just det! Har pillat isär en sådan en gång. Står iofs på http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Junghans_J95 att det är fake balance screws?Är väll att lossa spiralen, sedan är det två små skruvar från den sidan som lossar ruckarn och juveler! Har pillat på nåt liknande för ett bra tag sedan!
Iakttaga stor försiktighet bara, var väll ingen skruv till spiralen? Utan får pilla loss kilen då tyvärr!
Jo men det är nog dom på balans hjulet, kanske?Just det! Har pillat isär en sådan en gång. Står iofs på http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Junghans_J95 att det är fake balance screws?