rogart-63
Pandion
Det skulle ju funka. Det är en Marc Nicholas skindiver.Kanske bättre med atct då, vad är det för klocka? Jag ska beställa den där kronan till City-dykaren och kan ju ta hem ett par glas ifall du vill då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det skulle ju funka. Det är en Marc Nicholas skindiver.Kanske bättre med atct då, vad är det för klocka? Jag ska beställa den där kronan till City-dykaren och kan ju ta hem ett par glas ifall du vill då.
Den ska ju def ha ett dykarglas!Det skulle ju funka. Det är en Marc Nicholas skindiver.
Har bara ATC 294 och ATCH 293 - https://klocksnack.se/threads/sternkreuz-armerade-plastglas-atc-atch-atg-storlek-293-344.88421/Tackar . ACTC heter det visst. @TorNet kanske Såg att han hade lite glas till salu på timetotalk.
Synd. Men det behövs säkert fler gånger.Har bara ATC 294 och ATCH 293 - https://klocksnack.se/threads/sternkreuz-armerade-plastglas-atc-atch-atg-storlek-293-344.88421/
Ser att ni redan beställt, men skulle det inte funka med storleken så hittade jag även ett dykarglas i storlek 293:
Köper jag gärna och testar.Ser att ni redan beställt, men skulle det inte funka med storleken så hittade jag även ett dykarglas i storlek 293:
Det var ett tag sedan... men fortsättning kom!Fick du ihop den igen? Har fixat en sån för nån vecka sen. Fick den faktiskt att gå rätt hyfs. Dock var fjädern slut och själva stopp pinnen av . Så det fick bli en liten specialare. Knacka ut den gamla och tryckte i en ny pinne . I form av en lite bit från en oljesticka. Funka ypperligt .
Citerar mig själv: Bakslag direkt, axeln till den vänstra subdialen är av och någon har försökt "laga" den med att limma dit visaren på tavlan man kan se limrester på tavlan, har visserligen ett fungerande verk som jag ska slänga i.Ett lite udda nyförvärv, icke fungerande 7t42, gillar looken på den, klassisk dykbezel och boett, får se om man får fart på den
Men vafan skön "lagning"!!Citerar mig själv: Bakslag direkt, axeln till den vänstra subdialen är av och någon har försökt "laga" den med att limma dit visaren på tavlan man kan se limrester på tavlan, har visserligen ett fungerande verk som jag ska slänga i.
Har du orovat med en boll? Sitter det riktigt hårt så kan man limma på en mutter eller stållinjal och sen koka bort limmet.Har ett skönt, vad jag tror, är ett litet fynd som jag tänkte få upp baklocket på. Dock är det ett sånt åttakantigt baklock på den som jag är lite osäker på hur jag ska få upp, har en vanlig boettöppnare men är rädd att repa baklocket. Har ni några tips på hur man får upp det?
Tacksam för svar!
Boll går inte, det sitter för hårt. Känner till knepet med buttern, men känns som det blir för mycket meck, dock blir det väl sista utvägen. Hade varit perfekt om man kunde hitta rätt nyckel till den som passar så man får grepp. Tänkte att någon kanske använt sig av annat verktyg, nästa så att man vill testa med en skiftnyckel som man tejpat.Har du orovat med en boll? Sitter det riktigt hårt så kan man limma på en mutter eller stållinjal och sen koka bort limmet.
Finns sånna nycklar att köpa men kändes overkill Skiftnyckel tror jag blir knepigt iaf!Boll går inte, det sitter för hårt. Känner till knepet med buttern, men känns som det blir för mycket meck, dock blir det väl sista utvägen. Hade varit perfekt om man kunde hitta rätt nyckel till den som passar så man får grepp. Tänkte att någon kanske använt sig av annat verktyg, nästa så att man vill testa med en skiftnyckel som man tejpat.
Vad jag vet ska man använda dom som är inringade, se bild, om man har en Jaxa-öppnare vill säga.Har ett skönt, vad jag tror, är ett litet fynd som jag tänkte få upp baklocket på. Dock är det ett sånt åttakantigt baklock på den som jag är lite osäker på hur jag ska få upp, har en vanlig boettöppnare men är rädd att repa baklocket. Har ni några tips på hur man får upp det?
Tacksam för svar!
Det provade jag med min jaxa men det gick inge vidare men då å andra sidan satt det som berget!!Vad jag vet ska man använda dom som är inringade, se bild, om man har en Jaxa-öppnare vill säga.
Sitter den som berget så är det nog bara Loctite o mutter som är svaret, gäller också att inte ha en Kina-Jaxa dom är ganska sladdriga har jag märkt.Det provade jag med min jaxa men det gick inge vidare men då å andra sidan satt det som berget!!
Köpte några sexkantsnycklar på cousinsuk . Men en gång av 30 kanske det är nån som passar. En Mido nu sist passade faktisk en av nycklarna till. Nåt att hålla boetten i brukar hjälpa mycket.Finns sånna nycklar att köpa men kändes overkill Skiftnyckel tror jag blir knepigt iaf!
Sekundvisaren sitter inte med mkt kraft. Rören kan tänja ut sig så de glappar men dessa var nya förstod jag och då verkar det ju mer sannolikt att den inte suttit på ordentligt eller att tuben på visaren är aningens för stor.Har ni några tips på montering av visare? Jag vet inte riktigt hur hårt man vågar trycka för att få dom att fastna... Monterade ihop min moddade Vostok och det visade sig att jag inte fått fast sekundvisaren tillräckligt bra då den låg och skvalpade innanför glaset helt plötsligt... Ahem...
3000 inlägg GrattisSekundvisaren sitter inte med mkt kraft. Rören kan tänja ut sig så de glappar men dessa var nya förstod jag och då verkar det ju mer sannolikt att den inte suttit på ordentligt eller att tuben på visaren är aningens för stor.
Skulle nog fråga en AD eller liknande innan du ger dig på med polerpasta . Eftersom bubblan sticker upp är det ju inte omöjligt att den gått emot eller legat med bubblan ner mot bänken eller bordet.Har upptäckt en liten fläck på datumbubblan på min 16710, riktigt störande när man väl upptäckt det
Går inte bort av vanlig putsduk, vad kan det vara?
Har för mig att Rolex använder AR på cyklopet på vissa modeller, men inte på såhär gamla referenser väl?
Tänkte annars att det kunde vara lite av AR-behandlingen som släppt.
Vad vågar man ge sig på att polera med? Kan det vara på insidan till och med?
Har sett på bilder att fläcken funnits där sedan jag köpte klockan innan sommaren
Vostok är lite speciella . Visa verk måste man hålla emot på undersidan då det sitter en lös pinion som hålls på plats med en tunn fjäder. Hjälper inte hur hårt man trycker utan den lossnar om man inte håller emot . Använder drivnitverktyget till det men det går att hålla emot med en tandpetare. Ser ut så här?Har ni några tips på montering av visare? Jag vet inte riktigt hur hårt man vågar trycka för att få dom att fastna... Monterade ihop min moddade Vostok och det visade sig att jag inte fått fast sekundvisaren tillräckligt bra då den låg och skvalpade innanför glaset helt plötsligt... Ahem...
Sprang på samma fenomen med Omega kaliber 565. Fick en del tips på wus.Vostok är lite speciella . Visa verk måste man hålla emot på undersidan då det sitter en lös pinion som hålls på plats med en tunn fjäder. Hjälper inte hur hårt man trycker utan den lossnar om man inte håller emot . Använder drivnitverktyget till det men det går att hålla emot med en tandpetare. Ser ut så här?
Sekundvisaren sitter inte med mkt kraft. Rören kan tänja ut sig så de glappar men dessa var nya förstod jag och då verkar det ju mer sannolikt att den inte suttit på ordentligt eller att tuben på visaren är aningens för stor.
Vostok är lite speciella . Visa verk måste man hålla emot på undersidan då det sitter en lös pinion som hålls på plats med en tunn fjäder. Hjälper inte hur hårt man trycker utan den lossnar om man inte håller emot . Använder drivnitverktyget till det men det går att hålla emot med en tandpetare. Ser ut så här?
Meen ser inte det på telefonen.. skulle jag ju gjort något roligare inlägg med! Får ta det retroaktivt! Tack!3000 inlägg Grattis
Brukar behövas tre händer typ. En som håller i verket en som håller emot och en som trycker dit sekundvisaren.Tackar! Hittade fjädern så nu sitter dom! var lite pilligt att hålla emot på rätt ställe bara!
Har du 24xx verk måste du ha mothåll på verksidan annars trycker du 'ut' sekundpinnen mot fjädern som trycker axeln och den fjädrar bara.Har ni några tips på montering av visare? Jag vet inte riktigt hur hårt man vågar trycka för att få dom att fastna... Monterade ihop min moddade Vostok och det visade sig att jag inte fått fast sekundvisaren tillräckligt bra då den låg och skvalpade innanför glaset helt plötsligt... Ahem...
Här ska det bakas trolldeg! https://www.apotea.se/alun-apl-100-gSegt med Alun nu för tiden. Köpt det i affären innan men nu finns det inte längre. Fick köpa en burk på apoteket. men det var nog billigare att köpa där då burken var klart mycket större.