• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Jag antar att timvisaren också står still?

Otroligt tröttsamt när säljare inte gör sin plikt med emballeringen och tros kunna friskriva sig med det idiotiska tillägget ”jag tar inte ansvar för Postens slarv”.

Timvisaren står också still. Det spelar väl f.ö. ingen som helst roll vad som står i annonsen, man står helt rättslös via Tradera (gissningsvis även via deras "säkra" betalningar). Känns såklart störigt trots den vetskapen :-(

Vad säger expertisen, AS 1130 kanske?!
96654C66-3B2D-4B35-9349-6DC46C4563C3.jpeg

• Like
Reactions: Beo
Kollade nu, och den är större än 984. 29mm så kanske en 1130, eller någon från den familjen, ändå.
Rannft har en bild på en som är åt samma håll om man söker på 1130..
Det ser faktiskt ut att vara så. Jag kollade på nåt jag hade men då satt verkhållarskruven på ett annat ställe. men när jag googla så fanns det alla varianter. Jag har säkert både bom och hjul till en AS1130.

Det ser faktiskt ut att vara så. Jag kollade på nåt jag hade men då satt verkhållarskruven på ett annat ställe. men när jag googla så fanns det alla varianter. Jag har säkert både bom och hjul till en AS1130.
Kollade i "att fixa lådan" och hittade en gammal Balder med 1130 verk, och den bommen passade:)
Så har du en att avvara får jag en till var klocka. Och även ett kronhjul;)
Edit: och när du ändå är i lådorna kanske du även hittar passande visare till den;)
E5796E92-605D-4873-A7E0-1F411375FE24.jpeg

Senast ändrad:
Kollade i "att fixa lådan" och hittade en gammal Balder med 1130 verk, och den bommen passade:)
Edit: och när du ändå är i lådorna kanske du även hittar passande visare till den;)
Tror jag kan ha ett par visare. Hitta ingen bom och kronhjul men är nästan säker på att det finns här nånstans. Vart lite mycket polywatch ikväll :)

Hitta inga blånerade visare men väl ett par guldiga. Vilket jag tror det var från början . Hur långa cirkus är dom som sitter där. Kronhjul finns men bom har jag bara hittat en kort rackare.

Hitta inga blånerade visare men väl ett par guldiga. Vilket jag tror det var från början . Hur långa cirkus är dom som sitter där. Kronhjul finns men bom har jag bara hittat en kort rackare.
Guldiga blir kanon, även sekunden är ju det. Från centrum hål till spets cirka 9 och 12mm.
Har förlängare till bommen, så den ska nog funka.

Nä inget certina original, vad är det för ref? Här är en karta på glas och certinareffar.
Ska kolla efter am nosglas. Armerat eller inte armerat?
61 101 är reffen, men finns inte med på din bifogade lista. Glaset som ska bytas är 24,15mm. Inte armerat. Och helst dome om du har, annars tar jag vad/om du har i de storlekarna:)
Tack för att du kämpar!

Har nu haft två glas som spruckit när jag putsat upp dem. Skapar jag för hårt tryck när jag putsar sidorna? Se nedan bild.
image.jpg

Tillbaka
Topp