rogart-63
Pandion
65:- för Rodico och 45:- för Polywatch. Men köper du bägge kan jag dra av lite på portotKalas!du får gärna pma vad du vill ha för en av vardera!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
65:- för Rodico och 45:- för Polywatch. Men köper du bägge kan jag dra av lite på portotKalas!du får gärna pma vad du vill ha för en av vardera!
Då har jag pm'at dig och tack så mycket!65:- för Rodico och 45:- för Polywatch. Men köper du bägge kan jag dra av lite på portot
Jag antar att timvisaren också står still?
Otroligt tröttsamt när säljare inte gör sin plikt med emballeringen och tros kunna friskriva sig med det idiotiska tillägget ”jag tar inte ansvar för Postens slarv”.
Har för mig att jag beställde två av varjeNu finns det Rodico och Polywatch i lager. Får återkomma med pris. men är det nån som behöver så finns det.
65:- styck för Rodico
45:- styck för Polywatch
Drar av lite för porto om ni handlar flera.
Perfekt för oss vintage nördar!Har för mig att jag beställde två av varje
Visst är det så!!!Perfekt för oss vintage nördar!
Du har PM..Nu finns det Rodico och Polywatch i lager. Får återkomma med pris. men är det nån som behöver så finns det.
Tror det är ett AS984 .Vad säger expertisen, AS 1130 kanske?!
TackTror det är ett AS984 .
Blev osäker . Vad är det för storlek på den?Tack
Saknar en bom. Har flera AS-verk liggande, men ingen passade så klart. Och saknas en tand på kronhjulet, men misstänker att det delades med många AS-verk så det bör jag hitta i något skrotverk...
PM skickat.Nu finns det Rodico och Polywatch i lager. Får återkomma med pris. men är det nån som behöver så finns det.
Kollade nu, och den är större än 984. 29mm så kanske en 1130, eller någon från den familjen, ändå.Blev osäker . Vad är det för storlek på den?
Det ser faktiskt ut att vara så. Jag kollade på nåt jag hade men då satt verkhållarskruven på ett annat ställe. men när jag googla så fanns det alla varianter. Jag har säkert både bom och hjul till en AS1130.Kollade nu, och den är större än 984. 29mm så kanske en 1130, eller någon från den familjen, ändå.
Rannft har en bild på en som är åt samma håll om man söker på 1130..
Kollade i "att fixa lådan" och hittade en gammal Balder med 1130 verk, och den bommen passadeDet ser faktiskt ut att vara så. Jag kollade på nåt jag hade men då satt verkhållarskruven på ett annat ställe. men när jag googla så fanns det alla varianter. Jag har säkert både bom och hjul till en AS1130.
Tror jag kan ha ett par visare. Hitta ingen bom och kronhjul men är nästan säker på att det finns här nånstans. Vart lite mycket polywatch ikvällKollade i "att fixa lådan" och hittade en gammal Balder med 1130 verk, och den bommen passade
Så har du en att avvara får jag en till var klocka. Och även ett kronhjul
Edit: och när du ändå är i lådorna kanske du även hittar passande visare till den
Rätt prioritering. Vi vill ju ha glans på våra gamla vintagereliker!!Tror jag kan ha ett par visare. Hitta ingen bom och kronhjul men är nästan säker på att det finns här nånstans. Vart lite mycket polywatch ikväll
Hitta inga blånerade visare men väl ett par guldiga. Vilket jag tror det var från början . Hur långa cirkus är dom som sitter där. Kronhjul finns men bom har jag bara hittat en kort rackare.Kollade i "att fixa lådan" och hittade en gammal Balder med 1130 verk, och den bommen passade
Så har du en att avvara får jag en till var klocka. Och även ett kronhjul
Edit: och när du ändå är i lådorna kanske du även hittar passande visare till den
Guldiga blir kanon, även sekunden är ju det. Från centrum hål till spets cirka 9 och 12mm.Hitta inga blånerade visare men väl ett par guldiga. Vilket jag tror det var från början . Hur långa cirkus är dom som sitter där. Kronhjul finns men bom har jag bara hittat en kort rackare.
Har några klockor här som behöver nytt glas. Ska bara få tummen ur. Har en lite Eterna som jag tänkt fixa till.Fixarvänner, är ni i behov av nosglas <28mm ner till pytteglas har jag en hel del. Hör av er isf, både med och utan armeringsring. Är så sällan jag behöver mindre än 28mm.
Behöver ett litet till en Certina, så om du har beställer jag HWS (i första hand) i storlekarna 24,2 och 24,4.Fixarvänner, är ni i behov av nosglas <28mm ner till pytteglas har jag en hel del. Hör av er isf, både med och utan armeringsring. Är så sällan jag behöver mindre än 28mm.
Kollar! Har även certina original nos och med lite tur i den här storleken.Behöver ett litet till en Certina, så om du har beställer jag HWS (i första hand) i storlekarna 24,2 och 24,4.
Nä inget certina original, vad är det för ref? Här är en karta på glas och certinareffar.Kollar! Har även certina original nos och med lite tur i den här storleken.
61 101 är reffen, men finns inte med på din bifogade lista. Glaset som ska bytas är 24,15mm. Inte armerat. Och helst dome om du har, annars tar jag vad/om du har i de storlekarnaNä inget certina original, vad är det för ref? Här är en karta på glas och certinareffar.
Ska kolla efter am nosglas. Armerat eller inte armerat?
Vad tror du om det här? 24.3 krymt ner till 24.15?61 101 är reffen, men finns inte med på din bifogade lista. Glaset som ska bytas är 24,15mm. Inte armerat. Och helst dome om du har, annars tar jag vad/om du har i de storlekarna
Tack för att du kämpar!
Cant save them all! (ex certina DS packning)
Det lär passa riktigt bra Påminner om originalglas!!Vad tror du om det här? 24.3 krymt ner till 24.15?