Härligt, har tre som skulle behöva men två är större än 28mmFixarvänner, är ni i behov av nosglas <28mm ner till pytteglas har jag en hel del. Hör av er isf, både med och utan armeringsring. Är så sällan jag behöver mindre än 28mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt, har tre som skulle behöva men två är större än 28mmFixarvänner, är ni i behov av nosglas <28mm ner till pytteglas har jag en hel del. Hör av er isf, både med och utan armeringsring. Är så sällan jag behöver mindre än 28mm.
Update; har testat maskinen igen och visst fungerar den, kanske inte lika snabb som dadi men pallar nog inte dra fram båda igen för en till jämförelse men om någon är nyfiken så fråga mig om ett tag igen ifall den funkar ok!Skitkonstigt! Testade precis min nya maskin och tyckte inte den verka prestera så bra..så jag jämförde mot min gamla lilla ebaymaskin. Min gamla lilla sak rengjorde det den nya inte lyckades med på 10min på 10sekunder! Wth!!? Antingen missar jag något eller så var dessvärre den nya maskinen kass!? Ingen tvättvätska i någon av dem och bara varmt vatten. Testade på samma boett.
![]()
![]()
armerat eller oarmerat?Härligt, har tre som skulle behöva men två är större än 28mmdock skulle jag behöva ett som är 27,8/27,9. Något du har i lådorna?
Kanske dum fråga men jag är newbie på detta. Vad är skillnaden, ska användas som ersättare försett gammalt tunt plastglas på en 40-talare. Tack!armerat eller oarmerat?
Ifall den har en chromad metallring på insidan av glaset eller ej.Kanske dum fråga men jag är newbie på detta. Vad är skillnaden, ska användas som ersättare försett gammalt tunt plastglas på en 40-talare. Tack!
F.ö. gissar jag på ett oarmeratIfall den har en chromad metallring på insidan av glaset eller ej.
Aha, då skulle jag säga att du har rätt. Här är gamla glaset. Tack!F.ö. gissar jag på ett oarmerat![]()
Har inget supertunt/lågtlågt hade detta i 27.85.Aha, då skulle jag säga att du har rätt. Här är gamla glaset. Tack!
![]()
Det borde kunna fungera fint. Lite högre än det gamla men tror det blir bra. Kan ta detaljer via PM. Tack!Har inget supertunt/lågtlågt hade detta i 27.85.![]()
Lika bra du säljer Den gamla !Update; har testat maskinen igen och visst fungerar den, kanske inte lika snabb som dadi men pallar nog inte dra fram båda igen för en till jämförelse men om någon är nyfiken så fråga mig om ett tag igen ifall den funkar ok!![]()
Den brukar bara hållas fast med baklocket. Den lilla ska vara nerböjd så batteriet får kontakt bara. Tror iochförsig den funkar som du har den oxå. Batteriet brukar vara lite pill att få att sitta kvar så länge så man hinner få dit locket.Kanske dum fråga, men hur får man fast batteriet rätt på denna?
Tänkte att det skulle klämmas fast mellan de 2 guldiga, men då sitter det för tight på ena sidan?
![]()
![]()
Tänkte också de så jag klämde fast det med baklocket, verkar funka så jag kör på de!Den brukar bara hållas fast med baklocket. Den lilla ska vara nerböjd så batteriet får kontakt bara. Tror iochförsig den funkar som du har den oxå. Batteriet brukar vara lite pill att få att sitta kvar så länge så man hinner få dit locket.
Klart du ska, heja hejsam! Och Rolex kan du lämna i något bankfack och så kan du pilla med lite riktiga ur.. utmaningar!Har tack vare @rogart-63 fått igång denna Seikon igen. Att det finns denna kunskap och generositet i den här delen av forumet gör att jag vill sluta bära mina Rolex och bara pilla med billiga vintage istället
![]()
![]()
Med noll kunskap, fingerfärdighet eller verktyg lyckades jag byta både verk och tavla. Nu kanske man ska ta sig an poleringen av glaset också när man ändå är igång?![]()
Sälj en Rolex och köp lite glädje för pengen. Räcker säkert till några hundra vintagelik att glädjas överHar tack vare @rogart-63 fått igång denna Seikon igen. Att det finns denna kunskap och generositet i den här delen av forumet gör att jag vill sluta bära mina Rolex och bara pilla med billiga vintage istället
![]()
![]()
Med noll kunskap, fingerfärdighet eller verktyg lyckades jag byta både verk och tavla. Nu kanske man ska ta sig an poleringen av glaset också när man ändå är igång?![]()
Det blev ju riktigt bra med den svarta tavlan . Rätt mycket Rolex över den oxåHar tack vare @rogart-63 fått igång denna Seikon igen. Att det finns denna kunskap och generositet i den här delen av forumet gör att jag vill sluta bära mina Rolex och bara pilla med billiga vintage istället
![]()
![]()
Coolt!En spik blev ett spänne.
![]()
Njee. Men helt okej. Finns iallafall gott om reservdelar till dom.Gott nytt år på er fixar vänner!blir med bild på nästa projekt!Vostok komandirskie med 2233 verk!kul att skruva me eller @rogart-63 ?![]()
Ja jag har rivit många olika vostok verk men det här är första 2234 och jepp jag har reservdelarNjee. Men helt okej. Finns iallafall gott om reservdelar till dom.
Häftigt! Ska ta till mig detta och själv försöka mig på det när jag får tid och möjlighet. Vill du berätta lite mer specifikt hur du gjorde?En spik blev ett spänne.
![]()
Häftigt! Ska ta till mig detta och själv försöka mig på det när jag får tid och möjlighet. Vill du berätta lite mer specifikt hur du gjorde?
Ändå inte i stil med den här jag hittade i en Tissot..Typ omöjligt att fota genom mitt mikroskåp men dessa muffhjul i cal 25-651 slits rejält. Tog ut ett ur ett reservverkrese att ersätta det vä men det "nya" var lika hårt åtgånget
![]()
![]()
Hahaha, nää den där har gjort sitt och förtjänat sin pension!Ändå inte i stil med den här jag hittade i en Tissot..
![]()
Hittade en annan NOS så ni kan se skillnaden bättre.Typ omöjligt att fota genom mitt mikroskåp men dessa muffhjul i cal 25-651 slits rejält. Tog ut ett ur ett reservverkrese att ersätta det vä men det "nya" var lika hårt åtgånget
![]()
![]()