Med tanke på timvisaren kan man tro att det är ett stämgaffel- urVad bra det blev
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med tanke på timvisaren kan man tro att det är ett stämgaffel- urVad bra det blev
9 mm långa ? Kan kolla . Inte så vanligt men har tagit hem nåt liknade till nån Seiko .Fan, någon som har 1 eller möjligtvis 2st 9mm bandstift modell tjockare över? Känns motigt att beställa 10 eller 100-pack från nätet när jag bara behöver 2st
Ja precis 9mm långa, ska vara till en boett med ”intregerad länk” och är alltså bara 9mm mellan bandhornen.9 mm långa ? Kan kolla . Inte så vanligt men har tagit hem nåt liknade till nån Seiko .
Måste öppna två jag har för att kika men sannolikheten är nog det rätt låg att det ska vara rätt kaliber men ska kika!Nån som har ett Zenith 106 verk liggande. Behöver en fjäderhus kärna .
Jag tror jag har 9 mm bandstift om @rogart-63 inte har. Kommer hem i morgon och kan kolla.
Det är ett gammalt Zenith 10.5 nsi verk. Kanske är det ett sånt du harMåste öppna två jag har för att kika men sannolikheten är nog det rätt låg att det ska vara rätt kaliber men ska kika!
Stort tack, betalar gärna porto och symbolisk summa!Jag tror jag har 9 mm bandstift om @rogart-63 inte har. Kommer hem i morgon och kan kolla.
Det fungerade. Locket gav med sig till slut. Nu gäller det bara att få bort muttern...Det gör det! Är i detta läge nu.
Perfekt! Koka fungerar. Bensin och alkohol också.Det fungerade. Locket gav med sig till slut. Nu gäller det bara att få bort muttern...
Skrev någon att det fungerar med kokande vatten?
Tackar!Perfekt! Koka fungerar. Bensin och alkohol också.
Aceton löser superlim om du limmat med det.Tackar!
Jag får fråga ifall sambon har något acetonbaserat nagellackborttagningsmedel. Tack för tipset.Aceton löser superlim om du limmat med det.
Har några som är ca: 9,8 mm och i hoptryckta 8,6 mm med 1,40 mm i tjocklek, kan det passa kanske?Fan, någon som har 1 eller möjligtvis 2st 9mm bandstift modell tjockare över? Känns motigt att beställa 10 eller 100-pack från nätet när jag bara behöver 2st
Det borde funka, det är 9mm mellan luggarna så hoptryckta borde de gå att få påHar några som är ca: 9,8 mm och i hoptryckta 8,6 mm med 1,40 mm i tjocklek, kan det passa kanske?
Pm:a mig så tar vi det därDet borde funka, det är 9mm mellan luggarna så hoptryckta borde de gå att få på
Stort tack, älskar fix och trix tråden!Pm:a mig så tar vi det där
Vill du ha tjockare stift så har jag 1,78Det borde funka, det är 9mm mellan luggarna så hoptryckta borde de gå att få på
Ska testa de Exxet, funkar de inte så hör jag av migVill du ha tjockare stift så har jag 1,78
Det var ju dumt, nästa mått jag har är 12 mm, i hoptryckt 10 mm med samma diameter, måtten är cirkamått.Fan, jag mätte ju som en klant öppningen i boetten är 9mm men behöver 10mm . Tack ändå @Exxet , @rogart-63, @Anders W
Jag har fått hjälp av @Anders W med 10mm stift, så det ska lösa sigDet var ju dumt, nästa mått jag har är 12 mm, i hoptryckt 10 mm med samma diameter, måtten är cirkamått.
Fan vaknade svettig över att jag glömt något.. just fan kolla Zenithverken! Har inte varit i min verkstad sen dess typ pga övriga livet. Kom ihåg att du bara kan dra ett pm ifall du behöver något eller att jag glömt kolla ngt! Jag har tre kompletta zenithverk som sitter i ren.obj men tyvärr inget 10.5. hade 2562c, 2532c och 126.5-6.Det är ett gammalt Zenith 10.5 nsi verk. Kanske är det ett sånt du har
Kan mycket väl vara en spole eller kretskort som är trasig. Har du kollat om spolen är hel . Du säger du gjort rent. Var det ärgigt som sprängt batteri du tog bort?Har en gammal Seiko quartz som jag gjort rent, dock ej skruvat isär verket som är ett 7223 med alarm. Bytt batteri och blåst rent men den vill inte gå igång. Nån som har något tips? Om detta är fel tråd så hänvisa gärna mig rätt.
Nej inte ärigt i verket. Ser fint ut i mitt tycke. Ska kolla spolen. Verket verkar vara ovanligt, hittar inget nytt på nätet eller bukten...Kan mycket väl vara en spole eller kretskort som är trasig. Har du kollat om spolen är hel . Du säger du gjort rent. Var det ärgigt som sprängt batteri du tog bort?