• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fix och trix!

alexndr

Rolex
2-Faktor
Vad bra det blev :D
0B6DF69B-F4EC-4EEA-9895-BC6B4A542E21.jpeg
Med tanke på timvisaren kan man tro att det är ett stämgaffel- ur :hilarious:
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Fan, någon som har 1 eller möjligtvis 2st 9mm bandstift modell tjockare över? Känns motigt att beställa 10 eller 100-pack från nätet när jag bara behöver 2st
 

Fadershan

Patek
Det är ett gammalt Zenith 10.5 nsi verk. Kanske är det ett sånt du har :)
Fan vaknade svettig över att jag glömt något.. just fan kolla Zenithverken! Har inte varit i min verkstad sen dess typ pga övriga livet. Kom ihåg att du bara kan dra ett pm ifall du behöver något eller att jag glömt kolla ngt! Jag har tre kompletta zenithverk som sitter i ren.obj men tyvärr inget 10.5. hade 2562c, 2532c och 126.5-6.
 

Daniel80

Cartier
Har en gammal Seiko quartz som jag gjort rent, dock ej skruvat isär verket som är ett 7223 med alarm. Bytt batteri och blåst rent men den vill inte gå igång. Nån som har något tips? Om detta är fel tråd så hänvisa gärna mig rätt.
20191005_193202.jpg
20191005_193224.jpg
 

rogart-63

Patek
Har en gammal Seiko quartz som jag gjort rent, dock ej skruvat isär verket som är ett 7223 med alarm. Bytt batteri och blåst rent men den vill inte gå igång. Nån som har något tips? Om detta är fel tråd så hänvisa gärna mig rätt.
20191005_193202.jpg
20191005_193224.jpg
Kan mycket väl vara en spole eller kretskort som är trasig. Har du kollat om spolen är hel . Du säger du gjort rent. Var det ärgigt som sprängt batteri du tog bort?
 
Topp