Så det löste sig nu, var ett bra tips med bommen lätt att missaHar testat lite försiktigt med visarbortagare, men den rör sig inte.
Ja det kan det vara, men boetten är ju i plast.
Tack för att du påminde, det hade jag glömt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så det löste sig nu, var ett bra tips med bommen lätt att missaHar testat lite försiktigt med visarbortagare, men den rör sig inte.
Förvisso. Men rostar eller ärgar verket kan det nog göra att den nyper fast i boetten ändå.Har testat lite försiktigt med visarbortagare, men den rör sig inte.
Precis . Kanske får vrida lite så den kommer i rätt läge. Lägg bezel mot bänken och tryckt till på boetten med hela handflatan. Så brukar det klicka till.
Jag borde ha det. Ska kolla imorgon.Nån som har en hyfsad clutch wheel eller som det heter på svenska muffhjul till en Certina 25-651. Bilden är ett exempel .
Nån som har en hyfsad clutch wheel eller som det heter på svenska muffhjul till en Certina 25-651. Bilden är ett exempel .
Om det inte löses så skriv, så kollar jag med!Jag borde ha det. Ska kolla imorgon.
Jag borde ha det. Ska kolla imorgon.
Grymt. Känsliga dessa hjul. Har haft en hög med såna. Men hälften var redan kassa.Om det inte löses så skriv, så kollar jag med!
Hoppas det jag har ser ok ut... återkommer imorgon.Grymt. Känsliga dessa hjul. Har haft en hög med såna. Men hälften var redan kassa.
Gitarrsträng låter inte dumt, men mycket riktigt så är de alldeles för tunna!Nån som har nån idé var man kan hitta en bit rostfri tråd i 0,8 -0,9 mm dia. Gitarr sträng tänkte jag först men den är väl inte så tjock? Ska vara till en klickfjäder på en Squale.
Det som kallas pianotråd? Googlade finns 0,8mmNån som har nån idé var man kan hitta en bit rostfri tråd i 0,8 -0,9 mm dia. Gitarr sträng tänkte jag först men den är väl inte så tjock? Ska vara till en klickfjäder på en Squale.
Nån som har nån idé var man kan hitta en bit rostfri tråd i 0,8 -0,9 mm dia. Gitarr sträng tänkte jag först men den är väl inte så tjock? Ska vara till en klickfjäder på en Squale.
Har en sportfiskeaffär i Kalmar. Kan gå in och höra om dom har nån sån.https://www.svenskfiskeshop.se/bete...lor-washers/rostfri-wobblertrad-08mm-10m.html
Vet inte hur styv den är!
Annars beställer jag Ibland rostfritt till jobb och kan ta hem stång/tråd i önskad dimension till dig!
Jag hade muffhjul till 25-661. Är det samma?Nån som har en hyfsad clutch wheel eller som det heter på svenska muffhjul till en Certina 25-651. Bilden är ett exempel .
Det ska det vara . Alla 25 verk är samma.Jag hade muffhjul till 25-661. Är det samma?
Då ska jag skruva isär och kolla.Det ska det vara . Alla 25 verk är samma.
Hjulet ser inte riktigt 100% ut. Lite slitetDet ska det vara . Alla 25 verk är samma.
Klassiskt. Frågan om det funkar? Det jag har saknar en bit av en tand. Jag skickar ett pm.Hjulet ser inte riktigt 100% ut. Lite slitet
Kollade nu, och hade inte tyvärr!Klassiskt. Frågan om det funkar? Det jag har saknar en bit av en tand. Jag skickar ett pm.
Ser nu att bilderna blev skit. Men som du kan ana är kuggarna något böjda utåt.Klassiskt. Frågan om det funkar? Det jag har saknar en bit av en tand. Jag skickar ett pm.
Har ett från en 25-66 som ser bra ut..Klassiskt. Frågan om det funkar? Det jag har saknar en bit av en tand. Jag skickar ett pm.
Intressant att få höra resultatet,jag har nämligen haft samma problem när Humbtol burken inte är nyöppnad.Lite lume test. Har haft problem med den lilla burken humbrol matt. Den blir gråbrun och blank istället för matt. Så nu hitta jag en firma som sålde färg till modeller. Ska se hur dessa funkar. Den vänstra luktar ungefär som Humbrol. Så den bör funka.
Har nog köpt 4-5 burkar Humbrol matt färg . Alla är likadana . Funkar dock till visare som ska ha lite patina. Blandar man ordentligt så torkar den och blir matt. Nån av burkarna har varit okej men har blivit grumliga till nästa gång jag ska använda den . Har testat matt klarlack på sprayburk . Sprutat lite i locket . Men den torkar för fort. Även testat vattenbaserad . Men den krymper för mycket när den torkar.Intressant att få höra resultatet,jag har nämligen haft samma problem när Humbtol burken inte är nyöppnad.
Ja jag har samma upplevelse och tycker det är lite surt att köpa en ny burk varje gång man ska reläna nått,så det vore bra med nått alternativ kanske.Har nog köpt 4-5 burkar Humbrol matt färg . Alla är likadana . Funkar dock till visare som ska ha lite patina. Blandar man ordentligt så torkar den och blir matt. Nån av burkarna har varit okej men har blivit grumliga till nästa gång jag ska använda den . Har testat matt klarlack på sprayburk . Sprutat lite i locket . Men den torkar för fort. Även testat vattenbaserad . Men den krymper för mycket när den torkar.
Jag har nog så det räcker till både dig och mig och nån till om det skulle vara så . Den stora burken lär torka innan jag har relumat dom få visare jag gör.Ja jag har samma upplevelse och tycker det är lite surt att köpa en ny burk varje gång man ska reläna nått,så det vore bra med nått alternativ kanske.
Kan nog ha nåt . Jag har svårt med namn på grejorna Är det det stora hjulet som sitter på trumman? Ratchet wheel heter det på eng . Blandar alltid ihop dom . det andra heter kronhjul tror jag.Skruvar i ett Tissot 781-verk, och har fått det hela att snurra. Men spärrhjulet saknar några tänder, så min fråga är om någon sitter på ett extra spärrhjul?
Vad är det för fabrikat på den lacken och var köpte du den?Jag har nog så det räcker till både dig och mig och nån till om det skulle vara så . Den stora burken lär torka innan jag har relumat dom få visare jag gör.
Den stora är oxå humbrol och den lilla vet i sjutton . Tror den heter klear kote eller nåt sånt . Jag köpte dom härifrån https://www.rebell.com/Vad är det för fabrikat på den lacken och var köpte du den?