• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Precis . Kanske får vrida lite så den kommer i rätt läge. Lägg bezel mot bänken och tryckt till på boetten med hela handflatan. Så brukar det klicka till.

Gick fint :) Tack för hjälpen!
BBE2A401-A6C3-4C28-BE17-5B73082E9C6E.jpeg

Nån som har nån idé var man kan hitta en bit rostfri tråd i 0,8 -0,9 mm dia. Gitarr sträng tänkte jag först men den är väl inte så tjock? Ska vara till en klickfjäder på en Squale.

Lite lume test. Har haft problem med den lilla burken humbrol matt. Den blir gråbrun och blank istället för matt. Så nu hitta jag en firma som sålde färg till modeller. Ska se hur dessa funkar. Den vänstra luktar ungefär som Humbrol. Så den bör funka.
15747735580732266883367242357351.jpg

Lite lume test. Har haft problem med den lilla burken humbrol matt. Den blir gråbrun och blank istället för matt. Så nu hitta jag en firma som sålde färg till modeller. Ska se hur dessa funkar. Den vänstra luktar ungefär som Humbrol. Så den bör funka.
15747735580732266883367242357351.jpg
Intressant att få höra resultatet,jag har nämligen haft samma problem när Humbtol burken inte är nyöppnad.

Intressant att få höra resultatet,jag har nämligen haft samma problem när Humbtol burken inte är nyöppnad.
Har nog köpt 4-5 burkar Humbrol matt färg . Alla är likadana . Funkar dock till visare som ska ha lite patina. Blandar man ordentligt så torkar den och blir matt. Nån av burkarna har varit okej men har blivit grumliga till nästa gång jag ska använda den . Har testat matt klarlack på sprayburk . Sprutat lite i locket . Men den torkar för fort. Även testat vattenbaserad . Men den krymper för mycket när den torkar.

• Like
Reactions: Beo
Har nog köpt 4-5 burkar Humbrol matt färg . Alla är likadana . Funkar dock till visare som ska ha lite patina. Blandar man ordentligt så torkar den och blir matt. Nån av burkarna har varit okej men har blivit grumliga till nästa gång jag ska använda den . Har testat matt klarlack på sprayburk . Sprutat lite i locket . Men den torkar för fort. Även testat vattenbaserad . Men den krymper för mycket när den torkar.
Ja jag har samma upplevelse och tycker det är lite surt att köpa en ny burk varje gång man ska reläna nått,så det vore bra med nått alternativ kanske.

Skruvar i ett Tissot 781-verk, och har fått det hela att snurra. Men spärrhjulet saknar några tänder, så min fråga är om någon sitter på ett extra spärrhjul?

Ja jag har samma upplevelse och tycker det är lite surt att köpa en ny burk varje gång man ska reläna nått,så det vore bra med nått alternativ kanske.
Jag har nog så det räcker till både dig och mig och nån till om det skulle vara så . Den stora burken lär torka innan jag har relumat dom få visare jag gör.

• Like
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp