Coolt, har du länk?500$ + tull ungefär från aliexpress.
Använt det en hel del till SMD lödning. Jättenöjd med det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt, har du länk?500$ + tull ungefär från aliexpress.
Använt det en hel del till SMD lödning. Jättenöjd med det.
Fyfanken! Gratulerar till den rackaren, hur mysig som helst - ta hand om den.För något år sedan fick jag en plastpåse med klock ”skrot” av en bekant som jag hjälpt en del med praktiska göromål!
Har i år visat sig vara min tur påse!
Då denna var med!
Inget höjdar skick, en kass pusher och kronan hade släppt i gäng studsen! Fattades Bezel.
Men nu med ny pusher, krona och även bytt axeln samt hittade även bezelen i påsen då jag kollade efter annat. Ser den ut så här.
Pryder ett band du @rogart-63 har gjort! Är väl en hyfsad kombo?
Kul. Härligt fynd. Antar att den som gav dig påsen inte visste var det var så den personen blir väl glad när du ger tillbax den.För något år sedan fick jag en plastpåse med klock ”skrot” av en bekant som jag hjälpt en del med praktiska göromål!
Då denna var med!
Inget höjdar skick, en kass pusher och kronan hade släppt i gäng studsen! Fattades Bezel.
Men nu med ny pusher, krona och även bytt axeln samt hittade även bezelen i påsen då jag kollade efter annat. Ser den ut så här.
Kul att få vara med på den snyggingenFör något år sedan fick jag en plastpåse med klock ”skrot” av en bekant som jag hjälpt en del med praktiska göromål!
Då denna var med!
Kul. Härligt fynd. Antar att den som gav dig påsen inte visste var det var så den personen blir väl glad när du ger tillbax den.[/QUOTE
Härligt. Du får väl swisha några 100K till henne som tackVet att hon sa att där var en gammal Omega med, och att den köptes ny av hennes man. Han jobbade som teletekniker så därav beater skicket !
Skrev ett svar på ditt förra inlägg men suddade ut det för jag tänkte att jag kanske tolkade fel. Känns lite skitnödigt av dig att lägga dig i vad Ola gör? Han har väl inga skyldigheter att tala om vad som händer med uret? Känns irrelevant och onödigt att fortsätta tjata om det i allmänhet och i synnerhet när han sagt att han ogillar uppmärksamheten det gav. Nu lämnar vi det och särskilt i denna tråd som vi också konstaterat innan. Tack!Härligt. Du får väl swisha några 100K till henne som tack
Missade att svara tidigare.Coolt, har du länk?
Är väl inte helt lätt att få fast det i svarven men det skadar ju inte att prova. Annars finns det maskiner för det, dock är dom inte billiga men du kanske kan få hjälp av någon som har en. Typ denna https://www.cousinsuk.com/product/kronoglassNån som har ett bra tip på hur man kan slippa ner en mineral glas från 31mm till 30,8. Tror ni man kan sätta upp det i svarven och slippa med en diamant platta. 0,1 mm på varje sida är ju inte mycket. Hittar ingen 4 mm mineralglas i 30,8 mm . Eller om nån vet nån som kan. gett mig fasen på attdet ska gå. Ser sjukt dumt ut med 3mm då det är det enda jag hitta i den tjockleken . Alla tips tas emot . Har slipat till ett fyrkantigt en gång med hjälp av en diamansfräs på dremel. Men det vara bara 1,5 mm tjockt.
Efter att ha övat på lite billigt gammalt skräp så tog jag mod till mig för att ta isär en Sellita SW200 idag.
Gick överaskande problemfritt!
Får se om jag får ihop det sen också bara...
Fick den idag . Ska testa om jag kan sätta fast den med lite dubbelhäftande tejp i svarven. Funderar på om jag kunde hitta en ny packning annars som är lite tunnare än den som sitter där nu.Är väl inte helt lätt att få fast det i svarven men det skadar ju inte att prova. Annars finns det maskiner för det, dock är dom inte billiga men du kanske kan få hjälp av någon som har en. Typ denna https://www.cousinsuk.com/product/kronoglass
Det med packningen är ju onekligen en bra idé. En annan tanke är att använda en L packning (om du nu använder en I) för då kommer ju glaset högre upp så det kanske skulle funka med ett tunnare.Fick den idag . Ska testa om jag kan sätta fast den med lite dubbelhäftande tejp i svarven. Funderar på om jag kunde hitta en ny packning annars som är lite tunnare än den som sitter där nu.
Fick den idag . Ska testa om jag kan sätta fast den med lite dubbelhäftande tejp i svarven. Funderar på om jag kunde hitta en ny packning annars som är lite tunnare än den som sitter där nu.
Bra tips . Det borde ju funkaSkippa tejp - flexar oftast för mycket!
Svarva till en hållare som du sedan limmar glaset på - en slip på topslipden och sedan är det "bara" att köra!
Kul! Du är ju i full gång nu!Lyckades reparera min Seiko Lord Marvel själv.
Den ville inte dras upp, och när jag öppnade den så ser jag att fjädern till "click"-en låg fel. Monterade ur den, stoppade fjädern på rätt plats, och nu funkar allt igen.
Syns halvkasst här:
Film på klockan när den går igen!
https://photos.google.com/share/AF1...?key=MHNmdWlrRURnTXNFYWdCR0FvLXRJNDNIanNZaktn
https://photos.google.com/share/AF1...?key=SkVGc3lvWVIxTVdfSHA0anFBY1VTWEw2cGFLcUJ3
Mjo, börjar veta hur saker sitter ihop nu iaf.Kul! Du är ju i full gång nu!
Kul!när du väl börjat så är du fast i träsket!Mjo, börjar veta hur saker sitter ihop nu iaf.
Tänkte göra level 2 på timezone watch school också, men måste shoppa loss lite mer först då (olje-grejer, rengöringsgrejer o.s.v.)
Grattis!trevligt verk att jobba med och kul klocka i övrigt ochså!Efter ett sedvanligt uppehåll i mitt fixande fick jag några minuter över nu och kunde iaf lista ut hur man fick upp en seamaster cosmic med 565 verk. Fint verk! Har ännu inte hunnit prova min nya gamla elma tvätt och frågan är om jag vågar testa med detta verk eller något enklare
Vad kör du för rengörningsvätska. Elma 1:9 t.e.x har en tendens att göra vissa delar lite matta. Främst mässinsdelar. Så jag kör inte hjul och sånt i det. Annars går det säkert fint. Plattor och sånt brukar bli väldigt rena och fina.Efter ett sedvanligt uppehåll i mitt fixande fick jag några minuter över nu och kunde iaf lista ut hur man fick upp en seamaster cosmic med 565 verk. Fint verk! Har ännu inte hunnit prova min nya gamla elma tvätt och frågan är om jag vågar testa med detta verk eller något enklare
Grattis!trevligt verk att jobba med och kul klocka i övrigt ochså!
Yes detta får bli mina första Omegaverk att pilla med (har en seamaster 600 oxå) Ser fina ut i verken men behöver rengöras! minst.Vad kör du för rengörningsvätska. Elma 1:9 t.e.x har en tendens att göra vissa delar lite matta. Främst mässinsdelar. Så jag kör inte hjul och sånt i det. Annars går det säkert fint. Plattor och sånt brukar bli väldigt rena och fina.
Skulle oxå vilja testa L&R . Men inte hittat nån som säljer. Skulle inte rekommdera 1:9 till Mässingsdelar på gamla verk iallafall . Rena blir dom säkert men dom brukar bli fula i ytan. Vilket inte är snyggt på ett sånt verk. Det är ammoniaken som gör att dom blir fula. WF pro kan man köpa från tyskland. Men 500 för 2,5 liter blir dyra dropparYes detta får bli mina första Omegaverk att pilla med (har en seamaster 600 oxå) Ser fina ut i verken men behöver rengöras! minst.
Ja Rogart jag försökte köpa andra grejer på cousins men de shippar ju inte.. svårt att hitta någon som shippar L&R som jag hört mkt bra om. Ska ta Mcguyvers råd om Elma WF pro men kostar några spänn att få hit Just nu har jag bara Elma röd 1:9 ja. Kanske inte vågar köra det då på mässing!?
Nämen exakt det är det jag hittat oxå!Skulle oxå vilja testa L&R . Men inte hittat nån som säljer. Skulle inte rekommdera 1:9 till Mässingsdelar på gamla verk iallafall . Rena blir dom säkert men dom brukar bli fula i ytan. Vilket inte är snyggt på ett sånt verk. Det är ammoniaken som gör att dom blir fula. WF pro kan man köpa från tyskland. Men 500 för 2,5 liter blir dyra droppar