Martin Lovasz
Guld
Tre längder för 25-652 har en höjd på 250 och du kan tänka dig hur svårt det var att få tag i dessa tim- och minut-hjul...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Galet! Ja nu fick jag ut de jävlarna iaf... att jag inte kan ge mig och göra det med lite mer sofistikerade metoder. Kom till sist på att visavtagarna kunde funka att bända ut minutrör ur timrör. Rostigt värre!Tre längder för 25-652 har en höjd på 250 och du kan tänka dig hur svårt det var att få tag i dessa tim- och minut-hjul...
Vad kan tänkas vara för länge då? Jag läste en till två dagar på ngt bilforum.Låt dem inte ligga för länge för annars blir de svarta.
Japp! För minutröret har redan blivit svart men inte hjulet!Jag lämnade ett par skruvar över natten och de var svarta när jag tog ut dem men det skiljer mellan olika metaller och legeringar.
Förlåt alla miljoner frågor men å andra sidan ligger ju denna tråd kvar sen med massa bra tips och trixDet gör inget för funktionen och du kan polera den lite.
Helt klart ser den bättre ut.
Jag tror du har rätt! Nu går timhjulet över minutröret iaf utan att fastna!Minutröret är nog i stål medans timhjulet är kromad mässing? Men inte helt hundra på det? Vissa verk är det så iallafall. Lite polish på minutröret på tandpetaren kan funka. Och en nogrann rengörning efteråt.
Så länge som det inte glappar så bör det funka. Lite fett så den inte nyper fast igen.Jag tror du har rätt! Nu går timhjulet över minutröret iaf utan att fastna!![]()
Perfekt! Bara att börja handla klockor nu då!![]()
Kvällens projekt. Tre klocklådor från Kina på ekskiva blir "klockvägg".
Nämen va roligt! Jag har gått och tänkt skitlänge på hur jag ska göra med alla. Har lite olika boxar lite var stans typ. Har kollat på vägghängda skåp som rymmer mellan 30-56 ur för mellan 2000-4000kr ungefär. Detta var ju väldigt smart! Vilket håll ska du ha Väggen? - Antingen får de ju showa vågrätt eller så faller locket ner när du öppnar (iofs inte så jobbat att hålla i det och ta ur uret men kul och höra hur du tänkt! )![]()
Kvällens projekt. Tre klocklådor från Kina på ekskiva blir "klockvägg".
Nämen va roligt! Jag har gått och tänkt skitlänge på hur jag ska göra med alla. Har lite olika boxar lite var stans typ. Har kollat på vägghängda skåp som rymmer mellan 30-56 ur för mellan 2000-4000kr ungefär. Detta var ju väldigt smart! Vilket håll ska du ha Väggen? - Antingen får de ju showa vågrätt eller så faller locket ner när du öppnar (iofs inte så jobbat att hålla i det och ta ur uret men kul och höra hur du tänkt! )
Förlåt alla miljoner frågor men å andra sidan ligger ju denna tråd kvar sen med massa bra tips och trixMeen hur menar du att jag kan polera något sånt litet och med vad?
Får prova det nästa gång! Tack!Är det stål så tar du enkelt bort rost med elektrolys. Lite kaustiksoda i vatten, ett batteri och en stålbit. Tar bort oxiden utan att äta på det friska stålet som syror gör!![]()
Kan det inte tänkas att det är så att anledningen till rosten var precis här och nästan ingenstans mer är för att det just är här som två olika metaller ligger mot varandra? Det blir då lite som offeranoderMinutröret är nog i stål medans timhjulet är kromad mässing? Men inte helt hundra på det? Vissa verk är det så iallafall. Lite polish på minutröret på tandpetaren kan funka. Och en nogrann rengörning efteråt.
Lite pennor att välja mellan, rätt så effektivt att putsa med.Förlåt alla miljoner frågor men å andra sidan ligger ju denna tråd kvar sen med massa bra tips och trixMeen hur menar du att jag kan polera något sånt litet och med vad?
Tack Boett! De kmr snart uppmärksamma mig på cousins! Kanske kan ansöka om ngt VIP-medlemskap?Lite pennor att välja mellan, rätt så effektivt att putsa med.
https://www.cousinsuk.com/category/fibreglass-scratch-brushes
Jepp Klocksnacks medlemmar borde ha specialpris. Lade precis en order nu ikväll.Tack Boett! De kmr snart uppmärksamma mig på cousins! Kanske kan ansöka om ngt VIP-medlemskap?![]()
Lite märkligt ändå? Men sett det på andra klockor. Kanske lite från kondens under glaset. oxå.Kan det inte tänkas att det är så att anledningen till rosten var precis här och nästan ingenstans mer är för att det just är här som två olika metaller ligger mot varandra? Det blir då lite som offeranoder![]()
Har någon procent i rabatt på mina köp tror jag. Men det kanske alla får. Har säkert köpt minst för summan av en Rolex därifrån genom åren. Vågar inte räkna efter.Jepp Klocksnacks medlemmar borde ha specialpris. Lade precis en order nu ikväll.![]()
+1Har någon procent i rabatt på mina köp tror jag. Men det kanske alla får. Har säkert köpt minst för summan av en Rolex därifrån genom åren. Vågar inte räkna efter.
Nämen va roligt! Jag har gått och tänkt skitlänge på hur jag ska göra med alla. Har lite olika boxar lite var stans typ. Har kollat på vägghängda skåp som rymmer mellan 30-56 ur för mellan 2000-4000kr ungefär. Detta var ju väldigt smart! Vilket håll ska du ha Väggen? - Antingen får de ju showa vågrätt eller så faller locket ner när du öppnar (iofs inte så jobbat att hålla i det och ta ur uret men kul och höra hur du tänkt! )
Tjusigt! Blev ju riktigt bra.Svårt att ta bra bild i en minimal garderob men nu är den på plats.
![]()
Snyggt!det var ju en "klockren" ide'!Svårt att ta bra bild i en minimal garderob men nu är den på plats.
![]()