• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Fynd tror jag knappast att de är, men blev tvä boxar idag - en till min tank och en till min worldtimer. Knappast original till någon av dem, men kul ändå! Trodde faktiskt jag skulle få slåss mot @ANALOGUE om den ena.. ;)

73CE39F1-2A72-4D75-9F4B-518994ADB882.jpeg
5C6E369B-B858-414B-AA29-472EE3CB4343.png
51A262C8-FE45-4333-834B-A89CD9668994.png
95ECEB74-7C81-4665-85F1-B6CA540B01A8.jpeg
187830E9-774F-4A98-999A-3DA43962A0D9.png
34BA48EF-4B37-4BB3-8545-88C875F11A13.png
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fynd tror jag knappast att de är, men blev tvä boxar idag - en till min tank och en till min worldtimer. Knappast original till någon av dem, men kul ändå! Trodde faktiskt jag skulle få slåss mot @ANALOGUE om den ena.. ;)

73CE39F1-2A72-4D75-9F4B-518994ADB882.jpeg
5C6E369B-B858-414B-AA29-472EE3CB4343.png
51A262C8-FE45-4333-834B-A89CD9668994.png
95ECEB74-7C81-4665-85F1-B6CA540B01A8.jpeg
187830E9-774F-4A98-999A-3DA43962A0D9.png
34BA48EF-4B37-4BB3-8545-88C875F11A13.png

Kul, grattis! Förstår att det är kul komplement!

Är faktiskt personligen inte alls intresserad av att köpa lösa boxar till mina klockor så du kommer kunna köpa fler utan min konkurrens ;)

Ett originalspänne till Worldtimern skulle du dock få punga upp för om jag hittade det... ;)
 

ConElPueblo

Panerai
Haha, jeg sad også og kiggede på de to Tissot-bokse og tænkte så "....Arh, glem det!". Glad for at det var folk herfra, der rendte med flere af dem :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Haha! Jag hatar internet, borde vara olagligt att ha auktioner online... Ja, vad ser vi egentligen? Trodde forumet ville ta ansvar för mitt oansvariga budande...
Mest nyfiken på den första (som jag faktiskt helt missat) - kan inte riktigt klura ut vad som står på den.
Annars är ju Eternan läcker (men liten?). Den med zontavla ser ju riktigt fin ut, men lyckades inte heller här klura ut tillverkare.
Två Bamboo (eller åtminstone snarlika) länkar.
Den stora tanken är också spännande, minst sagt! Keep us posted! ;)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Mest nyfiken på den första (som jag faktiskt helt missat) - kan inte riktigt klura ut vad som står på den.
Annars är ju Eternan läcker (men liten?). Den med zontavla ser ju riktigt fin ut, men lyckades inte heller här klura ut tillverkare.
Två Bamboo (eller åtminstone snarlika) länkar.
Den stora tanken är också spännande, minst sagt! Keep us posted! ;)
Mm jag såg den idag när jag skulle visa för min ena kollega att jag är dum i huvudet. Ska bli jättespännande att få hem!
 

Fadershan

Patek
Ska vi seriöst dra igång ”klockfonden” för lots. Vi hade ju kunnat köpa denna ihop för typ 1k...
:)
Svårt med ensamma klockor, men sådana här lots blir ju lite lättare iaf...?
Som tidigare sagt, så är jag med! :p
Jo det är nog fan dags.. Någon slags intern auktionstråd innan själva auktionen ens börjat?
Count me in i alla sånna galna ideér! :D
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Mest nyfiken på den första (som jag faktiskt helt missat) - kan inte riktigt klura ut vad som står på den.
Annars är ju Eternan läcker (men liten?). Den med zontavla ser ju riktigt fin ut, men lyckades inte heller här klura ut tillverkare.
Två Bamboo (eller åtminstone snarlika) länkar.
Den stora tanken är också spännande, minst sagt! Keep us posted! ;)
Mm undrar hur liten eternan egentligen är. Hoppas på 35mm, men kanske är mindre ändå?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Kan väl lägga upp originalbilden så man får lite perspektiv. Är någon sugen på en pytte-eterna kan ni ju hojta ;)

jag tycker jag ser något intressant skymta under eternan också.. samt två rallyband som kan sitta på något kul..

Skärmavbild 2018-01-22 kl. 16.12.39.png
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kan väl lägga upp originalbilden så man får lite perspektiv. Är någon sugen på en pytte-eterna kan ni ju hojta ;)

jag tycker jag ser något intressant skymta under eternan också.. samt två rallyband som kan sitta på något kul..

Skärmavbild 2018-01-22 kl. 16.12.39.png
Nu ska vi se! - Vi lägger bandet över där, så ja, å så gömmer vi något under Eternan utan verk....!:D
Ärligt talat verkar det vara en ok hög. Framförallt ser ju länkarna finfina ut!:)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Nu ska vi se! - Vi lägger bandet över där, så ja, å så gömmer vi något under Eternan utan verk....!:D
Ärligt talat verkar det vara en ok hög. Framförallt ser ju länkarna finfina ut!:)
Haha ja jag blir aldrig klok på det här. Fast det fungerar ju för oss "bästa-klippet"-sökare. Hade säkert aldrig bjudit om alla klockor låg uppradade och synliga...
 

Psykel

Patek
Haha så är det verkligen! Jag såg 2 tankar, 2 bonklip-länkar, en eterna, någonting med step case och svetsade bandstift, plus lite gamla vintagedressare och någon slags seiko på jubilee...
Seikon är en quartzare, tippar på ca 1980. Har du tur är det en ”finbudget” Seiko med fyra eller fem juvelers quartzverk. Släng gärna upp en bild på den när du får hem högen! Dom brukar vara riktigt trevliga och ibland med fint strukturerade tavlor.
 
Topp