Hur fyndigt är inte de nu när suveränklockorna skjuter i höjden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj läckert! Hittat irl eller på neeeetet?Dagens fynd, rejäl bit på 38 mm utan krona!
Riktigt bra ! En 2447 eller ?Dagens fynd, rejäl bit på 38 mm utan krona!
Var nog lite av ett fynd ändå...
Tavlan är inte 100% jämn i "mattheten" men överlag är är skicket riktigt fint både i tavlan och boetten! Originalglaset måste bytas omgående dock... Kan man köpa original?
Passar ok på gris
Den er tyvar fake, skicka den til mig och jeg skal bortskaffe dem for dig
Den er vældig fin, tror det er en ref. 2937 de kom med dissa Ranchero inspirerede tavlar
Du kan få glas ved https://www.cousinsuk.com men du skal kende ref.
Hvis det er ref. 2937, er det dette glas:
Tröttnar du, hör av dig!!En Omega suverän spegel 40x20cm
Hur fyndigt är inte de nu när suveränklockorna skjuter i höjden
Grattis! Superfin! Gillar att step-dialen är kvar. Fin.Denna tråden kan vi kasta våra sista vintage köp!
Jag kan borja
Köpte den igar!
Grattis!! Fantastisk klocka. Jag bär en snarlik Breitling...det är inte Heuer, jag vet, men originalet passar inte allas plånböcker. så hatten av!Dagens fynd, rejäl bit på 38 mm utan krona!
Episk! Grattis!! VerkligenHaha sant men jag visste inte att man måste redovisa summan och vart man fyndat de såkallade fyndet
Men dagens fynd är en Nos Certina ds3 med prislappen baktill !
Oj. Aldig sett. Originell! Skitsnygg!!@Aurum , apropå min ref 2749 vi diskuterade för ett tag sedan. Denna tycks ha samma tillverkningsteknik/plätering som min;
https://klocksnack.se/threads/tråde...ör-ditt-vintageköp.73598/page-45#post-2342146
Snygg!! Grattis! Det är något med dom där patinerade tavlorna. Jag lämnade in en väl patinerad Universal på Kaplans här om dagen...dom gillade den inte alls. Jag älskar dom. Din är dock ännu snyggare! GrattisOch nummer to fra det lot
Omega Seamaster ref. 2846-5 SC, cal. 501 fra 1958, med masser af patina
Grattis! Kul klockor Sandoz. Hoppas att den känns som en vinnare!Köpte denna idag på retromässa för 1500kr.
Fungerar som den ska och fint patinerad..
Intressant. Är bandet köpt i efterhand, eller släppte Omega dessa Seamsters med länk?
Nej länken är monterad i efterhand.Intressant. Är bandet köpt i efterhand, eller släppte Omega dessa Seamsters med länk?
Tackar tackarEpisk! Grattis!! Verkligen
Vadå , samlar du på speglarTröttnar du, hör av dig!!
Nä, jag spricker med en knall när jag tittar i en, men jag har en suverän, så det vore kul med litet ”parafernalia”!Vadå , samlar du på speglar
Ok förstår , ska ha dig i åtanke !Nä, jag spricker med en knall när jag tittar i en, men jag har en suverän, så det vore kul med litet ”parafernalia”!
Hade bestämt mig för att buda hem den, men det gick inte så bra... Såg riktigt härlig ut! Fungerar den?Som vanligt med mig så är detta inget ”fynd” prismässigt kanske, men en trevlig klocka som fångade mitt öga i varje fall. Vattentät Wally med gilt-tavla (väl?). Trodde länken skulle fungera som en bonklip men jag hade fel där...
Ja visst gör den! Nej den är stendöd, verket ser ganska fint ut i varje fall.Hade bestämt mig för att buda hem den, men det gick inte så bra... Såg riktigt härlig ut! Fungerar den?
Såg att sekundvisaren ändrat sig mellan bilder så förmodade att den inte var stendöd. Hur såg insidan ut?Ja visst gör den! Nej den är stendöd, verket ser ganska fint ut i varje fall.
Såg att sekundvisaren ändrat sig mellan bilder så förmodade att den inte var stendöd. Hur såg insidan ut?
Verket går rätt mycket för att vara stendött eller är jag skumögd?
Det är nog bara bilden för den står stilla här tråkigt nog.Verket går rätt mycket för att vara stendött eller är jag skumögd?
Som vanligt med mig så är detta inget ”fynd” prismässigt kanske, men en trevlig klocka som fångade mitt öga i varje fall. Vattentät Wally med gilt-tavla (väl?). Trodde länken skulle fungera som en bonklip men jag hade fel där...
Hade bestämt mig för att buda hem den, men det gick inte så bra... Såg riktigt härlig ut! Fungerar den?
Ja alltså ifall balansen är intakt och inget ivägen så kan du ju flytta sekunden med rörelse av balansen Sen kan ju fjädern vara av så att det inte går att ladda den m.m.Verket går rätt mycket för att vara stendött eller är jag skumögd?
Tänkte jag kände igen ett alias i budkriget, heheTänkte också buda hem den där.. Grym!