• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Det kan man nog påstå!
Hade en .007 mellan -81(?) och 2012. Sålde den till en flippmästare efter kommentaren: Det är ju bara en liten gammal kvartsdykare!
Ångrar mig varje dag...
Vet ju lite mer om dom sedan man började vara här på KS!
Dyker det upp en sån med skada på tavlan vid 11, så vet ni vem ni ska höra av er till!
Ska hålla utkik, Hittar du en lös tavla så har jag en 980.007 fast med svart tavla.

Känns väl helt ok även om verket är dött? Eller är jag fel ute? :)
8C0DB7BA-032E-44C4-BB5A-50E6486AFDD4.png

Känns väl helt ok även om verket är dött? Eller är jag fel ute? :)
8C0DB7BA-032E-44C4-BB5A-50E6486AFDD4.png
Trevlig! Ett helt ok pris tycker jag. Sitter antagligen ett esa 536.121 (samma som i min Poseidon/Heuer ovan) eller esa 9362 i den. Dessa verk sitter i en hel del samtida quartzare, så det är bara ut och leta om verket är helt kört. Men de är rätt dyra tack vara att de sitter i Heuers, så leta udda märken. Tror det är lättare att hitta 9362. Om jag mins rätt går el-delar att flytta mellan verken. Men det kan ju räcka med lite rengöring och oljor också. :)

Trevlig! Ett helt ok pris tycker jag. Sitter antagligen ett esa 536.121 (samma som i min Poseidon/Heuer ovan) eller esa 9362 i den. Dessa verk sitter i en hel del samtida quartzare, så det är bara ut och leta om verket är helt kört. Men de är rätt dyra tack vara att de sitter i Heuers, så leta udda märken. Tror det är lättare att hitta 9362. Om jag mins rätt går el-delar att flytta mellan verken. Men det kan ju räcka med lite rengöring och oljor också. :)
Tack för infon, bara att jaga verk då, om jag gillar hur den sitter på handleden. :D

Edit: Noterar att båda verken du nämner är day/date - har man bara täckt över dagrutan då, eller? :)

Tror den e senare :) Om du kan läsa numret ungefär där ditt ringfinger träffar baklocket bör det stå såvida det inte är bortpolerat.

Du har helt rätt, bra du tipsade om detta. Den är från 1966. Innebär väl att den har 25-651 verket istället för 25-451 om jag inte är helt på vils. Vet dock inte hur de urverken skiljer sig från varandra och om 651 modellen är bättre än det äldre verket. 651 är väl gissningsvis en vidareutveckling av det äldre 451.

Du råkar inte veta vilken färg min urtavla kan haft från början? Är den champagne färgad från början och sen blivit lite missfärgad på sina ställe lite grann. Eller kan den varit mer silveraktig från början och sen patinerats mot champagne färgs hållet? Borde väl nästan varit lite champagne/lätt guldig från början.

Mvh
Matte

Tråkigt märke så inget fynd direkt, men 100:- med ett fungerande vad jag tror ett AS-verk, helstål, 34,5 mm, prickarna på tavlan kanske går att få bort och även om jag är allergisk mot knallgröna visare så tycker jag att här passar dom ganska bra.
1.jpg

Tillbaka
Topp