Haha va roligt! Jag satt igår senast och kollade på den annonsen!
Tre stycken snajdiga vintagelänkar införskaffade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha va roligt! Jag satt igår senast och kollade på den annonsen!
Tre stycken snajdiga vintagelänkar införskaffade
Fick de för najs-price, han sa att han var villig att pruta ned en del på övriga annonser med FYI. Flax med luggmåtten, meshet på 19mm passar min titus, 20mm NSA-liknande min vintage krono och 20mm BoR min chrono suisse.Haha va roligt! Jag satt igår senast och kollade på den annonsen!
Fick de för najs-price, han sa att han var villig att pruta ned en del på övriga annonser med FYI. Flax med luggmåtten, meshet på 19mm passar min titus, 20mm NSA-liknande min vintage krono och 20mm BoR min chrono suisse.
De här två honeycomb länkarna är ju rätt schyssta de med
https://www.ebay.com/itm/Vintage-Wa...t-Strap-Honeycomb-Bonklip-Ladder/192816711294
Mycket möjligt, gör inte mig så mycket då jag bara var på jakt efter schyssta billiga länkar. Kan posta lite bilder när de har landat och jag har granskat de irl.Även om de är använda så får jag lite känslan av att de är nyproducerade eller är den känslan helt off?
Peseux 7000 om man ska tro Sinns katalog.Kan det vara ett Peseux kanske?
(320?)
Det ska man nog tro.Peseux 7000 om man ska tro Sinns katalog.
Se där!Dagens fynd, rejäl bit på 38 mm utan krona!
Får känslan av att boetten till alpinan är fel och nyare än tavla/visare/verk. Är den signerad med alpina?Köpte dessa två på en loppis för kaffepengar.
Någon har koll på alpinan? Vilken modell och ev år?
Får känslan av att boetten till alpinan är fel och nyare än tavla/visare/verk. Är den signerad med alpina?
Kanske är någon som varit uppfinningsrik och räddat ett verk från en slaktad guldklocka?Möjligt! Ej signerad med Alpina någonstans på boetten.
"Fyndade" en gammal Certina dykare idag.
Certina DS-2 PH200m med rejält repigt glas på ett noname beads. Men funkar fint.
Försiktigt så du inte slipar bezeln, maskerade du innan eller tog du av den?Nu har glaset fått smaka lite våtslip oxå... Lite kronfix så är den redo för armen sen.
Nice! Grattis! No-name jubilee är det dock väl?"Fyndade" en gammal Certina dykare idag.
Certina DS-2 PH200m med rejält repigt glas på ett noname beads. Men funkar fint.
Heuer?Var hela KS på kaffe hos svärmor? Hur kunde jag få den här så billigt? Än går det visst att fynda! Börjar med en teaserbild.
Ja och nej! Heuer tillverkad Poseidon från Tradera.
Låter som ett bra köp! Är det verkligen Heuer som har tillverkat den? Coolt isf.Ja och nej! Heuer tillverkad Poseidon från Tradera.
Började med maskerad Bezel. Slutade med avplockad Bezel. Vilket var tur. Mycket rengöring där med... Så nu roterar den igen.. Vilket den inte gjorde innan.Försiktigt så du inte slipar bezeln, maskerade du innan eller tog du av den?
Korrekt. No-name jubilee i rostfritt. Är inte så vass på vintage länkar... Än iaf..Nice! Grattis! No-name jubilee är det dock väl?
Allt tyder på det, Heuer-märkt verk, ref 980.006-märkt bakboett och stämplat med Heuer-Leonidas på insidan. Allt identiskt med en 980.006 men utan ett Heuer på tavlan såklart.Låter som ett bra köp! Är det verkligen Heuer som har tillverkat den? Coolt isf.
Coolt!Allt tyder på det, Heuer-märkt verk, ref 980.006-märkt bakboett och stämplat med Heuer-Leonidas på insidan. Allt identiskt med en 980.006 men utan ett Heuer på tavlan såklart.
Fin, din!Coolt!
Min säger hej.
Grattis får man väl säga. Trodde nästan jag skulle knipa den för 1531 kr men du höll ut lite längre med budet.Allt tyder på det, Heuer-märkt verk, ref 980.006-märkt bakboett och stämplat med Heuer-Leonidas på insidan. Allt identiskt med en 980.006 men utan ett Heuer på tavlan såklart.
Den där kan jag köpa loss från dig billigt!Allt tyder på det, Heuer-märkt verk, ref 980.006-märkt bakboett och stämplat med Heuer-Leonidas på insidan. Allt identiskt med en 980.006 men utan ett Heuer på tavlan såklart.
Du vill ha en orange?Den där kan jag köpa loss från dig billigt!
Det är ju bara en gammal kvartsdykare!
Satt nog och körde bil när den där gick...
Jäkla fin du!
Bara att gratulera!
Tur att det inte var en .007, då hade jag gråtit blod över missad auktion!
Det kan man nog påstå!Du vill ha en orange?