Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin, 1916 låter dock väldigt tidigt (och exakt?), Skulle gissat på sent 20 tidigt 30-tal.Förmodad trench watch med porslintavla, något krackelerad men fin patina. Från 1916 enligt butiksägaren. Har inte kommit in i verket ännu, vill inte råka skada boetten (är på resande fot och har inga bra verktyg). Fungerar och håller tiden bra, fint motstånd i uppdragningen. Bärs väldigt trevligt och kostade inte så värst mycket.
Fin, 1916 låter dock väldigt tidigt (och exakt?), Skulle gissat på sent 20 tidigt 30-tal.
Det är ju väldigt exakt, för att ens kunna gissa så exakt så bör det finnas ett serienummer på verk/boett (samt en känd översättningstabell över det märkets serienummer). Med Omega, Longines och liknande välkända tillverkare så brukar det finnas, annars säger inte ett serienummer så mycket. Ett annat alternativ kan ju vara om boetten är graverad med ett årtal ifall kunden köpt klockan för att fira något/någon.Tack. Men nog låter det lite suspekt exakt? Min enda gissning är att urmakaren sett något på verket, men jag är förstås skeptisk. Nu var det hans fru som stod i butiken. Ska bli intressant att se vilka märkningar där finns. Fanns en likadan, utan krackeleringar och utan sub-sekund men i guld (stämplad baksida). Kliar i fingrarna.
Det är ju väldigt exakt, för att ens kunna gissa så exakt så bör det finnas ett serienummer på verk/boett (samt en känd översättningstabell över det märkets serienummer). Med Omega, Longines och liknande välkända tillverkare så brukar det finnas, annars säger inte ett serienummer så mycket. Ett annat alternativ kan ju vara om boetten är graverad med ett årtal ifall kunden köpt klockan för att fira något/någon.
Jag skulle ändå gissat att den iaf är ett tiotal år senare iom boettdesignen.
Räcker det ens med det tiodubbla normalt sett?600 spänn för en original NSA länk till Heuer Monaco med rätt ändar och Heuer märkt spänne får väl klassas som ett fynd
Inget fynd kanske med fin
Tack! Ja helt enig där! Stod 50/60 tal så jag vet inteJättefin. Har en liknande. Tycker de påminner om 50-tals Seamasters med bandhornen och den stabbiga rundheten, fast denna är väl 60-tal tror jag?
Två nästan identiska Tissot stämggaffel landade i postlådan idag. I morgon visar det sig om de funkar.
Hur svårt skall det vara att skicka några paket efter en auktion.Haha! Köpte från samma auktionsfirma, jag.
Inte fruktansvärt snabba på att skicka!
Funderade på dessa två också, men lät bli.
Håller tummarna för dig!
Grym!Nja... "Fynd" är det väl inte riktigt, kanske.
Särskilt som jag inte ens dubbelkollade funktion innan jag klickade hem.
Stendöd. Men väldigt fin!
Oj vad kul! Gratulerar till den. Skapligt klipp600 spänn för en original NSA länk till Heuer Monaco med rätt ändar och Heuer märkt spänne får väl klassas som ett fynd
Tack Det går fortfarande att fynda i ebays lokala avkrokarOj vad kul! Gratulerar till den. Skapligt klipp
Tackar!
Gratz, mycket fin!Nja... "Fynd" är det väl inte riktigt, kanske.
Grattis! En fin klocka som är död är bättre än en ful som funkar!Nja... "Fynd" är det väl inte riktigt, kanske.
Hehe, var det du som tog det gröna paret (Omega)? Fick mina idag. Får nog räknas som fynd. His and hers. Fantastisk färg på tavlorna. Bägge i bra skick men dam med fasetterat glas var ju som NOS.Haha! Köpte från samma auktionsfirma, jag.
Inte fruktansvärt snabba på att skicka!
Funderade på dessa två också, men lät bli.
Håller tummarna för dig!
Mycket fina! Svensk auktion?Hehe, var det du som tog det gröna paret (Omega)? Fick mina idag. Får nog räknas som fynd. His and hers. Fantastisk färg på tavlorna. Bägge i bra skick men dam med fasetterat glas var ju som NOS.
Japp, BraåsMycket fina! Svensk auktion?
Hehe, var det du som tog det gröna paret (Omega)? Fick mina idag. Får nog räknas som fynd. His and hers. Fantastisk färg på tavlorna. Bägge i bra skick men dam med fasetterat glas var ju som NOS.