ConElPueblo
Silver
Ja precis, båda är det. Likadana boetter. Donatorn har fel baklock men det spelar ju ingen roll...
Hvilken bagboett har den da? Altid spændende med flere typer patent pending-detaljer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja precis, båda är det. Likadana boetter. Donatorn har fel baklock men det spelar ju ingen roll...
Baklocket som sitter på nu är helt fel och senare. Alltså inte patent pending. Boetten är dock korrekt och tidsenlig.Hvilken bagboett har den da? Altid spændende med flere typer patent pending-detaljer!
Kan det inte vara så här?: Eftersom det går alldeles utmärkt (rent sizemässigt) att byta boett med tavlor och baklock så kan det ju bara en 012-boett med ett baklock från 112-boett? Det enda som skiljer en pp 012 med en senare 012 är ju baklocket. Så om du då tar baklocket från befintlig boett och bara byter boetten förutsatt att det är en 012 så ör det ju korrektNu bliver jeg forvirret - er donatoren ikke en patent pending, eller er det den nye med crosshairs, der ikke er patent pending? Jeg er nysgerrig fordi jeg endnu ikke har set den type tavla uden patent pending baklock. Jeg er ikke i tvivl om at boetten passer til, det er jo muligt at mixe og matche alt muligt i DS-verdenen, her synes jeg ikke det gør noget - og synes det er alle tiders at du er "up front" omkring dit bytte
Nu bliver jeg forvirret - er donatoren ikke en patent pending, eller er det den nye med crosshairs, der ikke er patent pending? Jeg er nysgerrig fordi jeg endnu ikke har set den type tavla uden patent pending baklock. Jeg er ikke i tvivl om at boetten passer til, det er jo muligt at mixe og matche alt muligt i DS-verdenen, her synes jeg ikke det gør noget - og synes det er alle tiders at du er "up front" omkring dit bytte
Donatorn är eg ref 112 men 102 och 112 har identiska boetter bortsett från baklocket. För mig är detta inget problem då jag rent krasst ändå inte har någon aning om huruvida boett och eller baklock kom med tavla och verk, eller har bytts någon eller några gånger i historien. Många DS har som ni vet slaktats och delar har sedan tagits. Jag vet att flera fina DS man ser blivit byggda av två eller fler klockor. Sålänge delarna är korrekta har jag inget problem med det alls. Sålänge man inte köper från första ägaren tror jag man gör bäst i att inte fundera så mycket på det då man som sagt aldrig vet.Kan det inte vara så här?: Eftersom det går alldeles utmärkt (rent sizemässigt) att byta boett med tavlor och baklock så kan det ju bara en 012-boett med ett baklock från 112-boett? Det enda som skiljer en pp 012 med en senare 012 är ju baklocket. Så om du då tar baklocket från befintlig boett och bara byter boetten förutsatt att det är en 012 så ör det ju korrekt
Donatorn är eg ref 112 men 102 och 112 har identiska boetter bortsett från baklocket.
För mig är detta inget problem då jag rent krasst ändå inte har någon aning om huruvida boett och eller baklock kom med tavla och verk, eller har bytts någon eller några gånger i historien. Många DS har som ni vet slaktats och delar har sedan tagits. Jag vet att flera fina DS man ser blivit byggda av två eller fler klockor. Sålänge delarna är korrekta har jag inget problem med det alls. Sålänge man inte köper från första ägaren tror jag man gör bäst i att inte fundera så mycket på det då man som sagt aldrig vet.
Hej!...Er der ikke forskel på de to boetter? Er 012 ikke de "slankere" boett, mens 112 er det kraftigere? Eller husker jeg forkert?
Meget rigtigt, men jeg synes vi har et ansvar som samlere at gøre opmærksom på hvad man foretager sig, når man konstruerer en franken eller kraftigt renoverer et ur. Din renovering giver rigtigt god mening, synes jeg. Det ur bliver fantastisk, og det er klart indsatsen værd.
Det är min uppfattning oxå att 012 och 112 boetterna skiljer sig. Det verkar dessutom finnas en variation inom 112-boetterna....Er der ikke forskel på de to boetter? Er 012 ikke de "slankere" boett, mens 112 er det kraftigere? Eller husker jeg forkert?
Meget rigtigt, men jeg synes vi har et ansvar som samlere at gøre opmærksom på hvad man foretager sig, når man konstruerer en franken eller kraftigt renoverer et ur. Din renovering giver rigtigt god mening, synes jeg. Det ur bliver fantastisk, og det er klart indsatsen værd.
Wow, inte illa!Sökte för en gångs skull klockor och lite annat lokalt här i norr i helgen. Hittade denna som jag hämtade på lunchen i dag. En stålis pie-pan!
Grattis och snyggt fångat.Sökte för en gångs skull klockor och lite annat lokalt här i norr i helgen. Hittade denna som jag hämtade på lunchen i dag. En stålis pie-pan!
Riktigt snyggSökte för en gångs skull klockor och lite annat lokalt här i norr i helgen. Hittade denna som jag hämtade på lunchen i dag. En stålis pie-pan!
Härlig chrono, var klickade du hem den?
Gårdagens klick uthämtade.
Tissoten är ju charmig i kvadrat!
På ett litet lokalt auktionshus.Härlig chrono, var klickade du hem den?
Härligt, måste bredda mina jaktmarker. Var det fyndpriser också?På ett litet lokalt auktionshus.
Ärligt talat mest för Tissoten. Men ja, chronon var inte så dum, den heller!
Näe, det hade jag inte direkt sagt.Härligt, måste bredda mina jaktmarker. Var det fyndpriser också?
Baklocket som sitter på nu är helt fel och senare. Alltså inte patent pending. Boetten är dock korrekt och tidsenlig.
Nu bliver jeg forvirret - er donatoren ikke en patent pending, eller er det den nye med crosshairs, der ikke er patent pending? Jeg er nysgerrig fordi jeg endnu ikke har set den type tavla uden patent pending baklock. Jeg er ikke i tvivl om at boetten passer til, det er jo muligt at mixe og matche alt muligt i DS-verdenen, her synes jeg ikke det gør noget - og synes det er alle tiders at du er "up front" omkring dit bytte
Nu kommer jag inte ihåg om båda har samma ref, men jag har två pie pan varav den ena är pp och den andra har patentnumret utskrivet.Kan det inte vara så här?: Eftersom det går alldeles utmärkt (rent sizemässigt) att byta boett med tavlor och baklock så kan det ju bara en 012-boett med ett baklock från 112-boett? Det enda som skiljer en pp 012 med en senare 012 är ju baklocket. Så om du då tar baklocket från befintlig boett och bara byter boetten förutsatt att det är en 012 så ör det ju korrekt
Yes men det är ändå 012-boett oavsett och tavlan finns ju i minst två variationer som vi vetNu kommer jag inte ihåg om båda har samma ref, men jag har två pie pan varav den ena är pp och den andra har patentnumret utskrivet.
Sant, men min som inte är pp ser ut som den som postades här.Yes men det är ändå 012-boett oavsett och tavlan finns ju i minst två variationer som vi vet
Kan du lägga upp bilder vid tillfälle? Gärna på alla. Så vi kan gräva i detta mer. Förstår det fortfarande som att det finns två boetter, och den jag köpte nu liknar ju inte de andra 112 jag har...Sant, men min som inte är pp ser ut som den som postades här.
Sant, men min som inte är pp ser ut som den som postades här.
Härligt slitenVet inte om jag vill kalla det fynd, men det är en trasig klocka och vi kan låtsas att den blev billig?
Så läcker!Sökte för en gångs skull klockor och lite annat lokalt här i norr i helgen. Hittade denna som jag hämtade på lunchen i dag. En stålis pie-pan!
Min hälsar
Gårdagens klick uthämtade.
Tissoten är ju charmig i kvadrat!