Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Polerade glaset så blev den lite bättre
Budade på den där förra gången den såldes.Levererar ett fynd även idag! Precis vunnen auktion, tror den kan bli bra! @grodslukarenx Visst har du en sån här?
Fräck! Eberhard är ett gammalt fint märke som ofta haft lite udda profil. Tavlan gillar jag skarpt !Levererar ett fynd även idag! Precis vunnen auktion, tror den kan bli bra! @grodslukarenx Visst har du en sån här?
Haha va fan, samma säljare måntro? Var det nyligen och vad slutade den på?Budade på den där förra gången den såldes.
Har en Croisiere, inte en Barracuda. Vill du bli av med den kan du höra av dig.
Alla 3-4st jag har sett i liknande skick slutade på 4-500, vad pyntade du?Haha va fan, samma säljare måntro? Var det nyligen och vad slutade den på?
blöhblöhblöh under 3 verkar det bli!Alla 3-4st jag har sett i liknande skick slutade på 4-500, vad pyntade du?
@NiklasArvid bärgade ju en sån! Ser ut som en "Breitling Tabarly-klon"Levererar ett fynd även idag! Precis vunnen auktion, tror den kan bli bra! @grodslukarenx Visst har du en sån här?
Nej, inte samma modell - det är hans Tabarlyklon jag har.@NiklasArvid bärgade ju en sån! Ser ut som en "Breitling Tabarly-klon"
Haha va fan, samma säljare måntro? Var det nyligen och vad slutade den på?
Hm, verkar ha varit ute en gång tidigare i februari. Blir lite nojig...
Inte samma boett? De kom ju i många utföranden.Nej, inte samma modell - det är hans Tabarlyklon jag har.
Jo, boetten är samma! Kom Tabarly även i barracudautförander? Aldrig sett isåfall.Inte samma boett? De kom ju i många utföranden.
Nä de kan se se ut hur fan som helst verkar det somJo, boetten är samma! Kom Tabarly även i barracudautförander? Aldrig sett isåfall.
Trodde alla Tabarlys hade "Navigationsbezel".
Får följa upp det här fyndet som nu genomgått lite service och fix. Blev rätt bra i slutändanSnubblade över den här och kunde låta bli att hugga den Får fundera på vad som ska vara kvar som det är och vad som ska fixas. En av de ovanligaste Autavia modellerna hur som helst så får nog klassas som ett fynd
Riktigt Grym !Får följa upp det här fyndet som nu genomgått lite service och fix. Blev rätt bra i slutändan
Nä de kan se se ut hur fan som helst verkar det som
[/QUOTE
Mästerseglaren m.m .
Största fynden har nog gjorts i loppis tråden, vet att iaf någon har plockat upp en speedmaster för runt en tjuga...Utan att behöva leta igenom hela tråden, kan någon berätta vilken klocka bästa fyndet har vart? Någon som hittat någon riktigt smaragd gömd på en loppis?
Jäklar vilken skillnad! Vem har gjort lumejobbet? Grymt jobbat hursom.Får följa upp det här fyndet som nu genomgått lite service och fix. Blev rätt bra i slutändan
En urmakare i England, Richard Askham, gjorde jobbetJäklar vilken skillnad! Vem har gjort lumejobbet? Grymt jobbat hursom.
Grattis till den första, blir lätt fler Skulle tippa på senare hälften -50tal. De bytte logga 60/61. Är lite osäker på om visarna hör till den klockan dock...
En av kandidaternaUtan att behöva leta igenom hela tråden, kan någon berätta vilken klocka bästa fyndet har vart? Någon som hittat någon riktigt smaragd gömd på en loppis?
Grattis till den första, blir lätt fler Skulle tippa på senare hälften -50tal. De bytte logga 60/61. Är lite osäker på om visarna hör till den klockan dock...
Här är en länk att drömma sig in i om man gillar Atlantic
http://vintagerussianwatches.blogspot.com/p/blog-page_18.html
Hade fel angående visarna. Efter lite Googlande hittade jag fler med de din harNågon som kan bekräfta att visarna inte är original? Efterlyser en originalkrona som saknas på mitt exemplar också.
Skulle någon vilja restaurera denna klocka så är jag villig att förhandla om saken.
Det var lite pyssel kan jag tro men ett fint jobb! Bra den blev!Får följa upp det här fyndet som nu genomgått lite service och fix. Blev rätt bra i slutändan
Tack! Lite pyssel var det helt klart men känns som det var värt detDet var lite pyssel kan jag tro men ett fint jobb! Bra den blev!