• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fick hem denna rackare idag :) nytt glas/polering på sin plats.
10FD0E79-6693-4C64-9F77-3E485AC2E7B6.jpeg
Ohh snyggt! Hojta ifall den lämnar!

Håller med dig , proportionerna kan spöka rejält.
Det va som sagt ett rent fynd. Så hade den bara varit 30mm hade det inte spelat mig ngn roll ändå :)
Grattis till fyndet! Ser grym ut! Men nog hade det spelat roll alltid, även om den hade varit billig även som 30mm. Du är onekligen glad över att den inte var 30mm?

Ropade hem denna utan att riktigt haft tid att forska :bag:
Tycker den ser hygglig ut vid första anblick, är det någon som har bättre koll än jag har som vill ge ett utlåtande? Har tyvärr ingen bild på urverket.
Köpt från Schweiz och inte Indien åtminståne..

Bilagor

• Screenshot_20190728_231055_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20190728_231055_com.qxl.Client.jpg
    37.2 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_20190728_231115_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20190728_231115_com.qxl.Client.jpg
    31.6 KB · Visningar: 2
  • Screenshot_20190728_231111_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20190728_231111_com.qxl.Client.jpg
    26.2 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_20190728_231105_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20190728_231105_com.qxl.Client.jpg
    29.5 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_20190728_231059_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20190728_231059_com.qxl.Client.jpg
    35.4 KB · Visningar: 1
Ropade hem denna utan att riktigt haft tid att forska :bag:
Tycker den ser hygglig ut vid första anblick, är det någon som har bättre koll än jag har som vill ge ett utlåtande? Har tyvärr ingen bild på urverket.
Köpt från Schweiz och inte Indien åtminståne..
Ser bra ut. Indienklockor är ju rätt svåra att missa. Den hade förmodligen haft rosa index och gröna visare isåfall.

Är det originaltrycket?

Det är min bedömning att allt orginal på uret är på resande fot men skall titta ordentligt när jag är hos urmakaren.

Geigermätare slog bakut.
Utan att vilja antyda något om det här uret, var medvetna om att Geigermätare inte är någon hundraprocentigt tillförlitlig metod för att avgöra om det är originalskick. Det finns urmakare som gör relume med radium fortfarande. Har en bekant som fått det gjort hos sin urmakare i Italien. Vederbörande lär inte vara ensam om att erbjuda tjänsten gissar jag.

Utan att vilja antyda något om det här uret, var medvetna om att Geigermätare inte är någon hundraprocentigt tillförlitlig metod för att avgöra om det är originalskick. Det finns urmakare som gör relume med radium fortfarande. Har en bekant som fått det gjort hos sin urmakare i Italien. Vederbörande lär inte vara ensam om att erbjuda tjänsten gissar jag.

Medveten om situationen med radium, samtidigt så är det oftast rolex och chronografer som det arbetas med då det är en annan prisklass.
Ett omega ur i silverboett producerat i början på 30 talet begränsar arbetet ekonomiskt då det ej är stora pengar.
Skall gå igenom tavlan när jag är tillbaka och vet med säkerhet då.

Medveten om situationen med radium, samtidigt så är det oftast rolex och chronografer som det arbetas med då det är en annan prisklass.
Ett omega ur i silverboett producerat i början på 30 talet begränsar arbetet ekonomiskt då det ej är stora pengar.
Skall gå igenom tavlan när jag är tillbaka och vet med säkerhet då.

Er 100% på at den er korrekt - sikke en tank! Hvis den skal videre, må du gerne sige til :)

Tror att det är keeper,den är hyfsat stor så att den funkar med mina gamla ögon.
Har aldrig stött på en i detta skicket för,och då har jag ändå sett ett antal ur genom åren.
Borde rimligen inte vara någon lack på denna tavla? Har en annan boett med nästan samma tryck, men har spegelindex ist för radium. Den är dock helt grön.

Tillbaka
Topp