Ohh snyggt! Hojta ifall den lämnar!Fick hem denna rackare idag nytt glas/polering på sin plats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ohh snyggt! Hojta ifall den lämnar!Fick hem denna rackare idag nytt glas/polering på sin plats.
Fin! Vad fick du ge?Fynd vet jag inte men spontanbudade hem denna. Tycker den ser fin ut bakom glaset!
Tack! Fick den och ett annat dussinur för 350:- plus avgifter. Så typ en femhundring.Fin! Vad fick du ge?
Superhård! Tröttnar du så finns här en som står i köFynd vet jag inte men spontanbudade hem denna. Tycker den ser fin ut bakom glaset!
Fynd tycker jag!Tack! Fick den och ett annat dussinur för 350:- plus avgifter. Så typ en femhundring.
Magisk!De va en underbar 852
Lite glasbyte bara så är saken biff
Behöver glaset verkligen bytas? Räcker inte med att polera?De va en underbar 852
Grym! Kul hur proportioner kan påverka en, jag tyckte den såg liten ut på bild.De va en underbar 852
38mm?De va en underbar 852
Behöver glaset verkligen bytas? Räcker inte med att polera?
Håller med dig , proportionerna kan spöka rejält.Grym! Kul hur proportioner kan påverka en, jag tyckte den såg liten ut på bild.
Grattis till fyndet! Ser grym ut! Men nog hade det spelat roll alltid, även om den hade varit billig även som 30mm. Du är onekligen glad över att den inte var 30mm?Håller med dig , proportionerna kan spöka rejält.
Det va som sagt ett rent fynd. Så hade den bara varit 30mm hade det inte spelat mig ngn roll ändå
Klart jag är glad för att det va en bra storlek. Plus att jag som sagt störde mig på mitt tidigare exemplar. Så nu är jag mer än lyckligGrattis till fyndet! Ser grym ut! Men nog hade det spelat roll alltid, även om den hade varit billig även som 30mm. Du är onekligen glad över att den inte var 30mm?
Är det originaltrycket?Silver omega inget fynd men glad att hitta
Är det originaltrycket?
Ser bra ut. Indienklockor är ju rätt svåra att missa. Den hade förmodligen haft rosa index och gröna visare isåfall.Ropade hem denna utan att riktigt haft tid att forska
Tycker den ser hygglig ut vid första anblick, är det någon som har bättre koll än jag har som vill ge ett utlåtande? Har tyvärr ingen bild på urverket.
Köpt från Schweiz och inte Indien åtminståne..
Är det originaltrycket?
Utan att vilja antyda något om det här uret, var medvetna om att Geigermätare inte är någon hundraprocentigt tillförlitlig metod för att avgöra om det är originalskick. Det finns urmakare som gör relume med radium fortfarande. Har en bekant som fått det gjort hos sin urmakare i Italien. Vederbörande lär inte vara ensam om att erbjuda tjänsten gissar jag.Det är min bedömning att allt orginal på uret är på resande fot men skall titta ordentligt när jag är hos urmakaren.
Geigermätare slog bakut.
Utan att vilja antyda något om det här uret, var medvetna om att Geigermätare inte är någon hundraprocentigt tillförlitlig metod för att avgöra om det är originalskick. Det finns urmakare som gör relume med radium fortfarande. Har en bekant som fått det gjort hos sin urmakare i Italien. Vederbörande lär inte vara ensam om att erbjuda tjänsten gissar jag.
Medveten om situationen med radium, samtidigt så är det oftast rolex och chronografer som det arbetas med då det är en annan prisklass.
Ett omega ur i silverboett producerat i början på 30 talet begränsar arbetet ekonomiskt då det ej är stora pengar.
Skall gå igenom tavlan när jag är tillbaka och vet med säkerhet då.
Borde rimligen inte vara någon lack på denna tavla? Har en annan boett med nästan samma tryck, men har spegelindex ist för radium. Den är dock helt grön.Tror att det är keeper,den är hyfsat stor så att den funkar med mina gamla ögon.
Har aldrig stött på en i detta skicket för,och då har jag ändå sett ett antal ur genom åren.
Borde rimligen inte vara någon lack på denna tavla? Har en annan boett med nästan samma tryck, men har spegelindex ist för radium. Den är dock helt grön.
Var länge sedan jag hade min framme så har varken bättre bild eller minne av hur den faktiskt ser ut.Jo där ligger ett lager men jag vet ej av vilket material,har du foto på din?
När du skrev att den var "helt grön" trodde jag att du menade att den var reko och korrekt, inte att du beskrev tavlans patina!Var länge sedan jag hade min framme så har varken bättre bild eller minne av hur den faktiskt ser ut.
https://www.instagram.com/p/15f-_lFdkm/?igshid=gtes7lbrs9ax