Jävlar! En sån där måste jag ha!En till gammal månfas, denna gång fullset från 1987. ETA 2892 med kalendermodul, boett i sterling.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jävlar! En sån där måste jag ha!En till gammal månfas, denna gång fullset från 1987. ETA 2892 med kalendermodul, boett i sterling.
Aldrig sett en utan guldbeläggning förr, högg direkt.Jävlar! En sån där måste jag ha!
Kuuul... då lär jag inte hitta någon du har ju redan en, släpp den därAldrig sett en utan guldbeläggning förr, högg direkt.
Kuuul... då lär jag inte hitta någon du har ju redan en, släpp den där
Tack!Tyvärr insåg jag alldeles för sent att den inte hade något glas... Och det krävs ett rätt kupat glas så oklart hur lätt det blir att fixa. Charmig som få var den iaf!
Yes, bara att köpa lite plexiglas. Värm, böj och slipa...Segt, men borde inte vara HELT omöjligt att greja. Vill minnas att nån forumpulare tillverkade ett eget kupat tank-plexi för ett par år sen.
Vad är det för material? Svårbedömt från fotona.
Jo det blir väl att jag ger det ett försök iaf. Hoppas jag finner ro någon dag bara och hittar materialet.Yes, bara att köpa lite plexiglas. Värm, böj och slipa...
https://klocksnack.se/threads/uhrglasproduktion-tillverka-eget-klockglas.31198/
Finns på cousinsukJo det blir väl att jag ger det ett försök iaf. Hoppas jag finner ro någon dag bara och hittar materialet.
Fint, man skulle väl göra en mula med om jag minns rätt. Ska läsa tråden igen när jag stämplat ut.Finns på cousinsuk
Ja, men det kanske finns bättre sätt/verktyg. Något som mothåll som tål ugnen och har ungefär rätt profil.Fint, man skulle väl göra en mula med om jag minns rätt. Ska läsa tråden igen när jag stämplat ut.
Nej tyvärr, bara pläterad
Dagen och förra veckans Longines köp.
2st 33mm från 1949 och 1945.
Nu önskar man bara att man hade kunnat memorera @Zacke nattliga kurs i "Sei Tacche"
Om man ändå fattade var denna guldgruva finns...Nytt besök i huvudstaden. Jag är rätt belåten över vad jag fann...
i dag blev till och med jag häpen.Om man ändå fattade var denna guldgruva finns...
Hos en person jag känt i 25år men av andra skäl än klockor. Handeln sker med kvitto, ej privat. Återkommer med fler bilder.Var köpte du dessa, loppis eller hos någon privat eller du kanske har en kran där?
Universalen och Rollen var jävligt roliga, bjussa på lite fler bilder på dem om du kan
SOm sagt mycket roliga klockor, ser fram emot lite mer bilder senHos en person jag känt i 25år men av andra skäl än klockor. Handeln sker med kvitto, ej privat. Återkommer med fler bilder.
Grattis, superfin!En till gammal månfas, denna gång fullset från 1987. ETA 2892 med kalendermodul, boett i sterling.
Refererar Oftas ur.Exakt samma model har jag. Köpt min ny hos RobbanEngström som på den tiden var Sikoåterförsäljare. Ruskigt slitstark, användes frekvent till segling, yxhuggarsvängen e.t.c.