• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

virrooo

Audemars
2-Faktor
En till gammal månfas, denna gång fullset från 1987. ETA 2892 med kalendermodul, boett i sterling. :)
607AEB07-382D-4D6E-9D7A-98DB4B83B3E3.png
Jävlar! En sån där måste jag ha!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack!Tyvärr insåg jag alldeles för sent att den inte hade något glas... Och det krävs ett rätt kupat glas så oklart hur lätt det blir att fixa. Charmig som få var den iaf!
Segt, men borde inte vara HELT omöjligt att greja. Vill minnas att nån forumpulare tillverkade ett eget kupat tank-plexi för ett par år sen.
Vad är det för material? Svårbedömt från fotona.
Yes, bara att köpa lite plexiglas. Värm, böj och slipa... :)

https://klocksnack.se/threads/uhrglasproduktion-tillverka-eget-klockglas.31198/
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Var köpte du dessa, loppis eller hos någon privat eller du kanske har en kran där?
Universalen och Rollen var jävligt roliga, bjussa på lite fler bilder på dem om du kan :)
 

Pictor

Audemars
Exakt samma model har jag. Köpt min ny hos RobbanEngström som på den tiden var Sikoåterförsäljare. Ruskigt slitstark, användes frekvent till segling, yxhuggarsvängen e.t.c.
 
Topp