Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rysk kan jag bidraga med..Just hemklickad. 35 mm stålboett, för mig okänt märke men gillar formen.
Någon som känner till märket?
hmm Swiss Made under kl 6 säger annorledesRysk kan jag bidraga med..
Edit: Blev osäker när jag googlat lite..
Är den högra i stål? Storlek?Trippel i tanks landade häromdagen. Alla i härlig size och med fasta bandhorn. Var ute efter Nidortanken och den tickar på fint och är i helstål. De två andra är tyvärr döda och noname saknar glas. De kommer säljas som reservdelar om ingen här är intresserad.
Köpte denna lot via onlineauktion för en mindre peng med endast en till budgivare. Bilderna var tagna på avstånd och ingen vidare beskrivning av klockorna. Två stack ut och är enligt mig fynd i sig. En Cyma Navystar i väldigt fint skick, både tavla och boett. Tavlan har endast en mindre ”radiumbränna” där visarna stått stilla. Artan är i kromad boett och 30mm men... blank svart tavla som är riktigt fin.
Grym! Bumperverk?Senaste..boetten i kanonskick, gillade de blånerade visarna och siffrorna och kronan...behöver nytt glas
Glömde bort den där! Kul att den landade hos digSenaste..boetten i kanonskick, gillade de blånerade visarna och siffrorna och kronan...behöver nytt glas
Tyvärr inte...full rotorGrym! Bumperverk?
Halloj!Är den högra i stål? Storlek?
Fin! Men låt visarna vara. Del av historien.Fick hem denna idag, 35mm stålboett, snap-baklock och fasta bandstift. Vrider upp mjukt och håller tiden. Ska se till o matcha visarna bara.
Budade på den Tissot:en (antar att det var den från Tradera?), det var du som vann den alltså Hittade en likadan i en annan annons som jag köpte, så jag hoppas den också går! Riktigt fina de där!Ibland har man tur med köp på kassa bilder. Äldre Tissot-kvartsare med härjat glas men går finfint. Och en Raketa i typ NOS-skick. Saknade en guldig ryss så väldigt nöjd med dessa små köp
Tur vi inte budade upp priset för högt då Kul att du hittade en annan, som du säger, fina! Älskar boettformen, lagom chunky.Budade på den Tissot:en (antar att det var den från Tradera?), det var du som vann den alltså Hittade en likadan i en annan annons som jag köpte, så jag hoppas den också går! Riktigt fina de där!
Nej precis haha, bra pris på den Betalade ungefär lika mycket för en annan som jag såg låg i en hög gamla klockor någon auktionerade ut. Hoppas bara att den funkar! Men det är ju ett kvartsverk så jag hoppas på att den inte kräver mer än ett band, ett batteri och kanske ett nytt glas för att bli fin och användbarTur vi inte budade upp priset för högt då Kul att du hittade en annan, som du säger, fina! Älskar boettformen, lagom chunky.
Rolig tissot, har själv två st av dem, båda med blå tavla... båda tickar men funkar sådär...ska nog försöka få dem fixade någon dag!Ibland har man tur med köp på kassa bilder. Äldre Tissot-kvartsare med härjat glas men går finfint. Och en Raketa i typ NOS-skick. Saknade en guldig ryss så väldigt nöjd med dessa små köp
Kanske för tidigt att ropa hej ännu, men den VERKAR i alla fall gå fint! Håller tummarna... Vet du vad det ska vara för länk original?Rolig tissot, har själv två st av dem, båda med blå tavla... båda tickar men funkar sådär...ska nog försöka få dem fixade någon dag!