• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Kom hem ett gäng trevligheter idag.
Först ut är denna skitcoola Olma!
15765970045883387059524952073459.jpg

Sen har vi en Certina Blue Ribbon
15765970284111507060287672802437.jpg

Sen köpte jag en hög skräp på Tradera varav två klockor i den högen stig ut lite.
15765970474907354183303606662382.jpg

Dessa två är nog det enda i högen som var intressant.
15765970584945074135567324129005.jpg

Snyggt, riktigt trevlig Olma. Tissoten funkade inte?
Tack, ja den är sjukt cool. Blir bra sommar-vintageklocka till nästa år :)
Tissot:en funkade tyvärr inte. Säljaren hade jättedåliga bilder så det såg bara ut som att glaset var repigt. Och dum som jag var så frågade jag inte om den, utan bara köpte. Den är rejält skadad. Vattenskadad tror jag så urverket är kaput, och tavlan är böjd, visarna också. Nja, inge bra det där. Men jag betalade bara ca 300kr för hela högen så jag är inte så ledsen ;)
Hoppas på bättre lycka med nästa klock-högs-köp :) Ganska kul faktiskt!

Tror 18k, men vet ej. Dålig koll på guldstämplar, tbh.
Hade den som gick på Bukowskis i höstas som referens.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/618/11-omega-seamaster-waffle-dial
Samma case och rimligtvis ungefär samma ålder. Din nog några år äldre?
Ska bli spännande att se.
Min är stämplad insidan av baklocket med 14K så din bör ha någon stämpel där också.
Ja den som gick på Bukowskis var riktigt fin, hutlös prislapp på den dock.
Min bör vara några år äldre än din ja, mtp att din har sjöhästen och snäpplock. Din har förmodligen fullrotorverk jämfört med min som har bumper-verket :)

Min är stämplad insidan av baklocket med 14K så din bör ha någon stämpel där också.
Ja den som gick på Bukowskis var riktigt fin, hutlös prislapp på den dock.
Min bör vara några år äldre än din ja, mtp att din har sjöhästen och snäpplock. Din har förmodligen fullrotorverk jämfört med min som har bumper-verket :)

Haha! Ja, jag menade kanske inte prismässigt, utan mer att ålder och boett var samma och därför kanske också guldhalt.
Stämpel på denna också. Får se vad det står när den kommer hem.
Oavsett arton eller fjorton så är det inte metallen man får betala för. :)

Tackar!
Hoppas att den trillar in under morgondagen så att man får se den live.
Har du nån känsla för 14/18k, som diskuterades tidigare?
Spelar mindre roll eftersom dessa nu ligger så idiotmycket över det faktiska guldvärdet.
På den gamla goda tiden låg de nog rätt nära guldpriset? Var en bit under 10' då. Vad kostar de idag?

Tillbaka
Topp