Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt, riktigt trevlig Olma. Tissoten funkade inte?Kom hem ett gäng trevligheter idag.
Först ut är denna skitcoola Olma!
Sen har vi en Certina Blue Ribbon
Sen köpte jag en hög skräp på Tradera varav två klockor i den högen stig ut lite.
Dessa två är nog det enda i högen som var intressant.
Tack, ja den är sjukt cool. Blir bra sommar-vintageklocka till nästa årSnyggt, riktigt trevlig Olma. Tissoten funkade inte?
Solid? Fin!
Denna, alldeles precis nyss.
Hoppas jag innerligt. Annars har jag betalat för mycket!Solid? Fin!
Grattis! Såg ut att vara fint case på den. Vet du om den är i 14 eller 18k?
Jag hade span på den med! Ser riktigt fin ut. Stämplade bandhorn hade den iaf.
Grattis! Såg ut att vara fint case på den. Vet du om den är i 14 eller 18k?
Min 50-talare är ju i 14k tänkte jag
Min är stämplad insidan av baklocket med 14K så din bör ha någon stämpel där också.Tror 18k, men vet ej. Dålig koll på guldstämplar, tbh.
Hade den som gick på Bukowskis i höstas som referens.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/618/11-omega-seamaster-waffle-dial
Samma case och rimligtvis ungefär samma ålder. Din nog några år äldre?
Ska bli spännande att se.
Min är stämplad insidan av baklocket med 14K så din bör ha någon stämpel där också.
Ja den som gick på Bukowskis var riktigt fin, hutlös prislapp på den dock.
Min bör vara några år äldre än din ja, mtp att din har sjöhästen och snäpplock. Din har förmodligen fullrotorverk jämfört med min som har bumper-verket
Snyggt, verkar vara i fint skick.Råkade bli med JLC idag.
Japp. Riktigt trevligt skick. Enda anmärkning jag sett hittills är att ena kronan är utbytt. Så jakten på en originalkrona har börjatSnyggt, verkar vara i fint skick.
Ah, såg bara den övre. Riktigt fin ändå. Har du fingrat på den så du prövat alarmet?Japp. Riktigt trevligt skick. Enda anmärkning jag sett hittills är att ena kronan är utbytt. Så jakten på en originalkrona har börjat
Har ev nos krona. Du får ge mig måtten så kollar jag.Japp. Riktigt trevligt skick. Enda anmärkning jag sett hittills är att ena kronan är utbytt. Så jakten på en originalkrona har börjat
Alarmet funkar fint.Ah, såg bara den övre. Riktigt fin ändå. Har du fingrat på den så du prövat alarmet?
Vore ju toppen om så är fallet.Har ev nos krona. Du får ge mig måtten så kollar jag.
Tror det är samma som den övre?Vore ju toppen om så är fallet.
Ska försöka mäta upp den rätta. Skickar pm.
Borde vara lika övre... Alla bilder säger så.Tror det är samma som den övre?
Grattis!
Flotteste guld-boett jeg nogensinde har set på en Seamaster fra 50erne!
På den gamla goda tiden låg de nog rätt nära guldpriset? Var en bit under 10' då. Vad kostar de idag?Tackar!
Hoppas att den trillar in under morgondagen så att man får se den live.
Har du nån känsla för 14/18k, som diskuterades tidigare?
Spelar mindre roll eftersom dessa nu ligger så idiotmycket över det faktiska guldvärdet.
På den gamla goda tiden låg de nog rätt nära guldpriset? Var en bit under 10' då. Vad kostar de idag?
Grattis, riktig biffig boett ! Vad är det man ser på indexen kl 1?
Plexidefekt?Grattis, riktig biffig boett ! Vad är det man ser på indexen kl 1?