Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool udda fågel!Denna udda fågel titta ner i brevinkastet idag. Aldrig sett denna boett tidigare. Helstål nära NOS för liten slant. Jag tyckte den var kul iallafall
https://www.instagram.com/thedialartist/?hl=sv
https://sa.auction2000.se/auk/w.object?inC=SA&inA=20200218_2100&inO=494
Min experimentlusta tog det bättre av mig.
Nu har jag en tavla som är i behov av lite artistiska friheter. Eller ja, egentligen inte så mycket friheter - utan så nära ursprung som möjligt, så klart.
Tips på tavelkonstnärer som fixat liknande grejer uppskattas.
@ANALOGUE kom sen med den smarta idén att låta gravera den ”Redial, fuckers”, för att ingen i framtiden sedan ska kunna bli lurad. Lät som en rolig idé som jag inte alls är främmande för att förverkliga.
Lite väl crazy för mig! OK kanske på en gammal förstörd tavla, men jag är tveksam till värdet av att skvätta färg på fina Speedys och Rollar för grova pengar;-)
Han skvätter ju inte bara, det finns en hel hög väldigt fina motivmålningar han gjort.Lite väl crazy för mig! OK kanske på en gammal förstörd tavla, men jag är tveksam till värdet av att skvätta färg på fina Speedys och Rollar för grova pengar;-)
Härligt att öppna den och få se det här! Ett förgyllt kaliber 40 i grymt skick. Fick lite hjärnsläpp när det gälle FB. Zenith är väl sällan (eller aldrig FB-märkta)? Blandade ihop det med Movado;-)Dagens Zenith på tratten! Ska bli spännande att få hem och öppna. FB-boett och kaliber 106 eller 120 kanske?
Såg det! Imponerande skickligt!Han skvätter ju inte bara, det finns en hel hög väldigt fina motivmålningar han gjort.
Har faktiskt tänkt att det skulle vara fetare att ha ett unikt taveltryck än en gravyr på nån gammal klocka, typ som vissa urmakerier gjorde förr. Finns det någon som gör detta tros?
https://sa.auction2000.se/auk/w.object?inC=SA&inA=20200218_2100&inO=494
Min experimentlusta tog det bättre av mig.
Nu har jag en tavla som är i behov av lite artistiska friheter. Eller ja, egentligen inte så mycket friheter - utan så nära ursprung som möjligt, så klart.
Tips på tavelkonstnärer som fixat liknande grejer uppskattas.
@ANALOGUE kom sen med den smarta idén att låta gravera den ”Redial, fuckers”, för att ingen i framtiden sedan ska kunna bli lurad. Lät som en rolig idé som jag inte alls är främmande för att förverkliga.
Du är duktig på att hitta de riktigt ful koola klockorna. Jag gillar den.Tyvärr damvarianten, men en trevlig Aston Martin Lagonda. Lite lyxig. Påstås vara JLC och jag känner igen länkkonstruktionen från IWCs titanlänkar. Får jaga herrvarianten nu.
Cool - Du får återkomma med mer bilder!Tyvärr damvarianten, men en trevlig Aston Martin Lagonda från 1984. Lite lyxig. Påstås vara JLC och jag känner igen länkkonstruktionen från IWCs titanlänkar. Får jaga herrvarianten nu. Var nog inget jättebilligt safirglas när det begav sig.
Snyggt! Men det är ju ingen Ebel!Äntligen!
Lyfter på smecken, och säger Grattis !! Kul !Äntligen!
Är det genomnötningar på guldet man ser på kanterna av bandhornen?Råkade köpa mig en hammarautomat idag.
En hammare modell större. 36,5mm exkl krona.
Nä.Är det genomnötningar på guldet man ser på kanterna av bandhornen?
Skönt, såg väldigt nött ut på de övre bandhornen speciellt de vänstra.Nä.
Bara fel ljus. Inga genomnötningar på boetten.
Den där var riktigt vass!Skönt, såg väldigt nött ut på de övre bandhornen speciellt de vänstra.
Härlig modell, ser ut att vara snarlik min jumbo i solitt guld förutom att min har subsekund
Inte guld på stål?Den där var riktigt vass!
Min är tyvärr bara förgylld
Jo helt rätt. Guld på stål.Inte guld på stål?
Grym! vad fick du betala?Tyvärr damvarianten, men en trevlig Aston Martin Lagonda från 1984. Lite lyxig. Påstås vara JLC och jag känner igen länkkonstruktionen från IWCs titanlänkar. Får jaga herrvarianten nu. Var nog inget jättebilligt safirglas när det begav sig.
Haha, det är ju som att fråga en same hur många renar han har!Grym! vad fick du betala?
Wow, ett stycke svensk klockhistoria! Kan rekommendera Urbildningsradions avsnitt om Ronex om ni inte lyssnat på det!Det här känns stort.
Oj, det där luktar gammal nostalgitripp..års modell på denna?Det här känns stort.
Sent sjuttiotal någon gång skulle jag gissa.Oj, det där luktar gammal nostalgitripp..års modell på denna?