Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin. Sneglade på den där. Den gick för ett bra pris.Plockade hem en liten Longines idag. Rätt trevlig.
Tack! Ja, jag är nöjd iafFin. Sneglade på den där. Den gick för ett bra pris.
Nu på en ny handled! Brutal är väl rätt ord...Absolut!
Här förresten WS på båda
Påminner om en äggklocka med magnet som man kan sätta på kylskåpet. CoolNu på en ny handled! Brutal är väl rätt ord...
Där är ju ett jäkla kul användningsområde! Limma på en fet magnet bara och köra vid matlagning.Påminner om en äggklocka med magnet som man kan sätta på kylskåpet. Cool
Sista köpet på ett tag nu! Avslutar Zenith-kronometerveckan med en 40T! Ska bli kul att titta närmare på. Zenith-samlingen börjar arta sig.....
Tack! Jag la ut några nya bilder i vintage Zenith-tråden!Magiskt ur! Vilka visare!!
Riktigt fin! Vilket bra årsur! Jag är på jakt efter en fin 1971:a. Inte helt lätt!Fick hem denna idag Nivada SP efter ett snabbt, billigt och spontant köp på Tratten...
Ett trevligt vardagsur som inte skäms för sig på nåt sätt och från nådens år 1965, samma som undertecknad!
Såg ut så här på köpbilderna:
..och så här i den bleka vårsolen:
Tack!Riktigt fin! Vilket bra årsur! Jag är på jakt efter en fin 1971:a. Inte helt lätt!
Ja, vissa är ju svåra att datera exakt, som mina favoriter från Zenith t.ex. Omega går ju alltid att datera mha serienummer. 1971 var enligt min mening inget toppenår för dem, mest verk i 10-serien som jag inte är så förtjust i. Letar efter en blå-tavlad Omega Genève med 565-verk och serienummer som börjar på 33. En Speedmaster hade ju fungerat, men jag är inte tillräckligt sugen för att lägga de pengarna;-) Hade en Seiko från 71 ett tag. Fin, men lite för stor. Så jakten fortsätter!Tack!
Ah, är det så det kallas! Fick man lära sig nåt nytt idag med!
Vad är svårt tänkte du, att hitta en klocka som du vet är från 1971 eller...
Haha, anande att det var rätt så specifik!Ja, vissa är ju svåra att datera exakt, som mina favoriter från Zenith t.ex. Omega går ju alltid att datera mha serienummer. 1971 var enligt min mening inget toppenår för dem, mest verk i 10-serien som jag inte är så förtjust i. Letar efter en blå-tavlad Omega Genève med 565-verk och serienummer som börjar på 33. En Speedmaster hade ju fungerat, men jag är inte tillräckligt sugen för att lägga de pengarna;-) Hade en Seiko från 71 ett tag. Fin, men lite för stor. Så jakten fortsätter!
Sjukt fin! hojta gärna om du får för dig att säljaPostar denna här också - tycker dessa är prisvärda; 33.5mm, skarp FB boett och så kronan som pricken över
Snyggt fångat och fixat!Min första Alpina låg i lådan idag. Hoppades på FB-boett, vilket det är
Före fix.
Efter en del fix..
Tack! Var lite jobb med bandhornen, men lite extra finfix så blir de säkert okejSnyggt fångat och fixat!
Min första Alpina låg i lådan idag. Hoppades på FB-boett, vilket det är
Före fix.
Efter en del fix..
https://www.vintagewatchstraps.com/borgel.phpPåminner en del om den jag har liggandes hemma.
Också FB boett. Vilka var FB?
Tack. Han har jag hört talas om.