• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nu hemkommen. Mysig tavla men förstörda bandstifthål och fel krona så letar nu donator
IMG_20200404_145034.jpg
IMG_20200404_145051.jpg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Fick hem denna idag Nivada SP efter ett snabbt, billigt och spontant köp på Tratten... :p
Ett trevligt vardagsur som inte skäms för sig på nåt sätt och från nådens år 1965, samma som undertecknad! :D
Såg ut så här på köpbilderna:
IMG_3135.PNG

IMG_3138.PNG

IMG_3139.PNG


..och så här i den bleka vårsolen:
IMG_3207.JPG

IMG_3216.JPG

IMG_3220.JPG

IMG_3213.JPG

IMG_3211.JPG


IMG_3208.JPG
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem denna idag Nivada SP efter ett snabbt, billigt och spontant köp på Tratten... :p
Ett trevligt vardagsur som inte skäms för sig på nåt sätt och från nådens år 1965, samma som undertecknad! :D
Såg ut så här på köpbilderna:
IMG_3135.PNG

IMG_3138.PNG

IMG_3139.PNG


..och så här i den bleka vårsolen:
IMG_3207.JPG

IMG_3216.JPG

IMG_3220.JPG

IMG_3213.JPG

IMG_3211.JPG


IMG_3208.JPG
Riktigt fin! Vilket bra årsur! Jag är på jakt efter en fin 1971:a. Inte helt lätt!
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tack! :)
Ah, är det så det kallas! Fick man lära sig nåt nytt idag med! ;)
Vad är svårt tänkte du, att hitta en klocka som du vet är från 1971 eller...:bookworm:
Ja, vissa är ju svåra att datera exakt, som mina favoriter från Zenith t.ex. Omega går ju alltid att datera mha serienummer. 1971 var enligt min mening inget toppenår för dem, mest verk i 10-serien som jag inte är så förtjust i. Letar efter en blå-tavlad Omega Genève med 565-verk och serienummer som börjar på 33. En Speedmaster hade ju fungerat, men jag är inte tillräckligt sugen för att lägga de pengarna;-) Hade en Seiko från 71 ett tag. Fin, men lite för stor. Så jakten fortsätter!
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Ja, vissa är ju svåra att datera exakt, som mina favoriter från Zenith t.ex. Omega går ju alltid att datera mha serienummer. 1971 var enligt min mening inget toppenår för dem, mest verk i 10-serien som jag inte är så förtjust i. Letar efter en blå-tavlad Omega Genève med 565-verk och serienummer som börjar på 33. En Speedmaster hade ju fungerat, men jag är inte tillräckligt sugen för att lägga de pengarna;-) Hade en Seiko från 71 ett tag. Fin, men lite för stor. Så jakten fortsätter!
Haha, anande att det var rätt så specifik!:p
Annars går ju en Heuer Camaro att åldersbestämma rätt hyfsat baserat på serienummer med....:bookworm:
..och det ju jakten som är det spännande med detta klocknörderi! :hungry:
 
Topp