• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Screenshot_20200413_143922.jpg

Ville åt raggarlänken. Den supersnygga tavlan i den grymma kvalitetsboetten var inte så viktigt :D
Vet inte om boettkvaliteten är så övertygande, tror jag har samma boett i en låda. Kan iofs bara vara en mycket lik.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Den här dök upp med rekat brev idag från Tratten!
Jag är supernöjd då jag letat ett tag efter just denna modell och färgen på tavlan är helt underbar!
Med NOS så blir ju allt väldigt krispigt med...lite för krispigt tydligen för bandet var supersprött och long gone...får leta ersättningsband! :)
IMG_3272.jpg
IMG_3273.jpg
IMG_3275.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hämtade precis de här. Tyckte Kronografen var väldigt fin, inte sett någon riktigt likadan tidigare, och vet inte så mycket om den. Någon annan som vill dela med sig av sin kunskap?
51FADE65-EA85-4505-930F-A998297FD6FC.jpeg
Behövs fler bilder på kronografen för att kunna säga något om den. Men gissar på en rätt generisk boett på cirka 37mm från 60-talet med gissningsvis landeron 248 verk. Finns en uppsjö av dessa med olika märkning.
 

ConElPueblo

Panerai
Den här dök upp med rekat brev idag från Tratten!
Jag är supernöjd då jag letat ett tag efter just denna modell och färgen på tavlan är helt underbar!
Med NOS så blir ju allt väldigt krispigt med...lite för krispigt tydligen för bandet var supersprött och long gone...får leta ersättningsband! :)
IMG_3272.jpg
IMG_3273.jpg
IMG_3275.jpg

Sådan en havde jeg også engang - det er sjældent at man ser et gammelt manuelt verk med quick-set dato!
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Hämtade precis de här. Tyckte Kronografen var väldigt fin, inte sett någon riktigt likadan tidigare, och vet inte så mycket om den. Någon annan som vill dela med sig av sin kunskap?
51FADE65-EA85-4505-930F-A998297FD6FC.jpeg

En Eiger 70-talskronograf, troligtvis med ett Valjoux-verk, t ex 7743. 36-39mm? Eiger hör till den uppsjö av varumärken som strävade efter en så billig tillverkningsprocess som möjligt bland annat genom att köpa delar från olika producenter, samtidigt som man kunde ha ”Swiss Made” på tavlan. En kommersiell approach som man kan ha olika åsikter om, utan att det behöver vara något som helst fel på de mekaniska bitarna. Jag tror att klockan hade blivit cool med ett välvt tjockt glas och ett mörkblått mocka eller liknande.
 
Topp