Dubbelpost! Klant...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Lite" väl högt pris ja. Försöka man man ju alltidHar du sett att en nästan likadan nu finns på eBay? Kanske lite väl högt pris, men indikerar ju att den är rätt ovanlig! Så väldigt bra fångat av dig @temps perdu !
https://www.ebay.com/itm/273974585297
Ja, förstås galet prissatt trots att den ser fin ut! För de pengarna går det ju att att få en fin Zenith-kronometer. Om den kostat en tiondel så mycket hade jag börjat buda!"Lite" väl högt pris ja. Försöka man man ju alltid
Jag tycker den ser riktigt fin ut @dawe ! Boetten stämmer väl med en Captain från början av 60-talet. 2522 P-urverk är rätt för modellen också. Lite ovanligt dock med svart tavla och arabiska siffror. Tror ändå inte den är ommålad, eftersom både ZENITH, automatic och Captain ser ut att ha precis rätt typsnitt. Svårt att reproducera! Så grattis!Spontanköpte denna på tradera för ett tag sedan. diam 33,5mm, 2522 verk
Varit lite svårt att hitta bra referensobjekt men jag lägger upp den här ändå då jag tror den är ok.
Oj! Tack för att du tipsade, kul att se! Sen kanske priset som du skriver är lite väl optimistiskt... Får hålla ett öga på annonsen!Har du sett att en nästan likadan nu finns på eBay? Kanske lite väl högt pris, men indikerar ju att den är rätt ovanlig! Så väldigt bra fångat av dig @temps perdu !
https://www.ebay.com/itm/273974585297
Vilken skönhet!Så kom den hem, mitt tyska fynd som visade sig vara allt vad jag hoppades på och lite till! Helt klart en av de ovanliga Spillmann-boetterna (hammarstämpel 136), 37mm och med infälld originalkrona. Finns bara ett exempel i Rösslers bok, och då bara i stål och ej kronometer. Skicket är fantastiskt, kan inte ha använts mycket och t.o.m. ett förgyllt tidsenligt spänne på krokodilbandet. Pulsen gick upp rejält när jag öppnade den och fick se det rodiumpläterade 133.8-verket! Ska beställa ett utdrag ur arkivet på den här! Daterar den preliminärt till 1958 baserat på verkets serienummer.
Grattis till en fin klocka ser lyxig ut med den infällda kronan.,Så kom den hem, mitt tyska fynd som visade sig vara allt vad jag hoppades på och lite till! Helt klart en av de ovanliga Spillmann-boetterna (hammarstämpel 136), 37mm och med infälld originalkrona. Finns bara ett exempel i Rösslers bok, och då bara i stål och ej kronometer. Skicket är fantastiskt, kan inte ha använts mycket och t.o.m. ett förgyllt tidsenligt spänne på krokodilbandet. Pulsen gick upp rejält när jag öppnade den och fick se det rodiumpläterade 133.8-verket! Ska beställa ett utdrag ur arkivet på den här! Daterar den preliminärt till 1958 baserat på verkets serienummer.
Tackar! Ja, Zenith har gjort många fina urverk!Grattis till en fin klocka ser lyxig ut med den infällda kronan.,
Kul med det fina bumperverket också.
Grymt fin den där! Är det ett 2542PC-verk i den?
Ja, de är väldigt snygga verk (även om det inte slår hammarautomaten)! Här är det i action:Grymt fin den där! Är det ett 2542PC-verk i den?
Vackert! Borde ju ha en sådan i samlingen också.....Ja, de är väldigt snygga verk (även om det inte slår hammarautomaten)! Här är det i action:
Jag gillar ju 2532 med 30 stenar. Det är lite udda. Finns i den här ...Vackert! Borde ju ha en sådan i samlingen också.....
Superfin stilren tavla och snygg boett! Lite subtilare än sköldpaddan. Har bara sett 6600 någon gång förut, måste vara rätt ovanlig, eller? Finns det någons särskild story om dessa, på samma sätt som för Zenith 2000?Jag gillar ju 2532 med 30 stenar. Det är lite udda. Finns i den här ...
Jag vet tyvärr väldigt lite om 6600 också, har inte stött på den märkningen mer än på den här klockan. Om nån vet mer så bring it on! Är det kanske nån som sitter på Rösslers bok?Superfin stilren tavla och snygg boett! Lite subtilare än sköldpaddan. Har bara sett 6600 någon gång förut, måste vara rätt ovanlig, eller? Finns det någons särskild story om dessa, på samma sätt som för Zenith 2000?
Jag kan Rösslers bok nästan utantill;-) Nej, den finns inte med, men boken är inte komplett på något vis. Har inte sett den diskuteras i något annat Zenith-forum, men det finns en del bilder på webben. Finns en till salu på C24!Jag vet tyvärr väldigt lite om 6600 också, har inte stött på den märkningen mer än på den här klockan. Om nån vet mer så bring it on! Är det kanske nån som sitter på Rösslers bok?
Wow, riktigt cool! Är det ett åttadagarsverk i den? Höll på att köpa en Zenith väckarklocka för 3000 för ett tag sedan, men tänkte att det kanske räcker med armbandsur och nu också lite fickur;-) Den där hade jag dock inte sagt nej till!Nå over til noe annet....
Wow, riktigt cool! Är det ett åttadagarsverk i den? Höll på att köpa en Zenith väckarklocka för 3000 för ett tag sedan, men tänkte att det kanske räcker med armbandsur och nu också lite fickur;-) Den där hade jag dock inte sagt nej till!
Det är ju livsfarligt att kommunicera med dig;-) Nu behöver jag ett Zenith 8-dagars också Tack för delningen!Her har du en i åtte dagers kategorien. Klokken trekkes og stilles med bezelen.
Fint som snus!! Vad är det för verk?Fredagsklockan! Denna bärs max en gång i månaden, pga slowset och min petighet med korrekt datum.
Superfin! Grym lyster i tavlan och stilren boett! 2532PC?Fredagsklockan! Denna bärs max en gång i månaden, pga slowset och min petighet med korrekt datum.