• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Ny klocka idag.. Tack till WOFS för smidig affär!

F7EFB655-0245-4D8C-8AFD-6D2455302964.jpeg
Riktigt fin! Snyggt med det infällda svarta i indexen. Kan inte riktigt IWC:s modeller. Är det 60-tal, eller nyare?

Slängde på grisband som jag tycker lyfte klockan.
IMG_20200331_163003.jpg

Men framförallt hämtade jag Gallet idag. Så satans nöjd. Mkt fint skick rakt igenom. Var lite rädd att boetten skulle vara kromad men den är helstål och storleken på ca 36mm är perfekt för mina handleder.
IMG_20200331_205134.jpg
Mitt nörderi har nått nya nivåer och jag har nu börjat intressera mig för boett-tillverkare. Jag tycker Spillmann är väldigt intressanta eftersom de gjorde de första Oyster-boetterna till Rolex och har gjort ett antal boetter med grymt snygga linjer och ibland infällda kronor. Ursäkta denna långa inledning, men är din sjukt snygga Gallet en Spillmann? Tror de kan vara stämplade SP på insidan av baklocket. Undrar en boettnörd!

Mitt nörderi har nått nya nivåer och jag har nu börjat intressera mig för boett-tillverkare. Jag tycker Spillmann är väldigt intressanta eftersom de gjorde de första Oyster-boetterna till Rolex och har gjort ett antal boetter med grymt snygga linjer och ibland infällda kronor. Ursäkta denna långa inledning, men är din sjukt snygga Gallet en Spillmann? Tror de kan vara stämplade SP på insidan av baklocket. Undrar en boettnörd!
Jag kan inte tänka mig det. Jag får iaf inga spillmannvibbar av den. Jag köpte den för tavlan. 36mm snap back är väl annars inte superupphetsande men helheten är grym för mig.

Edit:
Detta är Spillmann för mig. Inget illa ment om min boett men nog är den ljusår ifrån denna stöddiga sak
IMG_3607-Edit.jpg

Jag kan inte tänka mig det. Jag får iaf inga spillmannvibbar av den. Jag köpte den för tavlan. 36mm snap back är väl annars inte superupphetsande men helheten är grym för mig.

Edit:
Detta är Spillmann för mig. Inget illa ment om min boett men nog är den ljusår ifrån denna stöddiga sak
IMG_3607-Edit.jpg
Tack för svar! Nej, du har nog rätt. Spillmann var väl oftast (alltid?) skruvboetteter? Tänkte inte på att det var snäpplock på din, som är grym trots detta;-)

Tillbaka
Topp