• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Svårt att tro det. Trycker på tavlan ser dessutom taskigt ut?
Tog några fler bilder idag.

F317E08E-DDFD-4750-9391-BB8695396AD8.jpeg

039D7DAE-62B1-49F5-B0A7-5A35072EBF61.jpeg

6B6484EB-2FC7-4E10-923E-4E701295C503.jpeg

Riktigt rolig! Är det som säljaren skrev och den saknar en yttre vridring?
Det stämmer, men det var en solid svart ring och inte en vridbar. Det var faktiskt jag som skrev och frågade säljaren, är långt ifrån någon expert men sökte runt lite på nätet och lyckades skaka fram ett fåtal bilder på samma modell (bland annat här på forumet i en gammal tråd) där jag såg att det satt en svart ring runt glaset. Skrev och frågade av ren nyfikenhet om säljaren visste något om den. Verkar vara en estetisk grej mest dock och kanske ett skydd för glaskanten, jag har inget emot att den saknas.

Loggan på Phenix från den här tiden tycker jag ser rätt taskiga ut överlag iof.
Men tycker också det är väldigt konstigt att man skulle trycka Phenix på en Antarctic, Nivada/Croton var ju ett kändare märke då så ser inte poängen med att branda om den.

Skulle vara kul att veta vad det står på verk och lock :)
Tog några fler bilder idag.

F317E08E-DDFD-4750-9391-BB8695396AD8.jpeg

039D7DAE-62B1-49F5-B0A7-5A35072EBF61.jpeg

6B6484EB-2FC7-4E10-923E-4E701295C503.jpeg
Har hört mig för med en samlare via IG som uppger sig ha sett flera Antarctics med tryck från andra tillverkare. Är nog inte omöjligt att det faktiskt är en Antarctic men som helt enkelt är märkt av Phenix.

Det stämmer, men det var en solid svart ring och inte en vridbar. Det var faktiskt jag som skrev och frågade säljaren, är långt ifrån någon expert men sökte runt lite på nätet och lyckades skaka fram ett fåtal bilder på samma modell (bland annat här på forumet i en gammal tråd) där jag såg att det satt en svart ring runt glaset. Skrev och frågade av ren nyfikenhet om säljaren visste något om den. Verkar vara en estetisk grej mest dock och kanske ett skydd för glaskanten, jag har inget emot att den saknas.
Den ser ju snygg ut även utan på bilden iallafall. Tycker du gjort ett fynd! Om du fått en krona för varje gång någon felaktigt kommer kalla den "supercompressor" och liknande vore den snart betald tror jag. :D

Tillbaka
Topp