Sebastard
Diamant
Tog några fler bilder idag.Svårt att tro det. Trycker på tavlan ser dessutom taskigt ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tog några fler bilder idag.Svårt att tro det. Trycker på tavlan ser dessutom taskigt ut?
Den spontana känslan är att den ska se ut sådärTog några fler bilder idag.
Kan vi få se bild på verk och insida baklock?Tog några fler bilder idag.
Riktigt rolig! Är det som säljaren skrev och den saknar en yttre vridring?Schenker ställde till med en ordentlig försening förra veckan, men igår levererades till slut senaste inköpet.
Kan vi få se bild på verk och insida baklock?
Hehe det var intetsägande, jag hade hoppats att det skulle stå Phenix eller Nivada/Croton någonstans.
Det stämmer, men det var en solid svart ring och inte en vridbar. Det var faktiskt jag som skrev och frågade säljaren, är långt ifrån någon expert men sökte runt lite på nätet och lyckades skaka fram ett fåtal bilder på samma modell (bland annat här på forumet i en gammal tråd) där jag såg att det satt en svart ring runt glaset. Skrev och frågade av ren nyfikenhet om säljaren visste något om den. Verkar vara en estetisk grej mest dock och kanske ett skydd för glaskanten, jag har inget emot att den saknas.Riktigt rolig! Är det som säljaren skrev och den saknar en yttre vridring?
Loggan på Phenix från den här tiden tycker jag ser rätt taskiga ut överlag iof.
Men tycker också det är väldigt konstigt att man skulle trycka Phenix på en Antarctic, Nivada/Croton var ju ett kändare märke då så ser inte poängen med att branda om den.
Skulle vara kul att veta vad det står på verk och lock
Har hört mig för med en samlare via IG som uppger sig ha sett flera Antarctics med tryck från andra tillverkare. Är nog inte omöjligt att det faktiskt är en Antarctic men som helt enkelt är märkt av Phenix.Tog några fler bilder idag.
Den ser ju snygg ut även utan på bilden iallafall. Tycker du gjort ett fynd! Om du fått en krona för varje gång någon felaktigt kommer kalla den "supercompressor" och liknande vore den snart betald tror jag.Det stämmer, men det var en solid svart ring och inte en vridbar. Det var faktiskt jag som skrev och frågade säljaren, är långt ifrån någon expert men sökte runt lite på nätet och lyckades skaka fram ett fåtal bilder på samma modell (bland annat här på forumet i en gammal tråd) där jag såg att det satt en svart ring runt glaset. Skrev och frågade av ren nyfikenhet om säljaren visste något om den. Verkar vara en estetisk grej mest dock och kanske ett skydd för glaskanten, jag har inget emot att den saknas.
Absolut, jag tycker den ser minst lik bra ut utan ring. Haha ja, det är inte omöjligtDen ser ju snygg ut även utan på bilden iallafall. Tycker du gjort ett fynd! Om du fått en krona för varje gång någon felaktigt kommer kalla den "supercompressor" och liknande vore den snart betald tror jag.
Säg till om du tröttnar på pointer daten!Köpte förutom IWC även en Tissot Pointerdate utan pointer och något annat idag.
Omega Seamaster ref. 2848, cal. 491 fra 1955 Patina and wear.....
Grattis till två asfina klockor!Dagens skörd
Tack! Dem känns båda väldigt spännande på olika visGrattis till två asfina klockor!
Skulle gärna äga båda. Helkul klockor! Hur stora är de båda?Tack! Dem känns båda väldigt spännande på olika vis
Förhoppningsvis får vi möjlighet att ses vid någon gtg så kan du testaSkulle gärna äga båda. Helkul klockor! Hur stora är de båda?
Ska du sälja något speciellt?Hur är dom att bära? Vikt?
Två tokiga klockor, det spårar ur!Dagens skörd
Det är dem lite spårade grejerna som skänker glädjen nu. Gärna lite fula också.Två tokiga klockor, det spårar ur!
Helt i min smak.Det är dem lite spårade grejerna som skänker glädjen nu. Gärna lite fula också.