• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
FD40709F-94CC-4EC6-9970-3DA1D8C90698.jpeg


Mitt eget köp kommer nog inte undan ens med fulsnygg.
Men... Nu får jag skaffa cert! ;)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20200930_220758_652.jpg

Hämtade den här idag. Har inte ens börjat läsa på så jag kan inte berätta så mycket. Den har ett F-L kaliber 1152 som förefaller fungera bra. Har du en originallänk som ligger och skräpar vill jag ha pm även om jag tycker hajbandet passar bra både estetiskt och till namnet. :)

Edit: Det kommer bättre bilder när jag har tillgång till dagsljus.
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vi väntar på ett utlåtande i lämplig tråd framöver. Den ser jäkligt vass ut och de jag missade förra gånger grämer mig något.
Jag ska ta ngn vettig bild imorgon i ljus.
Skicket är väldigt bra. Kan inte vara mkt använd.
Dock är den nog för feminin för mig tyvärr. Vi får se, och tycker den är svinball, men tveksamt om jag kan bära upp den.

Just nu är länken för kort så ska se om jag kan montera på någon av länkbitarna själv. Kul med fullset (ytterbox, läderfodral och garantibok/cert).
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag ska ta ngn vettig bild imorgon i ljus.
Skicket är väldigt bra. Kan inte vara mkt använd.
Dock är den nog för feminin för mig tyvärr. Vi får se, och tycker den är svinball, men tveksamt om jag kan bära upp den.

Just nu är länken för kort så ska se om jag kan montera på någon av länkbitarna själv. Kul med fullset (ytterbox, läderfodral och garantibok/cert).
Maskulinitet är en glidande skala, jag börjar nog lida allt för långt ner nu, men det är intressant att utmana sig själv. Tycker iofs denna ser maskulin ut, om man jämför men mycket annat. Den Tortue jag har nu är verkligen på gränsen, intressant att leva med och sedan utvärdera.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kul! Den Phenix-märkta klockan var intressant, ser ut som att nån kladdar 'Phenix' på en Nivada Antarctic.. Hur ser verket ut?
Ping @marconimotet :)

Ser ut som någon förstört tavlan på en Antarctic. Visarna och boetten ser fina ut iaf. Kronan är fel. Verket bör vara ett ETA. Lite osäker på vilket verk.

Tog några fler bilder idag.

F317E08E-DDFD-4750-9391-BB8695396AD8.jpeg

039D7DAE-62B1-49F5-B0A7-5A35072EBF61.jpeg

6B6484EB-2FC7-4E10-923E-4E701295C503.jpeg

Den spontana känslan är att den ska se ut sådär
Hittade ett indicium på Facebook. Nivada och Phenix verkar ju haft någon form av relation iallafall. Jag tror också att Phenix Antarctic är helt okej.
Skärmavbild 2020-10-02 kl. 22.27.29.png
 
Topp