• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Psykel

Patek
Blev lite semi-vintage idag! Från dagen Kapalansauktion, en Movado Museum från mitten av 90-talet. Ser trevlig ut, och ska ha signerat originalspänne också, alltid välkommet! Velat ha en sån här ett tag, och denna 34mm i tvåton ser härligt fulsnygg ut!
4EBB4A07-FB73-4AAC-85ED-529B56AA17D9.jpeg
 

Psykel

Patek

oftast

Panerai
2-Faktor
Tack! Hoppas att den är hyfsat tunn också. Åker nog förbi Kaplans efter jobbet på måndag och plockar ut den. Fick den till utropspris, så blev strax under 1.500 efter avgifter. Tror det kan ha varit ett helt okej pris. Gick en 32mm med länk som jag också budade på, men vann den inte.
Bara att gratulera :)
Ser fram emot lite bilder!
 

Psykel

Patek
Kom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
40753567-91F0-433E-8875-ABB22453D61E.jpeg
Som jag hoppades var den rätt tunn också, på 6mm. Mycket trevligt!
 

ittam

Audemars
Berätta mer! Förstår jag dig rätt så vrider jag över datumet förbi tolv, och sen tillbaka mot nian?
Förbi tolv tills den byter datum (kan behöva snurra ett varv tills den byter, backa tillbaks över nian, då ska du höra ett klick. Tillbaks över tolv tills den växlar och tillbaks över nian och bara göra om tills du kommit till rätt datum:)
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Kom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
40753567-91F0-433E-8875-ABB22453D61E.jpeg
Som jag hoppades var den rätt tunn också, på 6mm. Mycket trevligt!
100% cool
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
40753567-91F0-433E-8875-ABB22453D61E.jpeg
Som jag hoppades var den rätt tunn också, på 6mm. Mycket trevligt!
Cool! Jag gillar'n!
Var också hyggligt nära att jag var där och bjöd, men sansade mig i sista stund.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
40753567-91F0-433E-8875-ABB22453D61E.jpeg
Som jag hoppades var den rätt tunn också, på 6mm. Mycket trevligt!
Cool! Verkligen bra köp!
 

Psykel

Patek
Fick hem denna idag, tog sin lilla tid. Kul klocka, låtsasdykare! Vridringen är ingen vridring, utan bara en glasring! Snäpplock, ingen skruvad krona... Men helstål, fint skick, rött datumhjul, asymmetriskt datumfönster och snygga visare gör den nog till ett bra köp! Och jag fick den för en femhundring. Nu ska jag bara lista ut vad den ska få för band.
79EF61D5-10B1-4437-A45A-26EC7368BF69.jpeg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Omegamögel precis uthämtat från posten :cool: Behöver putsa glaset lite till. Trevlig och ärlig boett och tavlan jämnt om än mycket patinerad. Dessa är väl inte så vanliga? Är ju en 2938 ref, är 2937 vanligare?
B045FEB4-E341-4B0C-8CB0-BC9A671013ED.jpeg
Stort grattis! Jag skulle säga att 2938 med centrumsekund (SC) är lite mindre vanliga jämfört med 2937, men de är fortfarande inte "ovanliga" så att säga. Jag gillar och uppskattar SC, men gemene man verkar mer gilla PC, eller sub sekund.
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis! Jag skulle säga att 2938 med centrumsekund (SC) är lite mindre vanliga jämfört med 2937, men de är fortfarande inte "ovanliga" så att säga. Jag gillar och uppskattar SC, men gemene man verkar mer gilla PC, eller sub sekund.

Tack! :)
Är generellt en sub sekund kille (är det nått man kan va egentligen!? :rolleyes::D)
Men tycker denna va lite charmig. :cool:
 
Topp