Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, svincool!Blev lite semi-vintage idag! Från dagen Kapalansauktion, en Movado Museum från mitten av 90-talet. Ser trevlig ut, och ska ha signerat originalspänne också, alltid välkommet! Velat ha en sån här ett tag, och denna 34mm i tvåton ser härligt fulsnygg ut!
Riktigt kul köp!Blev lite semi-vintage idag! Från dagen Kapalansauktion, en Movado Museum från mitten av 90-talet. Ser trevlig ut, och ska ha signerat originalspänne också, alltid välkommet! Velat ha en sån här ett tag, och denna 34mm i tvåton ser härligt fulsnygg ut!
Vilket bra köp!
Kjøpte et 14K sportsur idag
Riktigt kul tycker jag!
Mitt eget köp kommer nog inte undan ens med fulsnygg.
Men... Nu får jag skaffa cert!
Grattis, svincool!
Tack! Hoppas att den är hyfsat tunn också. Åker nog förbi Kaplans efter jobbet på måndag och plockar ut den. Fick den till utropspris, så blev strax under 1.500 efter avgifter. Tror det kan ha varit ett helt okej pris. Gick en 32mm med länk som jag också budade på, men vann den inte.Riktigt kul köp!
Fynd tycker jag!Tack! Hoppas att den är hyfsat tunn också. Åker nog förbi Kaplans efter jobbet på måndag och plockar ut den. Fick den till utropspris, så blev strax under 1.500 efter avgifter. Tror det kan ha varit ett helt okej pris. Gick en 32mm med länk som jag också budade på, men vann den inte.
Bara att gratuleraTack! Hoppas att den är hyfsat tunn också. Åker nog förbi Kaplans efter jobbet på måndag och plockar ut den. Fick den till utropspris, så blev strax under 1.500 efter avgifter. Tror det kan ha varit ett helt okej pris. Gick en 32mm med länk som jag också budade på, men vann den inte.
Vilket bra köp!
Fattar inte ens hur någon kan tänka sig att slakta en sådan klocka för guldets skullTakk, jeg reddet den fra gull skrapen
Är det inte "quick-set" mellan 12 och 9. Har en likadan som har det, dock inte automat..Suktat ett tag efter en sån här. Är såld på EPSA-boetter. Rött datum är inte fy skam heller men verket saknar en quick-set funktion så kan ju bli en del vevandes på kronan
Berätta mer! Förstår jag dig rätt så vrider jag över datumet förbi tolv, och sen tillbaka mot nian?Är det inte "quick-set" mellan 12 och 9. Har en likadan som har det, dock inte automat..
Snygg klocka btw
Förbi tolv tills den byter datum (kan behöva snurra ett varv tills den byter, backa tillbaks över nian, då ska du höra ett klick. Tillbaks över tolv tills den växlar och tillbaks över nian och bara göra om tills du kommit till rätt datumBerätta mer! Förstår jag dig rätt så vrider jag över datumet förbi tolv, och sen tillbaka mot nian?
100% coolKom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
Som jag hoppades var den rätt tunn också, på 6mm. Mycket trevligt!
Cool! Jag gillar'n!Kom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
Det är väl ingen Ebel?Preview...
Nej men tror du det!?Det är väl ingen Ebel?
100% cool
Samma här! Väldigt nöjd! Min första tunna, fulsnygga quartzdressare, men knappast min sista! Nu behöver jag en Ebel, kanske en Eterna av nåt slag. JLC tillverkade väl en också?Cool! Jag gillar'n!
Var också hyggligt nära att jag var där och bjöd, men sansade mig i sista stund.
Cool! Verkligen bra köp!Kom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
Stort grattis! Jag skulle säga att 2938 med centrumsekund (SC) är lite mindre vanliga jämfört med 2937, men de är fortfarande inte "ovanliga" så att säga. Jag gillar och uppskattar SC, men gemene man verkar mer gilla PC, eller sub sekund.Omegamögel precis uthämtat från posten Behöver putsa glaset lite till. Trevlig och ärlig boett och tavlan jämnt om än mycket patinerad. Dessa är väl inte så vanliga? Är ju en 2938 ref, är 2937 vanligare?
Stort grattis! Jag skulle säga att 2938 med centrumsekund (SC) är lite mindre vanliga jämfört med 2937, men de är fortfarande inte "ovanliga" så att säga. Jag gillar och uppskattar SC, men gemene man verkar mer gilla PC, eller sub sekund.
Den hade lätt välkomnats i min låda, bra köp!Tack!
Är generellt en sub sekund kille (är det nått man kan va egentligen!? )
Men tycker denna va lite charmig.