Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tuffa dem där. Lite synd på 18mm bandbredd bara. Tycker att den passet bättre på 19/20mm band.Longines 6556 jumbo 37mm exklusive kronan med det rätt så ovanliga 12.68zs (centrumsekund).
Riktigt coola nedsänkta index och logga
Grym, dessa är trevliga och ovanligt stora.Tuffa dem där. Lite synd på 18mm bandbredd bara. Tycker att den passet bättre på 19/20mm band.
Här är flickvännens pappas ref. 6555 som grävdes fram från vinden i somras. Servades senare av Werner ABC.
Sorry om jag kapade ditt inlägg förresten, trodde jag var inne i tråden för vintage Longines och inte köptråden.. Såg detta nu..Grym, dessa är trevliga och ovanligt stora.
Ser ut som din sekundvisare är lite avstympad?
Har haft två 6555 med subsekund och tror din sekundvisare borde se ut som den nedersta.Sorry om jag kapade ditt inlägg förresten, trodde jag var inne i tråden för vintage Longines och inte köptråden.. Såg detta nu..
Ang sekundvisaren så vågar jag inte svara på om den ska se ut så eller ej, inga visare byttes vid service och jag äger själv inte klockan så kan inte kika närmre på den just nu.
Blev lite nyfiken på din tavla om den också saknar Swiss-markering under klockan 6?
Wow den eftertraktade 861 i så fin skick.Absolut!!!
pilen pekar på en Breitling Bullet länk hoppas du på ? =)Skulle kunna vara något kul här. Till exempel kan väl länken pilen pekar på vara en 80-tals Breitling med lite tur, om man kisar?
Jag hoppas ju det. Annars kan det kanske finnas något annat kul där med.pilen pekar på en Breitling Bullet länk hoppas du på ? =)
Om inte annat kanske det finns nån flexlänk eller mesh av bättre kvalitet/tillverkare. Rapportera gärna när du får hem lådan!Skulle kunna vara något kul här. Till exempel kan väl länken pilen pekar på vara en 80-tals Breitling med lite tur, om man kisar?
Inga länkar att bli exalterad över tyvärr men ändå några halvroliga.Om inte annat kanske det finns nån flexlänk eller mesh av bättre kvalitet/tillverkare. Rapportera gärna när du får hem lådan!
Helt klart några som ser skoj ut där! Speciellt nr sex från vänster (är det en Rado-logga man ser på spännet?), nr åtta från vänster, samt nr fyra från höger.Inga länkar att bli exalterad över tyvärr men ändå några halvroliga.
Ja, några halvkul var det. Skall kika närmre när jag kommer hem. Är ute på just nu.Helt klart några som ser skoj ut där! Speciellt nr sex från vänster (är det en Rado-logga man ser på spännet?), nr åtta från vänster, samt nr fyra från höger.
Kul köp! Bandhornen på Polhem-uret är supersnygga!Dagens leverans. Blandlot från auktion men bra leverans. Allt i helstål och klart bärbara storlekar (33-38mm) Tveksamt om något förutom skin divern får stanna dock.
Tack! Ja verkligen. De gör hela klockan. Dock kommer den få lämnaKul köp! Bandhornen på Polhem-uret är supersnygga!
Är movado bbbbbborgel?
Ny vecka. Nya skrotsamlingar.
Fulsnygg!Fick hem en riktigt badass dykare idag!
Semivintage från 1992. Fullset, med box och cert! Min andra Swatch. Riktigt kul att man kan få nåt sånt här för ca 250kr!
Är movado bbbbbborgel?
Kan ta över vita Doxan en vacker dag
Fulsnygg är den bästa typen av snygg!Fulsnygg!
Fick hem en liknande jag med tidigare i veckan, från 1990. Kommer få tjänstgöra på stranden i sommar.Fick hem en riktigt badass dykare idag!
Semivintage från 1992. Fullset, med box och cert! Min andra Swatch. Riktigt kul att man kan få nåt sånt här för ca 250kr!
Otroligt välkomponerad!Haha! Ja, Movadon är mycket riktigt en Bbbbbborgel.
Doxan är tveklöst bäst.
Men saknar också en del - sekundvisare, bland annat.