Kul köp, jag gillar dom där 30-tals kuddarna.Risiga bilder, men här kom idag iallafall. Har inte hunnit forska i den något än. Lite utanför mina vanliga nischer men jag kunde inte låta bli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul köp, jag gillar dom där 30-tals kuddarna.Risiga bilder, men här kom idag iallafall. Har inte hunnit forska i den något än. Lite utanför mina vanliga nischer men jag kunde inte låta bli.
Ä’re en sån där Revorst?Risiga bilder, men här kom idag iallafall. Har inte hunnit forska i den något än. Lite utanför mina vanliga nischer men jag kunde inte låta bli.
Jag tror att den annonsrubriken sparade mig några spänn...Ä’re en sån där Revorst?
Ball!
Behövs en liten justering på ruckarmen innan du skruvar i hop Revorsten.Risiga bilder, men här kom idag iallafall. Har inte hunnit forska i den något än. Lite utanför mina vanliga nischer men jag kunde inte låta bli.
Den har någon millimeter tillgodo innan den hamnar i kläm. Men det är snällt att du håller utkik!Behövs en liten justering på ruckarmen innan du skruvar i hop Revorsten.
Även om den får plats så ska den ju inte vara där ute i periferin, för en som mekar med klockor ser det hemskt utDen har någon millimeter tillgodo innan den hamnar i kläm. Men det är snällt att du håller utkik!
Försökte flytta den just för att det såg hemskt ut men vågade inte ta i tillräckligt. Tror det får vänta till det är dags för service. Verket är jätteskitigt ändå så den ska ju inte användas än.Även om den får plats så ska den ju inte vara där ute i periferin, för en som mekar med klockor ser hemskt ut
Riktigt fin!Kom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
Som jag hoppades var den rätt tunn också, på 6mm. Mycket trevligt!
Sneglade på den där! Kul köp!Risiga bilder, men här kom idag iallafall. Har inte hunnit forska i den något än. Lite utanför mina vanliga nischer men jag kunde inte låta bli.
Grattis, ser fin ut! Spännande länk också.Råkade bli med mitt hittills äldsta ur idag
En silverkudde från Omega. Med Blånerade visare och subsekund
Tillverkat ca 1930
Grym, var det den som såldes på auktion nyligen som ej fungerande?
Hyggligt välskött Gruen var precis och hämtades ut.
Har inte suttit runt någons arm vid särskilt många tillfällen.
Yes.Grym, var det den som såldes på auktion nyligen som ej fungerande?
Är det nedsänkta index?
Ledsen för det som inträffade. Fin var den iallafall....Yes.
Liten, lågt guldvärde och ej fungerande till ett ganska högt pris.
Men som sagt väldigt fin i skicket. Index är nedsänkta - även om skicket på boetten är suuuuper så var det mycket tavlan som sålde den för min del.
Funkar för övrigt också stundtals, så helkörd lär den ju inte vara.
Hittade auktionen och tycker inte den blev så dyr även en service inräknad, ser ut att hålla väldigt hög klass på tavlan (i klass med långt dyrare finmärken).Yes.
Liten, lågt guldvärde och ej fungerande till ett ganska högt pris.
Men som sagt väldigt fin i skicket. Index är nedsänkta - även om skicket på boetten är suuuuper så var det mycket tavlan som sålde den för min del.
Funkar för övrigt också stundtals, så helkörd lär den ju inte vara.
Supersnygg modell och skicket är ju helt galet bra!
Hyggligt välskött Gruen var precis och hämtades ut.
Har inte suttit runt någons arm vid särskilt många tillfällen.
Haha! Du är förlåten.Ledsen för det som inträffade. Fin var den iallafall....
Nej, alltså... Den låg ju en bit ifrån mitt max. Menade mer att jag betalade mer än bara guldvärdet, vilket ju är fallet med vissa lite enklare guldare.Hittade auktionen och tycker inte den blev så dyr även en service inräknad, ser ut att hålla väldigt hög klass på tavlan (i klass med långt dyrare finmärken).
Vad är det för verk i?
Tack! Ja, den har helt klart någonting litet.Supersnygg modell och skicket är ju helt galet bra!
Vilken snäcker klocka!!!En till italiensk El Primero från 89-90 har anlänt (06.0250.400). Som vanligt tung guldboett, men den här har en ovanlig blå tavla som jag bara sett en gång tidigare! Ja, länken är fel, men jag kunde inte låta bli att visa att den kom på en maffig 18K aftermarket presidentlänk till en midsize Rolex. Är också stämplad med italienska stämplar och är nog 90-tal!
Ad är ”magic button” för något?Gårdagens kaplans köp. Kul beater.
Låter roligare än vad det är. Lite speciell inställning av tid då man flyttar heltimmar med kronan utdragen och håller in kronan som en knapp för att flytta minutvisaren.Ad är ”magic button” för något?
Som såna där hemska Omega quartzare? Riktiga fingerförstörare.Låter roligare än vad det är. Lite speciell inställning av tid då man flyttar heltimmar med kronan utdragen och håller in kronan som en knapp för att flytta minutvisaren.
Gissningsvis ett Tissot verk. Knepiga men när man får kläm på dom är det inga konstigheter. Bara hålla ner kronan för att få minuten att vandra till rätt position.Som såna där hemska Omega quartzare? Riktiga fingerförstörare.
Snygg är den i alla fall!
Känns lite väl modern för den här tråden, väl?Inleder helgen med ett nyförvärv