• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Risiga bilder, men här kom idag iallafall. Har inte hunnit forska i den något än. Lite utanför mina vanliga nischer men jag kunde inte låta bli. :)
IMG_20201006_200239_389.jpg

IMG_20201006_200239_390.jpg

FastSave.jpg
Kul köp, jag gillar dom där 30-tals kuddarna. :)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Även om den får plats så ska den ju inte vara där ute i periferin, för en som mekar med klockor ser hemskt ut :nailbiting:
Försökte flytta den just för att det såg hemskt ut men vågade inte ta i tillräckligt. Tror det får vänta till det är dags för service. Verket är jätteskitigt ändå så den ska ju inte användas än.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kom precis hem med den här skönheten. På gränsen att den hör hemma här med tanke på att den är från omkring 1995. Men vem tusan vill krypa tillbaks till standarddelen av KS? Klart mer inspirerande skick än vad Kaplans-bilderna visade. Nära NOS skulle jag säga, bortsett från lite lätta hairlines på glasringen som helt klart träder fram mer i fotot än på handleden, samt några dammkorn på tavlan. Felfri guldplätering också! Klisterlappen kvar på baksidan, och originalbandet ser så gott som oanvänt ut. Helnöjd för strax under 1.500 efter avgifter!
40753567-91F0-433E-8875-ABB22453D61E.jpeg
Som jag hoppades var den rätt tunn också, på 6mm. Mycket trevligt!
Riktigt fin!
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
En till italiensk El Primero från 89-90 har anlänt (06.0250.400). Som vanligt tung guldboett, men den här har en ovanlig blå tavla som jag bara sett en gång tidigare! Ja, länken är fel, men jag kunde inte låta bli att visa att den kom på en maffig 18K aftermarket presidentlänk till en midsize Rolex. Är också stämplad med italienska stämplar och är nog 90-tal!
F9B107F3-F750-46EA-AECF-72307D49B8AF.jpeg
8CF70D9B-E798-4C11-BED6-7B740AC2D48D.jpeg
C529B455-03EE-4CD3-9397-AA37C9345EAE.jpeg
1ADD9EB9-58BE-4254-8978-4B84C8D0C9D1.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Grym, var det den som såldes på auktion nyligen som ej fungerande?
Är det nedsänkta index? :)
Yes.
Liten, lågt guldvärde och ej fungerande till ett ganska högt pris. :rolleyes:
Men som sagt väldigt fin i skicket. Index är nedsänkta - även om skicket på boetten är suuuuper så var det mycket tavlan som sålde den för min del.
Funkar för övrigt också stundtals, så helkörd lär den ju inte vara.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Yes.
Liten, lågt guldvärde och ej fungerande till ett ganska högt pris. :rolleyes:
Men som sagt väldigt fin i skicket. Index är nedsänkta - även om skicket på boetten är suuuuper så var det mycket tavlan som sålde den för min del.
Funkar för övrigt också stundtals, så helkörd lär den ju inte vara.
Ledsen för det som inträffade. Fin var den iallafall.... :oops:
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Yes.
Liten, lågt guldvärde och ej fungerande till ett ganska högt pris. :rolleyes:
Men som sagt väldigt fin i skicket. Index är nedsänkta - även om skicket på boetten är suuuuper så var det mycket tavlan som sålde den för min del.
Funkar för övrigt också stundtals, så helkörd lär den ju inte vara.
Hittade auktionen och tycker inte den blev så dyr även en service inräknad, ser ut att hålla väldigt hög klass på tavlan (i klass med långt dyrare finmärken).
Vad är det för verk i?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ledsen för det som inträffade. Fin var den iallafall.... :oops:
Haha! Du är förlåten. :)
Jag gillar ju, som sagt, att tråden finns. Sympatiskt och bra.

Hittade auktionen och tycker inte den blev så dyr även en service inräknad, ser ut att hålla väldigt hög klass på tavlan (i klass med långt dyrare finmärken).
Vad är det för verk i?
Nej, alltså... Den låg ju en bit ifrån mitt max. Menade mer att jag betalade mer än bara guldvärdet, vilket ju är fallet med vissa lite enklare guldare.
Skönt också att den inte verkar sopslut i verket.
Enligt auktionsverket ett cal. 415. Har dock inte öppnat själv ännu.

Supersnygg modell och skicket är ju helt galet bra!
Tack! Ja, den har helt klart någonting litet.
 

Utvisaren

Patek
En till italiensk El Primero från 89-90 har anlänt (06.0250.400). Som vanligt tung guldboett, men den här har en ovanlig blå tavla som jag bara sett en gång tidigare! Ja, länken är fel, men jag kunde inte låta bli att visa att den kom på en maffig 18K aftermarket presidentlänk till en midsize Rolex. Är också stämplad med italienska stämplar och är nog 90-tal!
F9B107F3-F750-46EA-AECF-72307D49B8AF.jpeg
8CF70D9B-E798-4C11-BED6-7B740AC2D48D.jpeg
C529B455-03EE-4CD3-9397-AA37C9345EAE.jpeg
1ADD9EB9-58BE-4254-8978-4B84C8D0C9D1.jpeg
Vilken snäcker klocka!!! ;) ;) ;)
 
Topp