Dagens inrop! Tycker Ebel, Catorex och inte minst Longines ser kul ut! Övriga har jag mindre koll på....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, de tre är nog guldkanten på den här auktionslotten. På vilket kantarellställe hittade du dem?Dagens inrop! Tycker Ebel, Catorex och inte minst Longines ser kul ut! Övriga har jag mindre koll på....
Göteborgs Auktionskammare och nästan skamligt billigtJa, de tre är nog guldkanten på den här auktionslotten. På vilket kantarellställe hittade du dem?
Både Longines och Ebel är ju fantastiskt fina!Dagens inrop! Tycker Ebel, Catorex och inte minst Longines ser kul ut! Övriga har jag mindre koll på....
Grattis, vad landade den på?
Tack!Grattis, vad landade den på?
Ink eller ex moms/tull?Tack!
5500kr rätt exakt tror jag. 617$ om man vill vara så.
Ah förlåt. Var kanske inte tydlig. 617$ var slutpriset på auktionen. Momsen har jag inte orkat räkna men runt 200$ på priset?Ink eller ex moms/tull?
Fynd tycker jag även fast jag inte räknat på moms, tull och frakt!Tack!
5500kr rätt exakt tror jag. 617$ om man vill vara så.
Ja, jag känner att det var ett bra pris spontant iaf! Boetten är ju vattentät men ingen spillman. Gillar ”kronograf-knapparna” samt den stora kronan. Tror att den mätte strax under 34,5mm exkl. krona. Så, enligt mig, grym storlek!Fynd tycker jag även fast jag inte räknat på moms, tull och frakt!
Storlek?
Det gråa var ju riktigt ballt! Tröttnar du får du gärna hojta alt. Om du vet var jag kan hitta ett liknandeNya NOS-kläder till Super Compressorn.
Fasen vad roligt, hoppas den är lika kul när du väl får hem den också
Tuffa dem där. Lite synd på 18mm bandbredd bara. Tycker att den passet bättre på 19/20mm band.
Här är flickvännens pappas ref. 6555 som grävdes fram från vinden i somras. Servades senare av Werner ABC.
Haha det kan man aldrig veta!Fasen vad roligt, hoppas den är lika kul när du väl får hem den också
Jodå. Prislappen hamnade på ca 3.5k, och klockan har fungerat bra i efterhand. Den fick även ny NOS-krona, vilken jag förstod var något ovanlig just till denna ref.Är du nöjd mer Verner ?
Vad är det som ska poleras?Fick hem denna för några dagar sedan. Någon här på forumet som är duktig på att polera?
Skulle även behöva en länk som sitter lite bättre.
3,5 är billigt.Jodå. Prislappen hamnade på ca 3.5k, och klockan har fungerat bra i efterhand. Den fick även ny NOS-krona, vilken jag förstod var något ovanlig just till denna ref.
Nu är den inte i min ägo utan i svärfars men han har inte haft något att påpeka kring klockan.
/e
Givetvis kan man ha åsikter om prislappen och finns alltid någon billigare, men tycker Werner gjorde ett bra jobb med klockan. Den tickade knappt när den lämnades in
Boetten enbartVad är det som ska poleras?
Tycker boetten ser fin ut. Jag skulle iallafall inte polera den. Polerade vintageklockor tenderar att se riktigt fula ut. Men det är såklart upp till dig hur du gör!Boetten enbart
Muros landande idag.
Grymt trevlig! Har en identisk, som jag gillar skarpt. Var en av mina allra första vintageklockor.Alpinan är ny in.
Gillade index. Boetten är också trevlig, men just en så hade jag sen tidigare.